جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 71980 18:32 1396/08/06
صنعت حمل و نقل هوایی از بن‌بست خارج شده است

صنعت حمل و نقل هوایی از بن‌بست خارج شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صنعت حمل و نقل هوایی از بن‌بست خارج شده است

صنعت حمل و نقل هوایی از بن‌بست خارج شده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در مراسم افتتاح ورودی غربی ترمینال ۲ فرودگاه مهرآباد مطرح شد:

گروه امورزیربنایی-مدیرعامل شرکت فرودگاه ها با اشاره به افزایش سطح خدمات فرودگاه های مشهد و مهرآباد گفت: این فرودگاه در سیستم ارزیابی جهانی مورد ارزیابی قرار می گیرد. به گزارش خبرگزاری ها، مراسم افتتاح ورودی غربی ترمینال دو فرودگاه مهرآباد و همچنین سامانه الکترونیکی نوبت دهی تاکسی های فرودگاه با حضور رحمت الله مهابادی مدیرعامل شرکت فرودگاه ها، علی عابد زاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری و سید محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افتتاح شد. مهابادی در حاشیه این مراسم با اشاره به افتتاح ایستگاه متروی فرودگاه مهرآباد در ۱۸ تیرماه امسال اظهار داشت: امروز این ایستگاه به داخل ترمینال مسافری مهرآباد متصل شده و مردم به راحتی می توانند از ترمینال های دو و چهار به خطوط مترو دسترسی داشته باشند. مدیرعامل شرکت فرودگاه ها ادامه داد: در حال حاضر تهران و مشهد دو فرودگاهی هستند که مستقیما اتصال ترمینال به ایستگاه مترو برقرار شده و تلاش داریم در سایر کلان شهرها نیز این اقدام را انجام دهیم. مهابادی افزود: فرودگاه مشهد وارد ارزیابی بین‌المللی شده و در پی آن نیز مهرآباد وارد سیستم رنکینگ جهانی و رنکینگ بین‌المللی (ACI) شده است که با این اقدام سطح خدمات و سرویس دهی این دو فرودگاه برای بالا بردن رنکینگ جهانی خود افزایش یافته است.

*انتشار اسناد محرمانه قرارداد خرید فلایت چک توطئه بود

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در نشست خبری با بیان اینکه انتشار اسناد محرمانه قرارداد خرید اولین هواپیمای فلایت چک توطئه بود اظهار داشت: دومین هواپیمای فلایت چک تا نهایتا ۱۲ ماه دیگر وارد کشور می‌شود. وی با اشاره به حواشی که اخیرا از سوی برخی از رسانه‌ها برای قراردادهای خرید هواپیماهای فلایت چک انجام شد برخی از رسانه‌ها ناآگاهانه و به صورت غیرحرفه‌ای به این موضوع پرداختند و شاهد بداخلاقی‌ها و پرداخت‌های غیرمنصفانه به این موضوع بودیم. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌هاو ناوبری هوایی ایران با بیان اینکه با توجه به حساسیت بسیار بالا در این زمینه این قراردادها باید در فضای آرام و بدون تنش انجام شود، گفت: قرارداد خرید اولین فلایت چک در دوران تحریم‌ها انجام شد و متاسفانه اسناد محرمانه این قرارداد توسط عده‌ای از واسطه‌گران منتشر شد که آن را یک توطئه می‌دانم. وی افزود: نگران آن بودیم که با انتشار اسناد محرمانه قرارداد، هواپیمای فلایت چک که یکی از مهمترین تجهیزات برای وارسی و بررسی ایمنی فرودگاه‌ها است، به ایران تحویل ندهند. مهابادی با بیان اینکه اما قرارداد خرید دومین هواپیمای فلایت چک پس از تحریم‌ها و در قالب مناقصه انجام شد، گفت:‌ در آن زمان می‌توانستیم خرید دومین هواپیمای فلایت چک را در قالب مناقصه تهیه کنیم و طبق قرارداد باید در بازه زمانی هشت تا ۱۲ ماه هواپیمای فلایت چک دوم تحویل داده شود. مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین با اشاره به توسعه تجهیزات فرودگاهی و ناوبری هوایی در سطح فرودگاه‌های کشور اظهار داشت: در سه سال گذشته در تمام حوزه‌های هوانوردی شاهد تحولات جدی  در زیرساخت‌ها بودیم و به همین دلیل ترافیک هوایی کشورمان افزایش پیدا کرد. وی افزود: دیگر مانند سال‌های گذشته شاهد قطعی مکرر فرکانس‌ها نیستیم و سامانه‌های کمک ناوبری و تجهیزات بسیار متعددی در سطح فرودگاه‌های کشور نصب شده است.

*اصرار واسطه‌گران برای فروش هواپیمای فلایت چک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در این نشست با بیان اینکه با پیشنهاد واسطه‌گران برای فروش هواپیمای غیرتخصصی فلایت چک مخالفت کردیم و همین عامل ایجاد حواشی اخیر بود، گفت: مسافران آژانس‌هایی که بلیت هواپیمای نجف را گرانتر از نرخ مصوب می‌فروشند را معرفی کنند. علی عابدزاده با بیان اینکه افزایش کیفیت ارائه خدمات در فرودگاه‌ها منجر به رشد تعداد پروازها و استفاده مسافران از حمل و نقل هوایی شد، گفت: در سال گذشته شاهد افزایش ۱۹ درصدی جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی بوده‌ایم. وی ادامه داد: این رشد جابجایی مسافر از طریق حمل و نقل هوایی به دلیل اعمال روش‌های درست از جمله آزادسازی نرخ بلیت و امکانات در چارچوب اقتصاد مقاومتی بوده است. رئیس سازمان هواپیمایی با بیان اینکه نرخ رشد جابجایی مسافر از حمل و نقل هوایی نسبت به سایر شقوق حمل و نقل در سال گذشته بیشتر بوده است، گفت: در سال جاری هم تا به امروز شاهد رشد ۵ درصدی جابجایی مسافر از طریق هواپیما بوده‌ایم که این نشانه نقطه قوت صنعت حمل و نقل هوایی است.

*کاهش ترافیک با توسعه حمل و نقل چندوجهی

معاون حمل و نقل شهرداری تهران گفت: با اتصال خط ۴ مترو به ترمینال ۲ مهرآباد شاهد توسعه حمل و نقل چند وجهی و کاهش بخشی از ترافیک تهران خواهیم بود. محسن پورسیدآقایی هم در جمع خبرنگاران افزود: ترمینال های یک، دو، چهار و ۶ به مترو متصل شده اند و مردم می توانند برای رفت و آمد به مهرآباد بدون استفاده از خودرو های شخصی از این خطوط بهره‌مند شوند. وی از ساماندهی نوبت دهی تاکسی در فرودگاه مهرآباد خبر داد و افزود: کاهش ترافیک مهم ترین اولویت اتصال مترو به فرودگاه ایستگاه راه آهن و ترمینال های مسافری است. پورسیدآقایی افزود: اتصال مترو تهران به ایستگاه راه آهن و فرودگاه همواره مورد تاکید وزیر راه وشهرسازی بود در حالی که در گذشته مسافران به مترو دسترسی مستقیم نداشتند. معاون حمل و نقل شهرداری تهران بیان کرد: خوشبختانه نخستین ورودی مستقیم مترو که از طریق آن می شود وارد فرودگاه شد، به بهره برداری رسید. این مقام مسئول در شهرداری تهران اظهار داشت: اکنون در حال آماده سازی ایستگاه دیگر مترو در کنار سکوهای تردد قطارها در ایستگاه قطار تهران هستیم و امیدواریم تا پایان سال جاری شاهد افتتاح این ایستگاه در راه آهن باشیم. پورسید آقایی افزود: با افتتاح این ایستگاه مترو مسافرانی که با قطار وارد تهران می شوند، به طور مستقیم می توانند از کنار سکوهای تردد قطارها به نقاط مورد نظر خود در شهر تهران بدون تلف کردن وقت حرکت کنند.  


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |