جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 51422 14:33 1395/10/27
صدور مجوز نمایندگی برای۴۰ برند خودروساز

صدور مجوز نمایندگی برای۴۰ برند خودروساز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
صدور مجوز نمایندگی برای۴۰ برند خودروساز

صدور مجوز نمایندگی برای۴۰ برند خودروساز

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرنگار اقتصادی آنا نوشت: صبح امروز یدالله صادقی معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت، معدن و تجارت در نشست خبری خود با اشاره به اینکه ثبات در بازار خودرو در حد قابل قبولی قرار دارد گفت: در دستور العمل جدید دولت در خصوص ساماندهی بازارها تکلیفی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت مشخص شده است که بر اساس آن کالاهای سرمایه ای و با دوام مانند خودرو باید سیستم خدمات پس از فروش و نمایندگی رسمی و مستقیم از شرکت تولید کننده داشته باشند.

در همین راستا ۴۰ برند معتبر اروپایی و آسیایی برای حضور در ایران نمایندگی گرفته اند که این موضوع می تواند با ایجاد یک فضای رقابتی در بازار خودرو منجر به کاهش قیمت ها و افزایش کیفیت و خدمات رسانی شود.

وی در خصوص سامانه جامع ثبت کالا برای ایجاد شفافیت در بازار و مبارزه با کالاهای قاچاق گفت: سامانه جامع توزیع کالا برای مبارزه با قاچاق و ایجاد شفافیت در بازار داخلی در حال راه اندازی است و در برخی از قسمت های این سامانه نسبت به برنامه های تعیین شده جلو تر از زمان مقرر قرار داریم. هدف از ایجاد این سامانه علاوه بر ایجاد شفافیت، سهولت و تسریع چرخش کالا و همچنین کاهش مراجعه حضوری در قسمت های مربوطه است.

صادقی در ادامه افزود: پیش بینی می شود که با راه اندازی سامانه مذکور تمام کالاهایی که تولید می شوند و یا از مبادی ورودی وارد کشور می شوند با شناسه مشخص ثبت شوند تا نظارت ارگان های مربوطه به صورت دقیق تر و بدون دستکاری احتمالی انجام شود.

وی در مورد سیستم توزیع در نظر گرفته شده در این سامانه اطلاعاتی افزود: توزیع در کشورما عمدتا به دو صورت انجام می پذیرد. یکی شرکت های پخش که نماینده رسمی شرکت تولیدکننده هستند و دیگری واحد های عمده فروشی هایی که زنجیره توزیع برای خرده فروشی های محسوب می شوند. سعی ما این است که کالاها از سوی شرکت های پخش رسمی در شرکت های تولیدی انجام شود.

صادقی همچنین در خصوص سهم فروشگاه‌های زنجیره ای در سیستم توزیع کشور با اشاره به حجم اندک این فروشگاه‌ها در توزیع کالای کشور افزود: درحال حاضر فروشگاه‌های زنجیره ای در کشور ما سهم ۷ درصدی را در سیستم توزیع به عهده گرفته اند که سعی دولت این است در سالهای آینده این سهم حداقل به بیست درصد افزایش یابد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |