جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 73075 19:03 1396/08/24
شکاف بین قطعه سازان داخلی و خارجی معضل صنعت ایران

شکاف بین قطعه سازان داخلی و خارجی معضل صنعت ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شکاف بین قطعه سازان داخلی و خارجی معضل صنعت ایران

شکاف بین قطعه سازان داخلی و خارجی معضل صنعت ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در گردهمایی قطعه سازان کشور با نمایندگان صنعت فرانسه، اتریش، آلمان، هند، چین، جمهوری کره و تایوان مطرح شد

گروه تولید-دبیرانجمن همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور گفت: عقد قراردادهای همکاری و سرمایه گذاری مشترک بین المللی (جوینت ونچر) بین قطعه سازان ایرانی و خارجی می تواند به ارتقای صنعت قطعه سازی کشور و انتقال فناوری و دانش فنی کمک کند. به گزارش جهان اقتصاد، «آرش محبی نژاد» درگردهمایی انجمن قطعه سازان صنایع همگن کشور با انجمن های فرانسه و نمایندگان قطعه سازان اتریش، آلمان، هند، چین، جمهوری کره و تایوان در محل هتل ارم افزود: این گردهمایی با هدف کاهش شکاف موجود بین قطعه سازان داخلی و خارجی و برآورده کردن نیازمندی های خودروسازان خارجی با استفاده از توانمندی شرکت های قطعه ساز ایرانی پیش بینی شده است. وی ابراز امیدواری کرد که با تداوم جلسات و نشست ها با خارجی ها، شاهد عقد قراردادهای همکاری و سرمایه گذاری مشترک بین المللی (جوینت ونچر) بین قطعه سازان ایرانی و خارجی باشیم.محبی نژاد تاکید کرد: اگر این قراردادهای جدید با سیاستگذاری های صحیحی در حوزه صنعت قطعه سازی همراه شود، می تواند تاثیرات مثبتی برای این صنعت به همراه داشته باشد. دبیر انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه سازان کشور با اشاره به انتظارات قطعه سازان از دولت، تاکید کرد: دولت باید عوامل محیطی فضای کسب و کار و حوزه خودرو را رصد کرده و آثار آن را ببیند؛ بویژه اینکه امروز در زمینه های سرمایه گذاری ثابت، ایجاد زیرساخت ها، انتقال دانش و فناوری و سرمایه در گردش با چالش هایی مواجه ایم.

** پتانسیل ایران برای تیدیل شدن به هاب صادراتی منطقه

ایرنا هم گزارش داد: دراین گردهمایی،دیدیر هدین، رئیس کمیته ایرانی صنایع و تجهیزات فرانسه گفت: فضای کنونی ایران از نظر بازرگانی و تجاری آماده تعامل و کار با خارجی هاست، اما به لحاظ دانش و فناوری هنوز فاصله وجود دارد و شرکت های ایرانی باید شرایط لازم برای در اختیار گرفتن فناوری های روز را برای خود فراهم کنند. به گفته وی، خارج از ایران و در کشورهای منطقه و همسایه یک بازار بزرگ بیش از ۴۰۰ میلیون نفری وجود دارد که حضور ایرانی ها در این بازار به تنهایی یا در قالب قراردادهای همکاری مشترک با سایر شرکت ها، بستگی به توان رقابتی شان دارد. هدین خاطرنشان کرد: ایران بازاری است که با نظام تعرفه بسته شد و امکان کار کردن برای خارجی ها در آن وجود دارد، اما بازار کشورهای همسایه ایران بازاری کاملا باز است که اروپایی ها، ژاپنی ها، چینی ها و ... برای حضور در آن در رقابتند. این مقام فرانسوی ادامه داد: در برخی قراردادهای همکاری و سرمایه گذاری مشترک (جوینت ونچر) اجازه صادرات محصولات و تولیدات داده شده، اما در برخی دیگر این اجازه داده نشده است؛ ایران توانایی انجام صادرات قطعات خودرویی و تبدیل شدن به مرکز صادرات در منطقه را دارد، اما باید شیوه رقابت را یاد بگیرد.

**صادرات ما صفر است

پرشین خودرو هم در گزارشی که به این موضوع اختصاص داشت آورده است: رضا رضایی رئیس انجمن قطعه سازان ایران،با ابراز امیدواری از ورود خودروسازان ایرانی به ساخت خودروهای روز دنیا گفت: متاسفانه هزینه تولید برای قطعه ساز ایرانی گران در می آید بنابراین رقابت بدون حمایت خودروساز در بازارهای جهانی برای ما مقدور نیست.وی ادامه داد: قطعه سازان و خودروسازان خارجی نیز همین گله را از ما دارند و بارها اعلام کرده اند که قیمت تولید در ایران با کشورهای همسایه قابل قیاس نیست و نمی توانند روی این تولید سرمایه گذاری کنند. رضایی تاکید کرد: ۳ فاکتور تیراژ خودروها، تکنولوژی تولید و بالا بودن قیمت تمام شده موجب شده است که قطعه ساز ایرانی از رقابت با جهان و همسایگان خود باز بماند.      


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |