چهارشنبه 05 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 46040 23:18 1395/08/19
شوک ۲ درصدی انتخاب ترامپ در بازار آتی

شوک ۲ درصدی انتخاب ترامپ در بازار آتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شوک ۲ درصدی انتخاب ترامپ در بازار آتی

شوک ۲ درصدی انتخاب ترامپ در بازار آتی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یحیی حیدریان

معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

پیروزی خیره کننده آقای ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری ایالات متحده و غلبه او بر خانم کلینتون ، زلزله ۵درصدی را درشروع بازارهای مالی جهان به دنبال داشت اما در ادامه با ایراد سخنرانی آقای ترامپ و اطمینان وی نسبت به برقرای اتحاد و ایجاد رونق اقتصادی درکشور ودر سطح بین المللی موجب ایجاد ارامش نسبی و برگشت شاخص های سهام وکالا از قیمت های شد.

پیروزی آقای ترامپ در رقابت تنگاتنگ در ایالات های سرنوشت ساز وکلیدی فلوریدا،کارولینای شمالی و اوهایو رقم خوردهمچنین در این انتخابات حزب جمهوری خواه نیز توانست اکثریت خودرا در مجلس سنا حفظ نماید درنوسانات بازارهای جهانی بیشترین کاهش مربوط به کاهش ۱۳ درصدی ارزش پول کشور مکزیک و بیشترین افزایش مربوط به افزایش نزدیک به ۵ درصدی بهای طلا در جهان بود.

قیمت های بازارآتی سکه نیز متاثر از نتیجه غافلگیر کننده انتخابات آمریکا و افزایش بهای اونس طلا و تداوم روند صعودی قیمت دلار وسکه نقدی در مدار افزایشی قرار گرفتند ودر ابتدای معاملات جهش بالای دودرصدی را تجربه داشتند اما در ادامه بااصلاح قیمت اونس طلا به نزدیکی مرزروانی ۱۳۰۰ دلار با اندکی کاهش مواجه شدند.

قیمت سکه نقدی نیز در معاملات امروز با حفظ حباب مثبت (بالابودن قیمت بازار از ارزش ذاتی) نزدیک به ۱۷ هزارتومانی خود به قیمت ۰۰۰/۱۳۵/۱ هزار تومان رسید.

قیمت دلار نیز در ادامه ثبت رکوردهای جدید قیمتی خود در سال جاری با افزایش ۱۸ تومانی به قیمت ۳۶۵۷ تومان رسید انتخاب شدن اقای ترامپ و افزایش شک وتردیدها نسبت به اجرای کامل برجام در آینده در کنار افزایش تقاضای زیارتی بانزدیک شدن به اربعین حسینی و افزایش تقاضای فصلی وتجاری دلار توسط واردکنندگان در ماه های پایانی سال میلادی همچنان از افزایش قیمت دلار حمایت می کنند.

اقتصادجهانی در سال میلادی جاری تحت فشارهای ناشی از ریسک وعدم اطمینان های ناشی از خروج بریتانیا و انتخابات ایالات متحده با تفکرات پوپولیستی اقای ترامپ قرار گرفته است موضوعی که با تاثیر منفی بر اقتصاد جهانی موجب کاهش احتمال افزایش نرخ های بهره توسط بانک مرکزی آمریکا وتشدید انتظارات صعودی در بهای اونس طلا شده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |