شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 70748 11:19 1396/07/19
شوهای ترامپ پایانی ندارد

شوهای ترامپ پایانی ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شوهای ترامپ پایانی ندارد

شوهای ترامپ پایانی ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

فرارو نوشت: رفتار عجیب ترامپ با مخالفان سیاسی خود و نیز به‌کار بردن الفاظ تحقیر آمیز برای توصیف آنان این عقیده را بوجود آورده که ترامپ منصب ریاست‌جمهوری را با شومنی اشتباه گرفته است.

چند روز پیش سناتور باب کورکر در کشمکش با دونالد ترامپ، عملکرد او در کاخ سفید را شبیه "شوی واقعیت" دانست. حال روزنامه نیویورک تایمز طی یادداشتی با ذکر چند نمونه از "شوهای" اخیر ترامپ، نوشت: "شوهای ترامپ پایانی ندارد. "

رفتارهای اخیر رئیس جمهور آمریکا، انتقادات بسیاری را برانگیخته است. او در جدالی که با سناتور باب کورکر داشت، این سناتور را با طعنه و کنایه، "کوچولو" خطاب کرد که "احمق" به نظر می‌رسد. دیروز در کشمکشی دیگر، رکس تیلرسون را به "چالش هوش" دعوت کرد و اصرار کرد که در این چالش پیروز خواهد شد.

علاوه بر این، اخیرا جدالی بین همسر اول و همسر سوم ترامپ بر سر لقب "بانوی اول" درگرفت. مجموعه این رفتار‌ها و وقایع، باعث شد روزنامه نیویورک‌تایمز، ترامپ را یک "شومن" توصیف کند که برای "شوهای بیشتر" تلاش می‌کند.

ترامپ از سال ۲۰۰۴ به بعد یک شوی تلویزیونی تحت عنوان "کارآموز" اجرا کرد که از شبکه "ان بی سی" پخش شد. این سابقه ترامپ، سناتور کورکر را بر آن داشت تا عملکرد او در کاخ سفید را شبیه این شو قلمداد کند.

در اوایل کار دولت ترامپ، او کورکر را برای وزارت خارجه در نظر گرفت، اما بعدا به دستیاران خود گفت، این سناتور به دلیل "قدکوتاه" بودن به درد وزارت خارجه نمی‌خورد. "قد" وزیر خارجه برای ترامپ مهم بود به طوری که او تیلرسون که چند سانتی متر از کورکر بلندتر بود را به این منصب انتخاب کرد. اما رابطه تیلرسون نیز با ترامپ دوام نیاورد. اخیرا پس از بروز اختلاف بین این دو، تیلرسون، ترامپ را "ابله" خواند.

این روزنامه با اشاره به القاب تحقیرآمیزی که ترامپ برای سیاستمداران مخالفت خود به کار می‌برد، افزود: "آقای ترامپ، از زمانی که به ریاست جمهوری رسید، القاب خوارکننده به کار می‌برد تا (شأن) رقبای سیاسی خود را کم کند."



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |