جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 69028 09:52 1396/06/25
شهریاری مطرح کرد؛ وضعیت مسکن تناسبی با وضعیت متقاضیان آن ندارد

شهریاری مطرح کرد؛ وضعیت مسکن تناسبی با وضعیت متقاضیان آن ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شهریاری مطرح کرد؛ وضعیت مسکن تناسبی با وضعیت متقاضیان آن ندارد

شهریاری مطرح کرد؛ وضعیت مسکن تناسبی با وضعیت متقاضیان آن ندارد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: عضو کمیسیون عمران مجلس، در حال حاضر تعداد مسکن بیش از تعداد خانوار است، گفت: وضعیت فعلی مسکن با متقاضیان مسکن، اقشار کم‌درآمد، خانه‌ اولی‌ها و زوج‌های جوان تناسبی نداشته و افراد کم بضاعت و کم‌درآمد دسترسی به مسکن مناسب ندارند.

سیدکمال الدین شهریاری، با اشاره به راه‌کارهای تحقق عدالت در دولت دوازدهم، گفت: مهمترین راهکار تحقق عدالت این است که رئیس‌جمهور که باحدود ۲۴ میلیون رای انتخاب شده، خود را رئیس‌جمهور ۸۰ میلیون ایرانی دانسته و خواسته‌های همه مردم را مد نظر قرار دهد.

وی با بیان اینکه عدالت در یک کشور زمانی ایجاد می‌شود که در توزیع ثروت، حقوق آحاد جامعه رعایت شود، ادامه داد: در این راستا باید از بخشی‌نگری پرهیز شود، در حال حاضر رکود از یک سو و تورم از سوی دیگر در جامعه سبب می‌شود که روزبه‌روز داراها داراتر و فقیرها فقیرتر شوند و این روند، به معنای حرکت به سمت بی‌عدالتی است.

نماینده مردم تنگی و دشتستان در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بی توجهی به اقتصاد، اشتغال و معیشت مردم موجب تشدید بی عدالتی می شود، تصریح کرد: دولت باید هرچه زودتر نسبت به ایجاد اشتغال جوان‌ها که اکثرا اقشار پایین جامعه را تشکیل داده و به دلیل نداشتن پشتوانه‌ سیاسی و اداری در دستگاه‌های اجرایی توان ورود به بازار کار را ندارند، برنامه ریزی و اقدام کند.

وی با بیان اینکه جوانان اقشار پایین و آسیب‌پذیر جامعه بیش‌تر دچار مشکلات اجتماعی، روحی و روانی می‌شوند بیش‌تر شامل است، افزود: به دلیل کمبود شغل و زیاد بودن سطح تقاضا، اشتغال از یک روند طبیعی خارج شده و بیش‌تر کسانی که دارای آشنا در دستگاه‌ها باشند جذب شده و افرادی فاقد پارتی در فرایند جذب مانده و دچار مشکل می شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در حال حاضر تعداد مسکن بیش از تعداد خانوار است، اما با جامعه هدف، یعنی متقاضیان مسکن، اقشار کم‌درآمد، خانه‌ اولی‌ها و زوج‌های جوان تناسبی نداشته و افراد کم بضاعت و کم‌درآمد دسترسی به مسکن مناسب ندارند، توضیح داد: این امر نیز یکی از موارد بی‌عدالتی است، دولت باید اقشار آسیب‌پذیر و افرادی که قدرت مالی تامین مسکن از راه دریافت وام‌های سنگین با اقساط بالا را ندارند، را از راه اعطای یارانه‌ها و کمک صاحب مسکن کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |