پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 82050 11:23 1397/02/27
شهردار اصفهان: بررسی کارشناسی برای واگذاری مرکز اجلاس سران به بخش خصوصی

شهردار اصفهان: بررسی کارشناسی برای واگذاری مرکز اجلاس سران به بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شهردار اصفهان: بررسی کارشناسی برای واگذاری مرکز اجلاس سران به بخش خصوصی

شهردار اصفهان: بررسی کارشناسی برای واگذاری مرکز اجلاس سران به بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

زینت هلیلی اصفهان-خبرنگار جهان اقتصاد

شهردار اصفهان از بررسی کارشناسانه برای واگذاری مرکز همایش های بین المللی اجلاس سران به بخش خصوصی در آینده نزدیک خبر داد. به گزارش جهان اقتصاد به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، قدرت الله نوروزی در جلسه سیاست‌گذاری پروژه‌های سال جاری و بازدید از سالن اجلاس سران گفت: در سال جدید این دومین جلسه بررسی پروژه های شهری اصفهان بود که در محل سالن اجلاس برگزار شد. در هر جلسه صورت جلسات قبلی، نحوه پیشرفت کار و همچنین موانع پروژه ها مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفته و در راستای رفع موانع، چاره اندیشی می شود.

وی با اشاره به این که تکمیل سالن اجلاس با موانع متعددی مواجه است، بیان داشت: در این جلسه تصمیم گرفته شد واحد حقوقی، املاک و عمران شهرداری هرچه سریع تر نسبت به تعیین تکلیف امور اقدام کنند. وی اظهار داشت: به منظور اتمام پروژه سالن اجلاس ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است و زمان افتتاح پروژه تا ۵ سال آینده پیش بینی شده که با توجه به افزایش تورم، به طول انجامیدن اتمام آن برای شهرداری ضررده و زیان آور است. شهردار اصفهان با بیان اینکه برای بهره برداری از پروژه مرکز همایش ها واحد سرمایه گذاری و مشارکت های شهرداری نسبت به تعیین بهره بردار اقدام خواهد کرد، افزود: در این جلسه در خصوص بررسی کارشناسی پیرامون واگذاری مرکز اجلاس سران به بخش خصوصی، دیدگاه هایی مطرح شد که پیگیری آن در دستور کار قرار دارد. وی ادامه داد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد تحقق بودجه ۶۵ میلیارد تومانی که از سوی دولت به این پروژه اختصاص یافته، پیگیری شده و همچنین اعتبار سال جاری این پروژه، به میزان بودجه سال گذشته آن در نظر گرفته شود.

  • تلاش برای رفع موانع حقوقی و تأمین منابع مالی پروژه

رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در ادامه این جلسه با بیان این که با برنامه ریزی دقیق و مدون تا پایان سال جاری پروژه مرکز همایش ها پیشرفت قابل توجهی خواهد کرد، اذعان داشت: با بررسی های صورت گرفته، تعیین مسوولیت ها و برگزاری جلسات منظم، کار این پروژه روند و سرعت بهتری خواهد یافت. شیرین طغیانی اظهار امیدواری کرد: با رفع موانع حقوقی و تأمین منابع مالی، این پروژه در سال آینده به بهره برداری برسد.

  • پیشرفت ۶۸ درصدی سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی

معاون عمرانی شهرداری اصفهان در ادامه هدف برگزاری این جلسات را سیاستگذاری و پیگیری پروژه های بزرگ شهر اصفهان به صورت منظم دانست و گفت: در این جلسه مشکلات و موانع فرا روی پروژه مرکز همایش ها بررسی و مقرر شد تصمیماتی برای تامین منابع مالی و جذب سرمایه گذار این پروژه اتخاذ شود. ایرج مظفر با تاکید بر این که در این جلسه مقرر شد معاونت مالی و اداری و سازمان مشارکت ها و سرمایه گذاری شهرداری اصفهان، اقداماتی را در خصوص جذب سرمایه گذار و نحوه بهره برداری پروژه مرکز همایش‌های بین المللی انجام دهد، تصریح کرد: امید است اجرای این پروژه، برنامه ریزی مدون و دقیق و سرعت بیشتری داشته باشد. وی با بیان این که مرکز همایش‌های بین المللی یکی از پروژه‌های بین المللی و ماندگاری است که به عنوان برند ملی در حال احداث است، ادامه داد: از سال ۹۰تاکنون، ۷۰ قرارداد با مبلغ ۳۶۰ میلیارد تومان برای این پروژه منعقد و ۲۶۰ میلیارد تومان این مبلغ پرداخت شده و برای تکمیل این پروژه به ۱۴ قرارداد جدید به مبلغ ۱۱۵ میلیارد تومان به منظور احداث سالن اصلی، سالن های جانبی، دفاتر و ویلاها نیاز است که با احتساب ۱۰۰ میلیارد تومان کل مبلغ پرداخت نشده، باید گفت این پروژه به ۲۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. معاون عمران شهری شهردار اصفهان از پیشرفت ۶۸ درصدی سالن اصلی مرکز همایش های بین المللی خبر داد و بیان کرد: امسال دولت باید ۶۵ میلیارد تومان برای این پروژه به شهرداری پرداخت کند و امید است با رفع موانع مالی در مدت ۱۸ ماه این پروژه به مرحله بهره برداری برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |