جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 84495 10:11 1397/04/16
شفافیت بهترین راهکار جذب نقدینگی در بورس است

شفافیت بهترین راهکار جذب نقدینگی در بورس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شفافیت بهترین راهکار جذب نقدینگی در بورس است

شفافیت بهترین راهکار جذب نقدینگی در بورس است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) نوشت: مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان، بهترین راهکار برای جذب نقدینگی در بازار سرمایه را شفافیت اطلاعاتی و مبتنی بودن صورت‌های مالی شرکت‌های بورسی با واقعیت درونی آنها دانست.

محمد صفری افزود: در دوره های گذشته مسائلی از جمله مشکلات نظام بانکی و عدم سازگاری صورت‌های مالی با واقعیت شرکت‌های بانکی، باعث ایجاد محدودیت در جذب دارایی های مالی مردم به بازار سرمایه شده است.

وی در پاسخ به این سوال که دولت برای انتقال و هدایت نقدینگی به سمت بورس چه سازوکارهایی در اختیار دارد، اظهار داشت: مهمترین پیشنهاد جهت تحقق تلاش دولت برای انتقال و هدایت نقدینگی به سمت بورس در درجه اول پرهیز از تصمیمات غیر کارشناسانه، خلق الساعه و بدون مطالعه است که از آن جمله می‌توان به تحمیل تسهیلات تکلیفی به بانک های بورسی، تعیین نرخ دستوری ارز، تعیین دستوری نرخ سود علی الحساب بانکی و... اشاره کرد که سرمایه سهامداران را در معرض ریسک قرار داده و در بسیاری موارد با زیان مواجه کرده است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان توضیح داد: البته سازمان بورس و اوراق بهادار به عنوان نهاد ناظر بازار سرمایه نقش مهمی در این زمینه دارد که خوشبختانه در سال های اخیر تلاش‌های شایسته تقدیری در بالابردن شفافیت بازار سرمایه داشته است.

صفری همچنین در پاسخ به سوالی در مورد افزایش نسبت ریسک به بازده در اکثر بازارهای موازی از جمله طلا و مسکن و اینکه پتانسیل رشد تا چه اندازه در بورس فراهم است، گفت: با توجه به رشد بیش از ۱۰۰ درصدی نرخ دلار در بازار آزاد و افزایش نرخ طلا به عنوان دو بازار موازی، انتظار این است که بازار سرمایه کشورمان که بالغ بر نیمی از ارزش آن را شرکت‌های صادر کننده و دلاری محور تشکیل می دهد، متناسب با افزایش نرخ دلار رشد کند.

این کارشناس بازار سرمایه ادامه داد: اما در حال حاضر بازار سرمایه در ابهام ناشی از پیامدهای مورد انتظار از سرمایه تصمیمات غیر اقتصادی و تحمیلی مسئولین قرار دارد که مانع از افزایش بیشتر قیمت‌ها شده است.

مدیرعامل شرکت سبدگردان تصمیم نگار ارزش آفرینان اظهار داشت: پیش بینی می شود در صورت عدم بروز ریسک‌های سیاسی جدید، پس از رفع موانع ذکر شده شاهد رشد بازار سرمایه باشیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |