جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5270 14:12 1393/06/26
شرمن: اختلافات ايران و آمريکا حل نشده است

شرمن: اختلافات ايران و آمريکا حل نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شرمن: اختلافات ايران و آمريکا حل نشده است

شرمن: اختلافات ايران و آمريکا حل نشده است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آمريکا گفت: اختلافات اساسي ميان ايران و آمريکا در مذاکرات هسته‌اي هنوز حل نشده است.

به گزارش  ايسنا ، وندي شرمن، معاون وزير امور خارجه و عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آمريکا اظهار کرد: در حاليکه دو ماه تا پايان ضرب‌الاجل 24 نوامبر در مذاکرات هسته‌اي ايران و گروه 1+5 باقي مانده اختلافات ميان ايران و آمريکا هنوز حل نشده است.
بر اساس گزارش خبرگزاري فرانسه، شرمن افزود: دو کشور در اين مذاکرات فاصله زيادي از يکديگر دارند و ايرانيان مواضعي بسيار متفاوت از آنچه که از نظر آمريکا قابل قبول است اتخاذ کرده‌اند.
عضو ارشد تيم مذاکره‌کننده هسته‌اي آمريکا يادآور شد: من انتظار دارم که در روزهاي آينده ايران براي متقاعد کردن جهان در مورد مناسب بودن ظرفيت غني‌سازي اورانيومش تلاش کند چون در حال حاضر اين ظرفيت قابل قبول نيست.
وي تاکيد کرد: اگر چنين بود ما در اين مذاکرات سخت و پرزحمت شرکت نمي‌کرديم.
دور بعدي مذاکرات ايران و گروه 1+5 قرار است از روز پنج‌شنبه 18 سپتامبر در حاشيه اجلاس مجمع عمومي سازمان ملل در نيويورک آغاز شود.
شرمن ادامه داد: جهان در صورتي که ايران گامهاي متقاعد کننده و شفاف براي اثبات صلح آميز بودن برنامه‌ هسته‌اي‌اش در حال حاضر و آينده را بردارد با تعليق و رفع تحريم‌ها عليه اين کشور موافقت خواهد کرد.
وي تصريح کرد که بايد اطمينان حاصل کنيم در صورت اقدام تهران براي زير پا گذاشتن تعهداتش فرصت کافي براي شناسايي آن وجود دارد به‌طوريکه هيچ شانسي براي موفقيت در اين زمينه وجود نداشته باشد.
شرمن علاوه‌ بر اين مدعي شد: طرح آمريکا و هم‌پيمانانش با هدف دستيابي به توافق نهايي تا ضرب‌الاجل 24 نوامبر منصفانه، انعطاف‌پذير و مبتني بر نيازهاي غيرنظامي ايران است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |