جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 7630 15:36 1393/09/11
شایعه ای که منجر به سقوط سهام یک شرکت معدنی شد

شایعه ای که منجر به سقوط سهام یک شرکت معدنی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شایعه ای که منجر به سقوط سهام یک شرکت معدنی شد

شایعه ای که منجر به سقوط سهام یک شرکت معدنی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدعیان فساد و رانت در چادرملو مدرک ارائه کنند

گروه تولید: ماجرا از آن جا آغاز شد که برخی خبرگزاری ها خبرهایی مبنی بر وقوع یک رانت میلیاردی در یکی از بزرگترین شرکت های معدنی را به اصطلاح افشا کردند! موضوعی که به خودی خود به دلیل جذابیت خبری آن به سرعت در فضای مجازی منتشر شد.

با این حال و پس از گذشت چندماه از این اتفاق، نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی در گفتگویی صریح به افشای پشت پرده های این اتفاق پرداخت.

محمد رضا تابش گفت: یکی از خریداران سنگ چارملو با شخصی خارج از مجموعه معدنی دچار اختلاف می شود و کار آنها به دادگاه می کشد و طرف مقابل محکوم می گردد. آن شخص با وکیل خود برای ایضاء و اذیت ایشان طرح دعوا مبنی براینکه در خریدها سهم مشارکت دارد می نماید و پس از رد دعوی ایشان در محکمه؛ شروع به نشر اخبار کذب و نامه پراکنی بنام تعدادی از کارگران معدن و بدون امضاء می‌نماید.با توجه به شدت نشر این اکاذیب در دیماه سال قبل گروه ویژه اقتصادی سازمان بازرسی کل کشور به شرکت مراجعه و پس از 4 ماه کار مداوم به نتیجه ای مبنی بر وجود تخلف در شرکت نمی رسد.

روز سه شنبه نیز مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی چادرملو در واکنش به اخبار منتشر شده مبنی بر بدهی مالیاتی سنگین این شرکت گفت: چادرملو هیچ بدهی مالیاتی ندارد.

محمود نوریان درباره اظهارات اخیر یکی از نمایندگان مجلس مبنی بر اینکه دو شرکت چادرملو و گل گهر در مجموع 3485 میلیارد تومان بدهی پرداخت نشده دارند، تصریح کرد: چادرملو هیچ بدهی مالیاتی که قطعی شده باشد، ندارد. هیچ حکمی هم مبنی بر اینکه ما مالیات نداده باشیم قطعی نشده است.

او با اشاره به اینکه احتمالا منظور این نماینده از بدهی چادرملو، بهره مالکانه بوده است، گفت: ما سال قبل معادل 513 میلیارد تومان بهره مالکانه پرداخت کردیم که البته روی این عدد یک مقدار اختلاف محاسباتی وجود دارد که در حال برطرف کردن آن هستیم.

مدیرعامل چادرملو در گفت‌وگو با ماین نیوز درباره اظهارات یکی از دیگران از نمایندگان مجلس که مدعی وجود فساد و رانت در این معدن شده است، تاکید کرد: کسی که مدعی فساد است باید مدرک ارائه کند که در کجا فساد انجام شده است.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد مصاحبه‌های انجام شده با برخی از نمایندگان درباره وجود فساد و رانت در چادرملو همراه با تلقین و دستکاری برخی واژه‌ها و مفاهیم از سوی یک رسانه خاص بوده است که اهداف آن برای ما مشخص است. انشالله اگر دادگاهی تشکیل شود، ما حتما اسناد و مدارک خود را ارائه خواهیم کرد.

این مدیر باسابقه معدنی گفت: در یکی از موارد آقای جوکار، نماینده یزد به صراحت به بنده اعلام کرد که هیچ اسمی از چادرملو در مصاحبه‌اش نبرده است اما آن رسانه خاص اسم چادرملو را در این مصاحبه آورده است.

نوریان درباره برخی ادعاهای دیگر مطرح شده مبنی بر وجود رانت و فساد در چادرملو و مشکل‌دار بودن مزایده‌های این شرکت گفت: یکی از نمایندگان قبلا نیز ادعاهایی را در این زمینه مطرح کرده بود که دیوان محاسبات از وی سند و مدرک خواست که نتوانست ارائه کند.

وی همچنین با انتقاد شدید از شیوه اطلاع‌رسانی یکی از رسانه‌ها درباره اخبار مرتبط با چادرملو گفت: به عنوان مثال در گزارش اخیر این رسانه مصاحبه خرداد ماه بنده با یکی از خبرگزاری‌ها به عنوان واکنش من به اظهارات اخیر نمایندگان مجلس اعلام شد. در حالی که بنده از خرداد ماه امسال تاکنون با هیچ رسانه ای مصاحبه‌ای نداشته‌ام.

وی همچنین با تاکید به اینکه موضوعاتی از جمله رانت در شرکت چادرملو فقط یکسری جوسازی‌ها برای حمایت از فردی است که به زندان محکوم شده است، افزود: اگر اتهامات غیر منطقی به شرکت چادرملو ادامه پیدا کند تمامی اسناد و مدارک جلسه شام هتل اسپیناس در تاریخ 17 شهریور ماه را در یک مصاحبه مطبوعاتی رسانه‌ای خواهیم کرد.

نوریان افزود: انتشار این گونه اخبار نادرست باعث شده تا سهام این شرکت از 800 تومان به 395 تومان برسد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |