سه شنبه 28 فروردین، 1403

کدخبر: 32681 18:55 1395/02/26
شاخص سرگرمی در کشور بیش از ۶۰ درصد است

شاخص سرگرمی در کشور بیش از ۶۰ درصد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شاخص سرگرمی در کشور بیش از ۶۰ درصد است

شاخص سرگرمی در کشور بیش از ۶۰ درصد است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

دبیر شورای عالی فضای مجازی گفت: به دنبال ایجاد محتوا می‌توانیم بگوییم شبکه اطلاعات ملی داریم، زیرا بحثی که می‌تواند شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کند تولید اطلاعات و محتوا است و در حال حاضر در کشور ۲۸۰ تشکل از جمله کانون‌ها، احزاب و هیات‌های مذهبی داریم که متاسفانه هنوز در حوزه تولید محتوا آنچه باید را انجام نداده‌اند. سیدابوالحسن فیروز‌آبادی گفت: روابط عمومی به عنوان مرکز اطلاع‌رسانی، ایجاد شفافیت در جامعه را برعهده دارد و به دنبال متقاعد‌سازی طرف‌های مقابل و ایجاد همگرایی در سازمان‌ها و موسساتی است که روابط عمومی آنها را برعهده دارد. او در ادامه گفت: در سه دهه اخیر چندین نسل از تکنولوژی اطلاعات ارائه شده و تقسیم‌بندی‌های متعددی مطرح است. از جمله وب ۱، ۲، ۳ و ۴ که ما در ابتدای وب ۳ هستیم یا در نسل‌های موبایلی که ۲٫۵ میلیارد نفر در کره زمین از نسل ۳ بهره‌ می‌برند و در سال ۲۰۲۰ نسل ۵ وارد می‌شود. فیروزآبادی با اشاره به اینکه تقسیم‌بندی‌های روابط عمومی،الکترونیکی، دیجیتالی و آنلاین است بیان داشت: در روابط عمومی آنلاین شما دیگر ارتباط برقرار نمی‌کنید بلکه اتصال همیشگی دارید. با توجه به این‌که سیستم‌ها در دنیا مبتنی بر نوآوری هستند روابط عمومی‌ها که مبتنی بر دانش هستند نقش مناسب‌تری دارند و ساده‌ترین نگاه برای روابط عمومی دیجیتالی نگاه‌کردن به سکوها (پلت‌فرم)هاست. وی اظهار داشت: در گذشته اطلاع‌رسانی به صورت عام صورت می‌گرفت، اما در حال حاضر نقش رسانه‌های جمعی کاهش پیدا کرده و در کنار رسانه‌های جمعی، رسانه‌های اجتماعی تولید‌کننده محتوای هدفمند باید سازماندهی شود. وی گفت: به دنبال ایجاد محتوا می‌توانیم بگوییم شبکه اطلاعات ملی داریم، زیرا بحثی که می‌تواند شبکه اطلاعات ملی را ایجاد کند تولید اطلاعات و محتوا است و در حال حاضر در کشور ۲۸۰ تشکل از جمله کانون‌ها، احزاب و هیات‌های مذهبی داریم که متاسفانه هنوز در حوزه تولید محتوا آنچه باید را انجام نداده‌اند. فیروزآبادی تاکید کرد: ما از شما می‌خواهیم از پلت‌فرم‌ها عبور کنید و مدل‌هایی مثل گوگل و تلگرام خلق کنید، زیرا امروزه به جای این‌که با اسب کشورگشایی کنند مانند مایکروسافت و بازی کلش‌آف‌پلنز به صورت مجازی در خانه‌ها حاضر می‌شوند،در کشوری که درجه آمادگی و حوزه دولت الکترونیکی از ۱۰۰ می‌گذرد این‌که ۶۰ درصد آن مربوط به سرگرمی باشد نگران‌کننده است و نشان می‌دهد نخبه‌ها در اقناع و هدایت مردم خیلی فعال نبودند، اما امیدواریم تشکیل این همایش‌ها گام‌هایی در این زمینه باشد.


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |