جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 2690 13:31 1393/04/01
شاخص بورس از صعود به قله جدید باز ماند

شاخص بورس از صعود به قله جدید باز ماند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
شاخص بورس از صعود به قله جدید باز ماند

شاخص بورس از صعود به قله جدید باز ماند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : شاخص بورس تهران که در روز شنبه تلاش خود را برای رسیدن به قله ی 73 هزار واحدی آغاز کرده بود، امروز با افت مجدد از این صعود بازماند

 شاخص بورس تهران که در معاملات روزشنبه و با رشد محتاطانه قیمت‌ها در آستانه عبور از قله ی 73 هزار واحد قرار گرفته بود، امروز به مدار نزولی برگشت و با قله ی جدید فاصله گرفت.
به این ترتیب در معاملات دیروز نیز فضای بی رمقی و احتیاط در بورس تهران حاکم شد و قیمت سهام شرکتها افت کرد به طوری که در نهایت دماسنج بازار سرمایه با 68 واحد کاهش به 72 هزار و 900 واحد رسید.
در بازار دیروز که همانند روزهای گذشته انگیزه ای برای خرید وجود ندارد و روند بسیار متعادل و کم هیجانی در بازار جاری است، سهام شرکتها افت نسبی را تجربه کرد به طوری که شرکتهای گل گهر، پالایش نفت بندرعباس، چادرملو، کشتیرانی، سایپا، بانک ملت و گروه بهمن بیشترین تاثیر را در افت بورس گذاشتد.
در مقابل شرکتهای فولاد مبارکه، غدیر و نفت و گاز پارسیان به تنهایی بیشترین تاثیر را در رشد شاخص بورس گذاشت و مانع از افت بیشتر این متغیر شد.
در بازار دیروز اقبال بازار به صنعت سیمان کاهش یافت و این صنعت با صف های کم تعدادتر و کم حجم تر روبرو شد اما در مقابل برخی نمادهای قطعه ساز با روند مثبت روبرو شدند و نمادهای خودروساز وضعیت متعادل را شاهد بودند.همچنین در بازار امروز گروه های مالی،خودرو و فرآورده های نفتی به برترین گروه های صنعت تبدیل شدند.
علاوه بر این نماد "حسینا" بعد از یک ماه توقف در فرابورس در حالی با رشد قیمت بازگشایی شد که شرکت در مورد قراردادها و درآمدهای سال مالی جاری شفاف سازی کرده و مجوز افزایش سرمایه 119 درصدی را دریافت کرده است.
در مجموع در بازار کم رمق دیروز حدود 246 میلیون سهم به ارزش 73 میلیارد تومان مورد معامله قرار گرفت و ارزش بازار سرمایه به پایین ترین سطح یعنی 347 هزار میلیارد تومان رسید.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |