پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 72280 14:22 1396/08/13
سیزدهم آبان، نماد مبارزه ملت ایران با دخالت و زیاده‌خواهی آمریکا

سیزدهم آبان، نماد مبارزه ملت ایران با دخالت و زیاده‌خواهی آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سیزدهم آبان، نماد مبارزه ملت ایران با دخالت و زیاده‌خواهی آمریکا

سیزدهم آبان، نماد مبارزه ملت ایران با دخالت و زیاده‌خواهی آمریکا

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا) نوشت: روز سیزدهم آبان در تقویم به عنوان روز «مبارزه با استکبار» نامگذاری شده که این روز یادآور سه واقعه مهم تاریخی در عصر معاصر ایران است که در فواصل مختلفی رخ داده و به همین خاطر این روز در تاریخ کشور به ثبت رسیده است.

در سیزدهم آبان ۱۳۴۳، ماموران رژیم شاه، حضرت امام خمینی (ره) را در قم دستگیر و به دستور آمریکا به ترکیه تبعید کردند. در سیزدهم آبان ۱۳۵۷، دانش آموزان تهرانی در اعتراض به دخالت های آمریکا در ایران، راهپیمایی کردند ولی نیروهای ارتش رژیم شاه به آنان حمله کرده و به خاک و خون کشید. در سیزدهم آبان ۱۳۵۸، دانشجویان مسلمان پیرو خط امام (ره)، لانه جاسوسی آمریکا را در تهران تسخیر کردند و جاسوسان آمریکایی را به گروگان گرفتند. این سه واقعه تاریخی که هر کدام در دوره خود به وقوع پیوست، تاثیرگذاری خاص خود را داشتند و شرایط را به نحوی به نفع انقلاب مردم ایران تغییر داد و اینگونه نام روز ۱۳ آبان برای همیشه درتاریخ ایران ماندگار شد.

سیزدهم آبان به همه مستضعفان آموخت که می توانند چپاولگران را به زباله‌دان تاریخ بسپارند. واقعه سیزده آبان به دل های مسلمانان قوت بخشید و غروری حماسه آفرین را در آنان زنده کرد. در سیزدهم آبان، مردم ایران به همه ملت های آزاده نشان دادند که دیوار ستم، شکستنی است.

سیزدهم آبان روز مقابله با استکبار و در راس آن آمریکا است که نشان از استکبار ستیزی دارد و ملت ایران باید با حضور در میادین اعلام کنند که آمریکا هنوز سرکرده تمام ظلم ها در دنیا است. تاریخ ایران نشان داده که تلاش آمریکا برای مصادره ارزش‌های انقلابی همیشه بی‌نتیجه مانده و خنثی شده و این حرکت انقلاب ادامه خواهد داشت تا زور و ظلم و جور از دنیا برطرف شود. همواره مواضع خصمانه آمریکا علیه ایران وجود داشته و دارد و با تغییر دولت های آمریکا نیز شاهد وحدت جمهوریخواهان و دموکرات‌ها برای حفظ این مواضع ضد ایرانی بوده و هستیم

این روزها که انقلاب اسلامی بار دیگر با توهین‌های بی‌منطق و تهدیدات دونالد ترامپ به عنوان تبلور استکبار مواجه شده است و به ویژه تروریست خطاب کردن ملت ایران توسط رئیس جمهور آمریکا، باز می‌توان به عبرت های تاریخی انقلاب از جمله ۱۳ آبان ها تکیه کرد که با مقاومت و ایستادگی در برابر توطئه‌های آمریکا توانستیم راه جدید باز کنیم که حاصلش توسعه و پیشرفت کشور است که انقلاب را الهام بخش ملل دنیا در ضرورت ایستادن در مقابل سلطه و ظلم تبدیل کرده است و همین راز اصلی تداوم خصومت آمریکا با انقلاب مردم ایران است. شعار مرگ بر آمریکا در واقع شعار مرگ بر فرهنگ آمریکایی با تفکر سلطه‌طلبی است و با توجه به لفاظی های شدید و شیطنت ها و کینه توزی های اخیر دولت آمریکا، مراسم امسال پاسخی به این لفاظی ها خواهد بود.

در آخر به بیانات رهبر معظم انقلاب بسنده میکنم که فرمودند:» سیزده آبان نماد است و در دل خود در عقبه خود معانی فراوانی دارد که این معانی همه برای ما درس است و باید اینها را به یاد داشته باشیم. طمع‌ورزی آمریکا، وابستگی رژیم طاغوت به آمریکا و فساد آن دستگاه، ایستادگی ایمانِ متکی به بصیرت امام بزرگوار و مردم، حضور نسل جوان، شجاعت و جسارت نسل جوان انقلابی در مقابل هیمنه و چهره‌ آرایش کرده و بزک کرده‌ آمریکا؛ اینها همه در دل کلمه‌ سیزده آبان است. پس سیزده آبان یک حرف کوچکی نیست».

مصطفی میرزاباقری برزی



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |