پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3729 14:54 1393/05/01
سيد هادي خامنه‌اي: افکار متحجرين داخلي، داعش و طالبان از يک آبخشور سر چشمه مي‌گيرد

سيد هادي خامنه‌اي: افکار متحجرين داخلي، داعش و طالبان از يک آبخشور سر چشمه مي‌گيرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سيد هادي خامنه‌اي: افکار متحجرين داخلي، داعش و طالبان از يک آبخشور سر چشمه مي‌گيرد

سيد هادي خامنه‌اي: افکار متحجرين داخلي، داعش و طالبان از يک آبخشور سر چشمه مي‌گيرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


  متاسفانه برخي از نمايندگان مجلس فراموش کرده‌اند که وظيفه اصلي آنها در مجلس شوراي اسلامي چيست. گراني، تورم، بيکاري و... مشکلات اصلي مردم است، آنگاه عده‌اي از نمايندگان مجلس با اصرار بر منافع شخصي و گروهي خود دنبال محدود کردن حضور سلايق ديگر در عرصه سياسي جامعه هستند.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام با بيان اين مطلب که افکار متحجرين داخلي، داعش و طالبان همه از يک آبخشور سر چشمه مي‌گيرد، تاكيد كرد: معتقدين به اينگونه تفکرات بر اين عقيده هستند که هر کس با آنها هم عقيده نباشد کافر است.
به گزارش ايلنا ، حجت‌الاسلام والمسلمين سيد هادي خامنه‌اي شامگاه سه‌شنبه شب 31 تير در مراسم افطاري شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات استان فارس سخن مي‌گفت، اظهار داشت: عده‌اي خيال مي‌کنند پياده‌کنندگان سياست‌هاي  تفکر تحجر مردم بي‌سواد و عامي هستند در حالي که مغز متفکر گروه‌هايي نظير طالبان و داعش افراد نخبه دانشگاهي و آموزش ديده براي ايجاد جنگ‌افروزي بين مسلمان هستند.
وي با بيان اين مطلب که سرچشمه داعش و طالبان در آمريکاست، تصريح كرد:آمريکا از  25سال قبل با برنامه‌ريزي بر روي طلاب ديني و شعله‌ور کردن تعصبات خشک ديني در آنها اسلحه به دستشان داد تا بين شيعه و سني جنگ افروزي کند.
اين نماينده ادوار مجلس شوراي اسلامي با اشاره به عدم موفقيت آمريکا در متحد کردن اقوام کرد 4 کشور ايران، ترکيه، عراق و سوريه در کودتا عليه دولت‌هاي مرکزي و تشکيل دولت واحد کرد، خاطرنشان كرد: زماني که اين طرح شکست خورد بحث جنگ مذهبي بين شيعه و سني توسط آمريکا شدت گرفت.
خامنه‌اي در بخش ديگري از سخنانش به مسايل جاري کشور پرداخت و با عنوان اين مطلب که بر اساس آناليزهاي موجود 75 درصد از تحصيل‌کردگان جامعه معتقد به تفکر اصلاح‌طلبي در کشور هستند، يادآور شد: يکي از فوايد حضور نسبي اصلاح‌طلبان پس از انتخابات دوم خرداد 76 در بدنه حاکميت ايجاد اميد به آينده در بين بند بند و لايه لايه جامعه بود.
دبيرکل مجمع نيروهاي خط امام ادامه داد: حتي مخالفان تفکر اصلاحات نيز زماني که مشاهده کردند حرف و کلام اصلاح‌طلبان مورد اقبال جامعه قرار گرفته است، از آن کليدواژه‌ها کپي‌برداري کردند و آموختند تا از واژه‌هاي نظير مردمسالاري، حقوق شهروندي، قانون مداري و... در ادبيات سياسي خود استفاده کنند.
وي با بيان اينكه از ديگر منافع حضور اصلاح‌طلبان در بطن جامعه آشتي دادن بخشي از مردم دلسرده شده از برخي عملکردها با نظام است، به حضور چشم‌گير مردم در انتخابات 2 خرداد 76 اشاره کرد و افزود: هر کجا اصلاح‌طلبان حضور پيدا کردند مردم هم آمدند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در ادامه 8 سال دوران پيش از رياست جمهوري روحاني را 8 سال طوفاني در عرصه‌هاي مختلف کشور توصيف کرد و با بيان اين مطلب که خدا را شکر مي‌کنيم که آن 8 سال تمام شد، ابراز داشت: آنهايي که آن 8 سال را بوجود آورند و از عوامل ايجاد آن طوفان حمايت کردند مشتاق بودند که اين جريان سال‌ها بر کشور حاکم باشد.
وي ادامه داد: اما اصلاح‌طلبان با در دست داشتن کمترين ابزار و امکانات صحنه را ترک نکرند تا بار ديگر کشور به آن سرنوشت دچار نشود و با تصميات غلط کشور و  پتانسيل‌هاي موجود در آن شخم نخورد.
خامنه‌اي در ادامه سياسي‌ترين کار جامعه کنوني ايران را کار فرهنگي دانست و با دعوت از اصلاح‌طلبان براي تمرکز بر موضوعاتي نظير انديشدن، زايش خلاقيت‌ها، تفکر و ارايه فکرهاي نو گفت: با تمرکز بر چنين عواملي مي‌توان اميدوار بود که مردم در انتخابات پيشرو نظير انتخابات مجلس و خبرگان رهبري، نمايندگاني را انتخاب مي‌کنند که شايستگي نمايندگي مردم را دارا باشند.
اين نماينده اسبق مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با انتقاد از مطرح شدن طرح بررسي تشکيل و فعاليت احزاب در مجلس افزود: متاسفانه برخي از نمايندگان مجلس فراموش کرده‌اند که وظيفه اصلي آنها در مجلس شوراي اسلامي چيست. گراني، تورم، بيکاري و... مشکلات اصلي مردم است، آنگاه عده‌اي از نمايندگان مجلس با اصرار بر منافع شخصي و گروهي خود دنبال محدود کردن حضور سلايق ديگر در عرصه سياسي جامعه هستند.
اين فعال سياسي اصلاح‌طلب در بخش ديگري از سخنانش به پتانسيل و توانمندي زنان در جامعه اشاره کرد و اظهار داشت:شخصا با تشکيل عناويني نظير معاونت بانوان در دستگاه‌هاي مختلف مخالفم. مگر ما در ادارات، معاونت امور آقايان داريم که به موازات آن معاونت امور بانوان تشکيل داده‌ايم.
به اعتقاد خامنه‌اي بروز چنين تفکري به معناي جداسازي زنان از عرصه هاي مختلف است.
دبيركل مجمع نيروهاي خط امام با دعوت از زنان براي حضور پررنگ‌تر در تصميم‌گيري‌ها و تصميم‌سازي‌هاي جامعه اين نکته را متذکر شد که اين اقدام نبايد به صورت افراطي باشد تا کسي متهم به فمنيسم شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |