پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2383 14:43 1393/03/18
سيد حسن خميني: آنان که مي بخشند بر گردن جامعه حق دارند

سيد حسن خميني: آنان که مي بخشند بر گردن جامعه حق دارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سيد حسن خميني: آنان که مي بخشند بر گردن جامعه حق دارند

سيد حسن خميني: آنان که مي بخشند بر گردن جامعه حق دارند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

   "در زمان نزول اين آيه کشته شدن يک نفر سبب جنگ هاي قبيله اي و غارت هاي سنگين و قتل هاي متوالي مي شد بنابراين اين آيه اثري بازدارنده داشت./بمباران کردن خبري خانواده مقتول کار درستي نيست."
حجت الاسلام سيد حسن خميني در جشن بخشش با اشاره به اثرات بخشش در جامعه گفت: ما نياز داريم که عفو کردن در جامعه ما به صورت يک فرهنگ دربيايد
به گزارش ايلنا، نوه بنيان گذار جمهوري اسلامي در مراسم جشن بخشش که به مناسبت هفته جوان برگزار شد با اشاره به شأن نزول آيه قصاص گفت: در زمان نزول اين آيه کشته شدن يک نفر سبب جنگ هاي قبيله اي و غارت هاي سنگين و قتل هاي متوالي مي شد بنابراين اين آيه اثري بازدارنده داشت.
وي با اشاره به احکام شرعي عفو و بخشش افزود: اگر کسي بخشيده شد دو نکته را بايد در نظر داشت اول آنکه ديه را براي او سنگين نگيرند و دوم آنکه به سرعت پرداخته شود.
وي افزود: عفو و بخشش چندين اثر به همراه خود دارد اول آنکه عفو خصلت اهل بيت(ع) و دوم آنکه عفو عزت آفرين است. همچنين خداوند کساني را که مي بخشند عفو مي کند و عزت مي دهد.
حسن خميني با اشاره به حديثي از امام علي(ع) ادامه داد: ثواب هيچ کاري با عفو برابري نمي کند و چهارمين اثر بخشش از بين رفتن کينه است زيرا کينه مانند موريانه اي بستر جامعه را از بين مي برد.
نوه بنيانگذار جمهوري اسلامي افزود: کساني که مي بخشند هم به گردن قاتل حق دارند و هم به گردن جامعه، بخشش و عفو همچنين باعث بخشش در آخرت مي شود.
ما همواره از خانواده اي که جگرگوشه اش را از دست داده مي خواهيم که قاتل فرزندش را ببخشد در حاليکه ابتدا بايد از خودمان شروع کنيم.
خميني با اشاره به اينکه بمباران کردن خبري خانواده مقتول کار درستي نيست براي آنکه عفو در جامعه ما فراگير شود بايد به شکل يک فرهنگ در بيايد که اين نتيجه فراگير شدن اين عمل است.
در ادامه اين جشن با حضور معصومه ابتکار و سيد حسن خميني خانواده "بايرامي" اقدام به عفو قاتل فرزند خود که در يک نزاع کشته شده بود کردن



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |