پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 4258 15:43 1393/05/17
سوبسیدهای وزارت بهداشت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

سوبسیدهای وزارت بهداشت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سوبسیدهای وزارت بهداشت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

سوبسیدهای وزارت بهداشت برای سرمایه گذاری بخش خصوصی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی


وزیربهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ارائه گزارش آماری طرح تحول نظام سلامت در هفته دولت خبرداد و درعین حال جایگاه بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت را تشریح کرد.
دکتر سیدحسن هاشمی در گفت‌وگو با  ایسنا ، درباره جایگاه بخش خصوصی در طرح تحول نظام سلامت، گفت: جایگاه بخش خصوصی در حوزه بهداشت ویژه است چرا که از آن‌ها خرید خدمت خواهیم کرد به ویژه پزشکان عمومی بسیار می تواند در این زمینه به کمک کنند.
وی در این باره ادامه داد: طبق سرشماری‌های انجام شده ۱۰ میلیون نفر در حاشیه شهرها داریم که در زمینه تهیه مکان ارائه خدمت و همچنین تامین نیروی انسانی اعم از کارشناسان بهداشت محیط، خانواده، تغذیه، پزشک و ... از بخش خصوصی خرید خدمت خواهیم کرد.
هاشمی با اشاره به ردیف ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برنامه پزشک خانواده ادامه داد: بنابراین اگر پزشکان و پرستاران هلدینگ‌هایی را در سراسر کشور ایجاد کنند می توانند در این قالب حضور یابند. این موضوع هم کمکی به وزارت بهداشت خواهد بود و هم به نوعی مدیریت درحوزه بهداشت و درمان و کمک می ند تا تصدی گری ما افزایش نیابد.
وزیر بهداشت در پاسخ به سوال ایسنا درباره علت عدم اجرایی شدن بسته‌های مربوط به طرح تحول بهداشت، گفت: علت این موضوع عدم تخصیص یک درصد مالیات بر ارزش افزوده است. هنوز رقمی از این محل به وزارت بهداشت پرداخت نشده است اما در عین حال ما از ردیف‌های دیگر کارمان را شروع کرده‌ایم اما امیدواریم که این مشکل به زودی حل شود.
وی همچنین در توضیح جایگاه بخش خصوصی در حوزه درمان طرح تحول سلامت گفت: در این زمینه سرمایه‌گذاری بخش خصوصی بسیار مهم است به این منظور مدلی را نیز طراحی کرده‌ایم از هر نوع سرمایه‌گذاری در این بخش استقبال می‌کنیم و پیشاپیش نیز در صورتی که بخش خصوصی تمایل به سرمایه‌گذاری داشته باشد، از آن ها خرید خدمت می کنیم.
هاشمی گفت: به این منظور سوبسیدهای خاصی نیز پیش بینی شده است؛‌ هم در مورد مالیات و هم در مورد گرفتن تسهیلات از بانک‌ها که بزودی اعلام خواهد شد، تصور مان آن است که اگر در این مسیر درست پیش رویم بتوانیم ارقام قابل توجهی را از بخش خصوصی برای حوزه درمان در طرح تحول جذب کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |