شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3762 14:12 1393/05/03
سه داستان ديگر از سلينجر منتشر شد

سه داستان ديگر از سلينجر منتشر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سه داستان ديگر از سلينجر منتشر شد

سه داستان ديگر از سلينجر منتشر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سه داستان ديويد جروم سلينجر نويسنده فقيد آمريکايي در قالب يک مجموعه جديد منتشر شد.
به گزارش  مهر به نقل از بوک تريد، کتاب جديد سلينجر که با عنوان "جي.دي.سلينجر: سه داستان اوليه" منتشر شده از سوي آژانس ديوالت-گريوز به بازار آمده و شامل سه داستان کوتاه به نام هاي "جماعت جوان" ، "برو ادي رو ببين" و "هفته اي يه بار آدمو نمي کشه" است.
اين سه داستان پيشتر در مجله هاي ادبي منتشر شده بودند. داستان اول در سال 1940 در مجله "استوري"(داستان) ، داستان دوم در سال 1940 در ريويوي دانشگاه کانزاس سيتي و داستان سوم نيز در سال 1944 در "استوري" چاپ شده بودند.
با اين حال اين نخستين باري است که اين سه داستان در کنار هم و در قالب يک کتاب به بازار مي آيند.
تام گريوز يکي از بنيانگذاران موسسه منتشر کننده اين مجموعه گفت اين کتاب در ضمن اولين کتاب سلينجر است که با تصويرگري همراه است و آنا رز يونکن اين تصويرپردازي ها را انجام داده است. اين کتاب به سبک "فراني و زويي" و "9 داستان" که جلدشان تک رنگ است منتشر شده و بيوگرافي سلينجر يا تصويري از او در آن جاي نگرفته است.
"سه داستان اوليه" نخستين کتاب قانوني سلينجر در بيش از 50 سال اخير است. آخرين کتاب او که با مجوز خودش منتشر شده بود در سال 1953 با عنوان "تيرهاي سقف را بالا بگذاريد ، نجاران و سيمور: پيشگفتار" بود. يک مجموعه غيرمجاز از داستان‌هاي دوران اوليه نويسندگي سلينجر نيز در سال 1974 منتشر شد بود که سلينجر ناشر کتاب را به دليل عدم کسب مجوز به دادگاه کشاند و ادعا کرد بدون اجازه او آثارش به دست چاپ سپرده شده اند. او در گفتگو با نيويورک تايمز گفته بود: اين کار غيرقانوني است. غيرمنصفانه است. تصور کنيد يک کت داشته باشيد که دوستش داريد و يکي برود توي گنجه شما و آن را بدزدد. اين حسي است که من دارم.
اين سه داستان که اکنون در يک مجلد به چاپ رسيده همان سه داستاني نيستند که سال پيش به صورت آنلاين منتشر شده بودند. آن سه داستان شامل "يک اقيانوس پر از توپ هاي بولينگ"، "پائولا" و "پسر تولد" بود.  
به گفته کتاب جديدي که به تازگي از سوي ديويد شيلدز و شين سالرنو منتشر شد، بنياد سلينجر قصد دارد تا پنج کتاب از کتاب‌هاي اين نويسنده را تا سال 2020 منتشر کند. گفته شده اين کتاب ها شامل مجموعه اي از داستان کوتاه درباره خانواده گلس(که در "9 داستان" و "فراني و زويي" ظاهر شده اند)، يک مجموعه از داستان درباره خانواده کالفيلد، کتاب هايي از تجربيات نويسنده در جنگ جهاني دوم و کتابي دربار آيين هندويي ودا است که سلينجر در سال هاي آخر زندگي اش به آن گرويده بود.
سلينجر سال 1919 در نيويورک به دنيا آمد و با موفقيت کتاب "ناتور دشت" درباره عصيان‌هاي دوران نوجواني،  به شهرت رسيد. او سال 1965 از نويسندگي دست کشيد.
از زمان درگذشت سلينجر او همواره موضوع خبرهاي مختلف بوده و چندي پيش نيز اعلام شد قرار است فيلم زندگي اين نويسنده مشهور توسط دني استرانگ فيلمنامه نويس فيلم پرفروش "بازي‌هاي گرسنگي" ساخته شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |