جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11566 13:30 1394/01/22
سه اثر داستانی منتشر شد

سه اثر داستانی منتشر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سه اثر داستانی منتشر شد

سه اثر داستانی منتشر شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گزارش ایسنا، «یک و نیم اینچ افتخار» (داستان‌های نیویورکر ۲۰۱۳)، «عشق تابستانی» جویس کرول اوتس و «وسوسه‌های غرب» نوشته ایلیا ترویانف کتاب‌هایی هستند که به تازگی منتشر شده‌اند.*

کتاب «یک و نیم اینچ افتخار» (داستان‌های نیویورکر ۲۰۱۳) با ترجمه بهار اکبریان در ۲۲۹ صفحه با شمارگان ۱۱۰۰ نسخه و قیمت ۱۲۰۰۰ تومان در انتشارات مروارید منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب آمده است: «کتاب حاضر دومین مجموعه‌ این مترجم از داستان‌های مجله‌ ادبی نیویورکر و دربردارنده‌ ۱۰ داستان کوتاه منتشرشده در سال ۲۰۱۳ میلادی است‌، ۱۰ داستان نویسندگان نام‌آوری چون ویلیام ترور ایرلندی دارنده‌ نشان شوالیه‌ ادبیات انگلستان‌، آلیس مونرو برنده‌ نوبل ادبیات و جویس کرول اوتس خالق ۷۰۰ اثر کوتاه داستانی و نویسندگان برجسته‌ دیگر.

اغلب این آثار نمونه‌هایی شاخص و متفاوت از داستان‌های کوتاه مدرن و پست‌مدرن ادبیات امروز را به تصویر می‌کشند که ساختار و محتوایی بحث‌برانگیز و ابتکاری دارند و ذهن را در مرز خیال و واقعیت‌، راستی و دروغ‌، دوستی و خیانت‌، نیکی و بدی به چالشی عمیق می‌کشانند. ویژگی مدرن این آثار خواننده را همگام با نویسنده به خلق ادامه‌ این روایت‌ها در آینده‌ای موازی و نامعلوم هدایت می‌کند

«عشق تابستانی» داستانی از جویس کرول اوتس نویسنده آمریکایی با ترجمه خجسته کیهان وارد بازار کتاب شد.

بنگاه ترجمه و نشر کتاب پارسه، داستان بلند «A Fair Maiden» را با نام «عشق تابستانی» منتشر کرده و در معرفی آن نوشته است: اوتس در این کتاب دو مضمون خشونت و جنسیت را دستمایه داستانی بلند و پرکشش قرار داده است. داستان نه دارای تفکر جنسیتی و نه ترسیم‌گر خشونتی فراگیر است و نویسنده در نگاهی اسطوره‌یی - و شاید شرقی - به مقوله مرگ به سراغ شخصیت‌هایی رفته که هر یک تفکر یا کهن‌الگویی جهان‌شمول را نمایندگی می‌کنند.

کاتیا اسپیواک دختری نوجوان با مارکوس کیدر نویسنده و تصویرگر کتاب که از او بسیار مسن‌تر است آشنا می‌شود. وضعیت کیدر با زندگی کسالت‌بار و کارگری او تفاوت بسیار دارد، یا می‌توان گفت هیجان‌انگیزتر است. اما خانه مجلل و سرشار از موسیقی زنده و هدایای گران‌قیمت آقای کیدر، گویی باطنی شوم را از کاتیا پنهان می‌کنند. پس از چند دیدار، همه چیز رفته رفته تغییر می‌کند و مدل شدن کاتیا برای نقاشی تازه کیدر مثل گذشته شادی‌بخش نیست. او می‌خواهد پی ببرد که مرد از او چه می‌خواهد و آیا در اندیشه تصاحب اوست یا...

تاب «وسوسه‌های غرب» نوشته ایلیا ترویانف با ترجمه‌ مریم مویدپور در ۳۱۳ صفحه با شمارگان ۲۰۰۰ نسخه و قیمت ۱۵۰۰۰ تومان در نشر افق به چاپ رسید..

در معرفی این کتاب عنوان شده است: «در قرن ۱۹ میلادی‌، افسر انگلیسی ریچارد فرانسیس برتون‌، تنها و با ظاهری بومی در هندوستان سفر می‌کند. او زبان هندی می‌داند ولی فرهنگ هندوستان هنوز برایش ناشناخته است. در این میان زنی زیبا او را با ناشناخته‌های آن سرزمین آشنا می‌کند. برتون عاشق زن اسرارآمیز می‌شود و به مرز جنون می‌رسد‌، اما ماموریتش هنوز به پایان نرسیده است.

رمان «Der Weltensammler (گردآورنده‌ دنیاها( که نویسنده‌اش نام «وسوسه‌های غربت» را برای ترجمه‌ فارسی پیشنهاد کرده‌، اثری تخیلی و در عین حال برگرفته از زندگی کاشف‌، نویسنده و مترجم معروف ریچارد فرانسیس برتون (۱۸۹۰-۱۸۲۱) است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |