جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 12915 15:55 1394/03/04
سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم قطع شد

سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم قطع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم قطع شد

سهمیه بنزین خودروهای عمومی هم قطع شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

در حالی که در اواخر وقت روز یکشنبه اعلام شد که یارانه بنزین خودروها حذف خواهد شد، موضوع سهمیه خودروهای حمل و نقل عمومی در گیرودار اعلام ناگهانی این موضوع به فراموشی سپرده شد؛ البته به دلیل اینکه یکی از اهداف اصلی هدفمندی یارانه های سوخت، توسعه حمل ونقل عمومی عنوان شده بود گمان می رفت که تغییری درسهمیه بندی این بخش صورت نگیرد اما گویی تصمیم دولت براساس مصوبه مجلس حذف کامل یارانه بنزین بوده است.

در همین راستا مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران روز دوشنبه گفت: نظام سهمیه بندی بنزین از ساعت ٢٤ سه شنبه (٥ خردادماه) برای خودروهای سواری شخصی و عمومی لغو می شود.

بر اساس خبری که خبرگزاری جمهوری اسلامی منتشر کرده است سیدناصر سجادی اظهار داشت: صرفا آن دسته از خودروهای سواری شخصی و موتوسیکلت که دارای ذخیره بنزین ٧٠٠ تومانی در کارت های سوخت خود هستند، می توانند تا پایان شهریور ماه امسال براساس همان نرخ سوختگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه استفاده از ذخیره بنزین ٧٠٠ تومانی کارتهای سوخت، موتورسیکلت ها و خودروهای شخصی را در برمی گیرد، تصریح کرد: نزدیک به ٩٠ درصد خودروهای ناوگان تاکسی های عمومی دوگانه سوز هستند و سی.ان.جی می تواند جایگزین مناسبی برای بنزین در این خودروها محسوب شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران افزود: در حال حاضر ٣١٠ هزار تاکسی درون شهری در کشور وجود دارد که ٢٧٠ هزار دستگاه آن دوگانه سوز و مابقی بنزین سوز هستند.

سجادی اضافه کرد: لغو نظام سهمیه بندی تنها برای بنزین اعمال شده و سوخت نفت گاز (گازوییل) براساس نظام قبلی به قوت خود باقی است.

وی با بیان اینکه برداشت گازوییل برای خودروهای عمومی و شخصی و خودروهای درون شهری و برون شهری طبق روال گذشته انجام می شود، اظهار داشت: تنها در قیمت نفت گاز تغییر ایجاد شده و این قیمت از ٢٥٠ تومان قبلی به ٣٠٠ تومان در هر لیتر رسیده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران با تاکید بر اینکه سامانه هوشمند به قوت خود باقی است، افزود: استفاده از این سامانه به ما کمک می کند تا اطلاعات و آمار مربوط به سوخت را در کشور جمع آوری و براساس آن برنامه ریزی کنیم.

سجادی با بیان اینکه در تغییرات جدید، قیمت سی.ان.جی و نفت سفید افزایش نیافته است، عنوان کرد: در مورد گاز مایع نیز نرخ ٢١٠ تومان با یک افزایش اندک به ٢٣٠ تومان رسیده است.

به گفته وی، این در حالی است که گاز مایع، پیشتر با دو نرخ ٦٥٠ و ٢١٠ تومان عرضه می شد که با اعمال سیاست جدید قیمت ٦٥٠ تومانی به طور کلی برداشته شده است.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران از افزایش نیافتن قیمت سی.ان.جی به عنوان یکی از مزایای اجرای مصوبه جدید هیات وزیران نام برد و گفت: با توجه به ظرفیت بالای سوختگیری سی.ان.جی در کشور انتظار می رود مردم و دارندگان تاکسی بیشتر از گذشته از سی.ان.جی استفاده کنند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |