شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 2498 15:02 1393/03/24
سهامداران از نمادهای بانکی غافل نشوند

سهامداران از نمادهای بانکی غافل نشوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سهامداران از نمادهای بانکی غافل نشوند

سهامداران از نمادهای بانکی غافل نشوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه :با رفع تحریم‌ها، درآمدهای ارزی و گشایش‌های اعتباری بانک‌ها بالا می‌رود و این موضوع به سودآوری و رشد صنعت بانکداری در بورس کمک می‌کند

.
سید‌حسام شمس عالم عضو هیات مدیره یک بانک خصوصی با اعلام مطلب فوق گفت: در خصوص تاثیر افزایش نرخ سود سپرده بر سودآوری بانک‌ها باید گفت: وقتی نرخ سود سپرده بانک‌ها بالا می‌رود مثل این است که قیمت تمام شده مواد اولیه مورد نیاز شرکت‌ها افزایش پیدا کرده است که این موضوع بر سودآوری بانک‌ها اثر مثبتی نخواهد داشت و بانک‌ها نیز از این موضوع استقبال نمی‌کنند.
عضو هیات مدیره بانک پارسیان افزود: ما به عنوان مدیران بانکی به دنبال این هستیم که همگام با سیاست‌های دولت حرکت کنیم و در رابطه با نرخ سود بانکی و تسهیلات نیز معتقدیم که بانک‌ها باید با ارتقای خدمات به سودآوری برسند.
وی در‌خصوص تاثیر افزایش نرخ سود بانکی در افت شاخص هم تصریح کرد: افزایش نرخ سود بانکی در افت معاملات بورس تاثیر‌گذار بود، اما این عامل تنها یکی از علت‌های کاهش شاخص است. شمس عالم در مورد وضعیت گروه بانکی در بازار سرمایه گفت: رقابت میان بانک‌ها در بورس بالاست و با رفع تحریم‌ها نیز این رقابت افزایش پیدا می‌کند. وی ادامه داد:‌ در صورت رفع تحریم‌ها شرایط بانک‌ها در بورس بهتر می‌شود.
عضو هیات‌ مدیره بانک پارسیان درخصوص آینده بانک‌ها در بورس گفت: سال گذشته بازده صنعت بانکداری در بازار سرمایه بالا بود به طوری که در برخی از بانک‌ها شاهد بازدهی بیش از 130 درصدی بودیم. وی اضافه کرد: براین اساس پیش‌بینی می‌شود با انتشار گزارش‌های 6 ماهه بانک‌ها و توافق احتمالی در مذاکرات سیاسی درآمدهای ارزی بانک‌ها و گشایش اعتباری آنها بالا برود که این موضوع بر سودآوری بانک‌ها و رشد سهام آنها در بورس اثرگذار است.
به گزارش تسنیم ، شمس عالم در پایان گفت: با بررسی شاخص بورس در سال‌های گذشته درمی‌یابیم، شاخص تورم یک قدم از شاخص بورس جلوتر است و هرگاه شاخص تورم در کشور بالا رود شاخص بورس نیز در پی آن افزایش می‌یابد و در صورت کاهش شاخص تورم این اتفاق با اندکی تاخیر برای شاخص سهام می‌افتد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |