پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 11171 15:56 1393/12/24
سرمایه گذاران خارجی به گردشگری ایران روی خوش نشان دادند

سرمایه گذاران خارجی به گردشگری ایران روی خوش نشان دادند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه گذاران خارجی به گردشگری ایران روی خوش نشان دادند

سرمایه گذاران خارجی به گردشگری ایران روی خوش نشان دادند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری

از افزایش تقاضای سرمایه گذاری خارجی در بخش گردشگری ایران خبر داد.
مسعود سلطانی فر در گفت وگو با ایرنا افزود: در دولت یازدهم گروه های زیاد خارجی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری اعلام آمادگی کرده اند که عمده این تقاضاها در زمینه هتل سازی است.
به گفته وی سرمایه گذارانی از کشورهای ترکیه، فرانسه، ایتالیا و کشورهای عربی برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری ایران اعلام آمادگی کرده اند.
وی گفت: برای حضور سرمایه گذاران خارجی در گردشگری ایران، باید شرایط لازم فراهم شود.
رییس سازمان میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری همچنین از افزایش ورود گردشگران خارجی به ایران در دولت یازدهم خبر داد و گفت: این گردشگران از کشورهای مختلف برای ورود به ایران درخواست روادید داده اند و ورود با تورهای گردشگری نیز به کشور روند رو به رشدی دارد.
سلطانی فر افزود: متقاضیان گردشگری با قطار که از آن با عنوان 'گردشگری گران' یاد می شود در دولت یازدهم نیز افزایش یافته که تاکنون دو قطار از گردشگران خارجی در دولت یازدهم به ایران سفر کرده اند.
وی گفت: ورود گردشگران خارجی به کشور در یک سال اخیر از طریق سفارتخانه های ایران در کشورهای مختلف افزایش یافته، به گونه ای که در چهار سرکنسولگری ایران در آلمان ۳۵ هزار روادید، سفارت ایران در لهستان پنج هزار روادید و در سرکنسولگری ایران در کربلا ۳۲۰هزار روادید برای سفر گردشگران به ایران صادر شده است.
به گفته وی، این افزایش گردشگر خارجی ایران به دلیل رویکرد تعامل منطقی با حفظ منافع متقابل و سیاست برد - برد در حوزه سیاست خارجی کشور و سطح بالای امنیت در کشور است که توسط تمامی دستگاههای انتظامی، نظامی، اطلاعاتی و قضایی برای گردشگران خارجی فراهم شده است.
به گفته وی، ۹۹ درصد گردشگران غربی که به ایران سفر کرده اند، ذهنیت نادرستی که توسط رسانه های صهیونیستی برای آنان ایجاد شده، از رفته و به نیکی از ایران یاد می کنند.
وی گفت: همه موافقند با رعایت موازین فرهنگی و دینی، گردشگران خارجی به ایران سفر کنند و از حضور گردشگران خارجی استقبال می کنند.
میزان ورود گردشگر خارجی به ایران در سال ۹۲ حدود چهار میلیون و ۷۰۰هزار نفر با درآمد شش میلیارد دلاری بوده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |