جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1448 13:06 1393/02/03
سرمایه گذاران خارجی با بورس تهران آشنا مي شوند

سرمایه گذاران خارجی با بورس تهران آشنا مي شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سرمایه گذاران خارجی با بورس تهران آشنا مي شوند

سرمایه گذاران خارجی با بورس تهران آشنا مي شوند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : نمایشگاه بازار سرمایه در حالی هر سال با حضور شرکت های کارگزاری، بیمه و بانک ها و با همراهی فعالان بازار سرمایه برگزار می شود که بنا بر اعتقاد بسیاری از کارشناسان، برگزاری این نمایشگاه بسترهای لازم جهت جذب سرمایه های جدید داخلی و خارجی در بورس را فراهم می کند .

مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: همانند سال گذشته حدود 300 شرکت متقاضی حضور در این دوره از نمایشگاه هستند، این در حالی است که با توجه به اینکه روند ثبت نام شرکت کنندگان در حال حاضر نهایی نشده، افزایش تعداد متقاضیان تا زمان برگزاری نمایشگاه چندان دور از ذهن نخواهد بود.

سعید مستشار نیمه دوم خرداد ماه سال جاری را زمان برگزاری نمایشگاه بازار سرمایه عنوان کرد و ابراز داشت: با توجه به هماهنگی های انجام شده با بیمه مرکزی، چند شرکت بیمه ای و بانک ها انتظار می رود تا این دوره از نمایشگاه نسبت به دوره های قبل از لحاظ کیفیت مناسب تر برگزار شود. علاوه بر این، طی سال جاری وسعت نمایشگاه به 40 هزار متر مربع افزایش یافته که 20 هزار متر مربع از آن مربوط به فضای مفید است، بطوریکه فضای نمایشگاه نسبت به سال گذشته حدود 25 درصد رشد یافته است.

وی به مهمترین برنامه های سازمان جهت اجرای آن در نمایشگاه بازار سرمایه اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان بورس به منظور معرفی پتانسیل های بازار سرمایه کشور به فعالان اقتصادی عرصه بین المللی در صدد برگزاری همایش بین المللی با حضور سرمایه گذاران خارجی، شرکت های کارگزاری و نهادهای مالی فعال در کشورهای خارجی است، به گونه ای که اقدامات اولیه جهت مذاکره با کشورهای خارجی انجام پذیرفته و در مرحله نهایی به سر می برد.

برهمین اساس، سازمان بورس در نظر دارد تا همایش بین المللی مذکور را همزمان با هشتمین دوره نمایشگاه بازار سرمایه برگزار کند تا پتانسیل های بورس تهران جهت اعطای بازدهی مناسب به سرمایه گذاران خارجی معرفی شود.

این مقام مسئول افزود: علاوه بر حضور شرکت های خارجی دارای غرفه در نمایشگاه، بازدیدکنندگان و سرمایه گذاران خارجی در این نمایشگاه حضور خواهند یافت که این امر موجب ترسیم چشم انداز بازار سهام کشورمان به سرمایه گذاران خارجی خواهد شد.

به گزارش بورس نيوز، مدیر روابط عمومی سازمان بورس و اوراق بهادار به آثار مثبت ناشی از اجرای برنامه مذکور در نمایشگاه سال جاری بازار سرمایه اشاره کرد و گفت: در صورت تحقق برنامه های سازمان جهت برگزاری همزمان همایش بین المللی و نمایشگاه بازار سرمایه، می توان به انجام مذاکرات با سرمایه گذاران خارجی جهت تزریق نقدینگی به بورس امیدوار بود، چراکه با توجه به بهبود وضعیت سیاسی کشور و گشایش ارتباطات بین المللی تحقق این امر چندان دور از انتظار نخواهد بود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |