پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 68429 15:14 1396/06/14
سردار غیب پرور: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۷۶۰۰ مسجد

سردار غیب پرور: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۷۶۰۰ مسجد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سردار غیب پرور: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۷۶۰۰ مسجد

سردار غیب پرور: ایجاد صندوق‌های قرض‌الحسنه در ۷۶۰۰ مسجد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان بسیج مستضعفین و کمیته امداد امروز ۱۴ شهریور ماه، با حضور رؤسای دو نهاد برگزار شد. پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد در ابتدای این مراسم به بیان مشترکات این دو نهاد خدمت رسان پرداخت و اظهار کرد: محور فعالیت بسیج، رسیدگی به مردم است و بیش از آنکه مدافع نظام باشد مدافع امور مستضعفین و خدمت‌رسان برای رفع نیازهای آنان است.

وی محور فعالیت کمیته امداد را خدمت‌رسانی برشمرد و با بیان اینکه مخاطبان بسیج و کمیته امداد هر دو همسان هستند اظهار کرد: ما نیز در کار خود به روحیه بسیجی نیاز داریم وگرنه نقش امدادی ما محقق نمی‌شود. بسیج نیز نیازمند روحیه امدادگری است و در همین عرصه نیز در حال خدمت است.

فتاح بسیج را همواره در مواقع بروز بلایا در کنار مردم ترسیم کرد و گفت: امروز تفاهم نامه‌ای را امضا می‌کنیم که پیش‌تر آن را اجرا کرده‌ایم چرا که بسیج از دیرباز در زمینه خدمت به محرومان فعالیت داشته است.

وی از جمله اقدامات مشترک شکل گرفته طی سال‌های اخیر را ایجاد بیش از سه هزار مسکن، تهیه هشت هزار فقره جهیزیه، تهیه ۱۰۰ هزار مورد لوازم التحریر و اعزام بیش از ۱۰ هزار مددجو به اردوهای راهیان نور خواند و عنوان کرد: رسیدگی به امور نیازمندان و معیشت مردم از تاکیدات مقام معظم رهبری است که باید سرلوحه کار مسئولان قرار گیرد.

فتاح از دیگر اقدامات کمیته امداد را کمک به خودکفایی مددجویان دانست و اظهار کرد: بسیج مستضعفین می‌تواند در این زمینه نیز با ارائه آموزش‌های مرتبط یاریگر ما باشد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به اینکه تمام مددجویان تحت پوشش بیمه مکمل هستند اظهار کرد: با این وجود برخی از مددجویان از دریافت خدمات پزشکی محروم مانده‌اند این امر به سبب نبود امکانات پزشکی در برخی از نقاط کشور است که می‌تواند با همکاری بسیج و اعزام نیروهای پزشکی به این مناطق مرتفع شود.

بر اساس گزارش ایکنا در این مراسم سردار غیب‌پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز به ایراد سخنرانی پرداخت و ضمن تبریک ایام عید سعید غدیر گفت: شب و روز عید غدیر همچون لیالی قدر ارزشمند است.

وی نیز با اشاره به زمینه‌های همکاری مشترک بین کمیته امداد و بسیج تصریح کرد: بسیج مجموعه‌ای است که در عرصه‌های مختلف انقلاب نقش آفرینی داشته و در دوره جدید نیز خدمت رسانی را محور فعالیت خود قرار داده است.

وی تداوم حیات انقلاب اسلامی را توسط مردم میسر دانست و عنوان کرد: بسیج مظهر مردم سالاری دینی است، هر چه وجه مردمی بودن انقلاب را بیشتر حفظ کنیم توانسته‌ایم حیات طیبه انقلاب را بیش از گذشته تضمین کنیم. مردم ذی حق هستند نسبت به ما و دستگاه‌های حاکمیتی همگی موظف به خدمت صادقانه به آحاد مردم می‌باشند. از جمله این دستگاه‌ها کمیته امداد و بسیج است که با پتانسیلی که در اختیار دارد می‌تواند به خدمت رسانی به مردم بپردازد.

وی هدف جدید بسیج را خدمت رسانی با توجه به جغرافیای هدف برشمرد و گفت: از این پس گروه‌های پزشکی، گروه‌های جهادی و ... طی سه تا پنج سال یک جغرافیای مشخص را تحویل می‌گیرند و به ارائه خدمت می‌پردازند. به این ترتیب در جریان میزان فعالیت‌های صورت گرفته قرار می‌گیرند و برای به سر منزل رسیدن هدف خود برنامه ریزی می‌کنند.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین برنامه جدی خود را ایجاد صندوق قرض‌الحسنه در سراسر کشور با محوریت مساجد خواند و عنوان کرد: هفت هزار و ۶۰۰ مسجد برای ارائه خدمات قرض‌الحسنه مشخص شده‌اند؛ باید به ارزش‌های دینی خود همچون سنت قرض‌الحسنه باز گردیم چرا که نظام بانکی کشور در برخی نقاط پاسخگوی نیاز محرومان نیست.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |