پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 63422 13:29 1396/04/11
سردار جوانی: داعش به دنبال اسم جدیدی برای خود باشد/ تقویت وحدت شیعه و سنی در عراق پساداعش

سردار جوانی: داعش به دنبال اسم جدیدی برای خود باشد/ تقویت وحدت شیعه و سنی در عراق پساداعش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سردار جوانی: داعش به دنبال اسم جدیدی برای خود باشد/ تقویت وحدت شیعه و سنی در عراق پساداعش

سردار جوانی: داعش به دنبال اسم جدیدی برای خود باشد/ تقویت وحدت شیعه و سنی در عراق پساداعش

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: شکست داعش در موصل و پاکسازی کامل این منطقه از سوی ارتش و حشدالشعبی را می‌توان نقطه عطف و فتح‌الفتوح جنگ سه‌ساله دولت و ملت عراق با جریان تروریستی تکفیری داعش قلمداد کرد که می‌تواند به کلی معادلات حضور این گروهک تروریستی را در منطقه تغییر داده و به تسریع شکست آنها در سوریه نیز منجر شود.

لذا لازم است ابعاد این پیروزی و دستاوردهای آن برای عراق و کل منطقه در گفت‌وگو با کارشناسان مورد واکاوی قرار بگیرد.

حضور گسترده مردمی به پشتوانه فتوای مرجعیت؛ عامل اصلی شکست داعش در موصل

سردار یدالله جوانی، مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفت‌وگو با ایکنا درباره اهمیت آزادسازی موصل از چنگ داعش و عوامل این پیروزی بزرگ گفت: عملیات بزرگ ارتش عراق و نیروهای مردمی (حشدالشعبی) در موصل به معنای پایان حضور داعش در عراق بود و می‌توان گفت شکست داعش در موصل به معنی شکست کامل آنها در عراق است.

وی ادامه داد: گرچه نیروهای داعش همچنان در برخی مناطق عراق حضور دارند اما آن مناطق بعد از آزادسازی کامل موصل به سرعت پاکسازی خواهد شد.

جوانی با بیان اینکه مهم‌ترین عامل در آزادسازی مناطق تحت اشغال داعش در عراق به ویژه منطقه راهبردی موصل، حضور مردم عراق در صحنه به پشتوانه فتوای مرجعیت بود، گفت: اگر نیروهای اصلی حاضر در صحنه مبارزه با داعش مورد بررسی قرار گیرند متوجه خواهیم شد عمده آنها نیروهای مردمی بودند که پس از فتوای مرجعیت به صحنه آمده و به یاری ارتش شتافتند و توانستند این پیروزی‌های بزرگ را رقم بزنند.

داعش باید اسم جدیدی برای خود انتخاب کند

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران عنوان کرد: از سوی دیگر تحولات سوریه نشان می‌دهد که اساسا دوران داعش در منطقه تحت این عنوان به سر رسیده است و این گروهک تروریستی باید اسم جدیدی را برای خودش انتخاب کند زیرا اکنون عراق را از دست داده‌ و در ادامه شام(سوریه) را نیز از دست خواهند داد.

وی یادآور شد: البته امید آنها به پشتیبانی آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها بود، اما حمایت مثلث عبری ـ عربی ـ آمریکایی از آنها با وجود هوشیاری مردم راه به جایی نبرد و حضور مردم عراق و سوریه به همراه کمک ملت‌ها و دولت‌های دوست عراق و سوریه یک ائتلاف واقعی مبارزه با تروریسم و داعش را در منطقه شکل داد که نتیجه این ائتلاف واقعی مقابله با جریانات تروریستی این پیروزی‌هایی است که امروز در عراق حاصل شده و در آینده سوریه نیز کاملا از لوث وجود این جریانات تروریستی پاک خواهد شد و قطعا داعش و سایر گروه‌های تروریستی در آینده این کشورها جایی نخواهند داشت.

آمریکایی‌ها از داعش در مناطق دیگر استفاده خواهد کرد

جوانی تأکید کرد: اما واقعیتی که وجود دارد این است که آمریکایی‌ها و مجموعه نظام سلطه به این گروه‌های تروریستی به عنوان ابزار و سرمایه می‌نگرند و قطعا به دنبال آن هستند از این گروه‌ها در مناطق دیگر استفاده کرده و آنها را به آنجا منتقل کنند.

وی ادامه داد: دلیل روشن این مسئله هم آن است که هرگاه نیروهای اصلی داعش در سوریه و عراق در محاصره قرار می‌گرفتند آمریکایی‌ها به شکل‌های مختلف تلاش می‌کردند که آنها از محاصره خارج شده و به منطقه دیگری منتقل شوند. در شرایط امروز برخی کشورهای آفریقا مانند لیبی، شرق آسیا و افغانستان مناطق احتمالی هستند که با بررسی‌های انجام گرفته از سوی امریکایی‌ها این جریانات تروریستی به آنجا منتقل خواهند شد.

حفظ و تقویت وحدت ملی در دوران پساداعش ضروری‌تر است

سردار جوانی درباره اهمیت حفظ وحدت ملی در عراق پساداعش و مقابله با سیاست‌های تفرقه‌گرایانه مرتجعین منطقه پس از شکست در عراق گفت: سیاست ایجاد تفرقه و اختلاف در جهان اسلام یک سیاست قدیمی از سوی استعمار بوده که همواره دنبال می‌شده است و اساسا ایجاد همین گروه‌‌های تروریستی مانند داعش با هدف اختلاف‌افکنی و دامن زدن به جنگ‌ها و منازعات قومی، مذهبی و فرقه‌ای بوده است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ وحدت در این دوره بسیار ضروری و حائز اهمیت است، گفت: مردم شیعه و سنی که با هوشمندی دست به دست هم دادند و بر تروریسم داعش غلبه کردند و جنگ‌های نیابتی آمریکایی‌ها، صهیونیست‌ها و دولت‌های مرتجع منطقه در عراق را با شکست مواجه ساختند قطعا در دوران پساداعش نیز باید با همان هوشمندی، وحدت ملی را حفظ کنند و اجازه نفوذ به عوامل دشمن در لباس دیگر را ندهند.

مشاور عالی نماینده ولی فقیه در سپاه ابراز کرد: به طور قطع آنچه که می‌تواند عقب‌ماندگی‌ها و خسارات وارده براین دو کشور را برطرف کند وحدت میان شیعه و سنی و اقوام مختلف در عراق و سوریه است و همانطور که مردم از اقوام و مذاهب مختلف در مبارزه با داعش کنار هم بودند در دوره سازندگی نیز باید کنار هم باشند. در واقع تنها از این طریق است که می‌توان شیطنت‌ها، توطئه‌ها و فتنه‌های بعدی دشمنان جهان اسلام را خنثی کرد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |