جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 57092 10:46 1396/01/15
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دیپلماسی نفتی برقرار است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دیپلماسی نفتی برقرار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دیپلماسی نفتی برقرار است

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس: دیپلماسی نفتی برقرار است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با اجرایی شدن برجام،‌وزارت نفت توسعه خود در بخش های مختلف را آغاز کرد و اکنون می توان گفت،‌دیپلماسی نفتی برقرار است.

اسدالله قره خانی،‌نماینده مجلس دهم شورای اسلامی، در گفتگویی با بیان این مطلب،‌گفت:‌ ریل توسعه در نفت به درستی کارگذاشته شده و توسعه این صنعت در جهات مختلفی در حرکت است.

وی ادامه داد: بهره برداری از میادین مشترک، انتقال دانش فنی و افزایش بازیافت میادین نفتی از مواردی است که صنعت نفت توانسته محقق کند.

قره‌خانی افزود: همچنین عقد قرارداد با شرکت‌های خارجی و استفاده از تامین منابع مالی خارجی اگر محقق شود، ‌می‌توان امیدوار بود تا وزارت نفت رکود دوره گذشته را پشت سر گذارد و جایگاه واقعی خود را پیدا کند.

وی مهمترین اولویت صنعت نفت در سال ۹۶ را تولید پایدار عنوان کرد و گفت:‌باید تلاش شود تا در میادین مشترک نفت و گاز،‌ سرمایه گذاری لازم صورت گیرد تا بتوانیم سهم خود را از این میادین برداشت کنیم.

این نماینده مجلس افزود:‌ احیای چاه های نفت به منظور برداشت بیشتر از مخازن باید در دستور کار قرار گیرد زیرا با افزایش یک درصدی ضریب بازیافت درآمدی ۲۸۰ میلیارد دلاری نصیب کشور خواهد شد.

وی به قدیمی بودن برخی پالایشگاه ها در کشور اشاره کرد و گفت‌:‌ باید تلاش شود تا تکنولوژی روز مورد استفاده قرار گیرد تا ارزش افزوده بیشتری ایجاد کنیم زیرا با تکنولوژی‌های قدیمی قیمت تمام شده تولید فرآورده در کشور بالا است.

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس در پایان با اشاره به بخش پتروشیمی،‌ افزود:‌ در این بخش باید تکمیل زنجیره ارزش مورد توجه قرار گیرد و با حرکت به سمت صنایع تکمیلی،‌ محصولات با ارزش تری تولید کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |