جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 8942 16:24 1393/10/21
سخنرانی جنجالی مطهری در مجلس

سخنرانی جنجالی مطهری در مجلس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
سخنرانی جنجالی مطهری در مجلس

سخنرانی جنجالی مطهری در مجلس

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

نماینده مردم شمیرانات خواستار بازگشت  به قانون شد

باید بدانیم ۹ دی واکنشی در مقابل دو طرف فتنه و دفاع از انقلاب اسلامی بود و باید آن را مظهر وحدت قرار دهیم ولی با این نوع عملکرد این روز تفرقه‌انگیز خواهد بود.
نماینده مردم تهران در نطق جنجالی خود تاکید کرد: صدا و سیما در موضوع ۹دی راه افراط را در پیش گرفته بود و بیشتر بر طبل تفرقه می‌کوبید ما باید بدانیم ۹ دی واکنشی در مقابل دو طرف فتنه و دفاع از انقلاب اسلامی بود و باید آن را مظهر وحدت قرار دهیم ولی با این نوع عملکرد این روز تفرقه‌انگیز خواهد بود.
علی مطهری در جلسه علنی دیروز در نطق میان‌دستور خود با تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: مشاهده کردیم که گویی نوعی تقسیم‌کار بین میلاد پیامبر اسلام (ص) و بزرگداشت ائمه اطهار(ع) بین شیعه و سنی رواج پیدا کرده است٬ به گونه‌ای که بزرگداشت اهل بیت به شیعه و بزرگداشت میلاد پیامبر به اهل سنت واگذار شده است که این خود نقطه ضعفی بسیار بزرگی است.
این نماینده مجلس با اشاره به عملکرد سازمان صداوسیما گفت: متاسفانه صداوسیما در این‌باره در مقایسه با بزرگداشت جشن ملی چون نوروز٬ بسیار ضعیف عمل کرده است.
وی با اشاره به این نوع عملکرد گفت: ما در وحدت اسلامی نه پیشرفت٬ بلکه پسرفت داشته‌ایم و علت این است که بیش‌تر حرف زده و کمتر عمل کرده‌ایم.
علی مطهری تصریح کرد: چگونه وقتی ما اجازه ساخت یک مسجد به اهل سنت در پایتخت را نمی‌دهیم انتظار وحدت داریم؟ آنها نیز در مکه و مدینه این موضوع را به نحوی جبران می‌کنند.
این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تندروهای هر دو طرف در این موضوع بسیار مقصر هستند و نقش آنها بسیار آشکار است. تا زمانی که بسیاری از اهل سنت، شیعه را مشرک می‌داند و مداحان نیز حتی در مراسم میلاد پیامبر بر طبل تفرقه می‌کوبند و مسائلی مانند مسائل حضرت زهرا(س) را مطرح می‌کنند٬ بنابراین دسترسی به وحدت امکان‌پذیر نیست.
نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: در این بین نقش علما برای ایجاد وحدت بسیار برجسته است و اگر ما رهنمودهای امام، آیت‌الله بروجردی و رهبری را دنبال می‌کردیم، امروز در این وضعیت قرار نداشتیم و زمینه پیدایش داعش و القاعده فراهم نبود.
وی با اشاره به ۹ دی و عملکرد صدا و سیما در این باره گفت: صداوسیما در این موضوع راه افراط را در پیش گرفته بود و بیشتر بر طبل تفرقه می‌کوبید ما باید بدانیم ۹ دی واکنشی در مقابل دو طرف فتنه و دفاع از انقلاب اسلامی بود و باید آن را مظهر وحدت قرار دهیم ولی با این نوع عملکرد این روز نه یوم‌الله بلکه یوم‌الشیطان و تفرقه‌انگیز خواهد بود.
وی در ادامه نطق خود چند تذکر نیز نسبت به دولت داشت از جمله اینکه اشاره کرد: جا داشت دولت در برداشت ۴٫۱ میلیارد دلاری نهایت صداقت را به خرج می‌داد زیرا ما از این دولت انتظار داریم روشی غیر از دولت گذشته را در پیش گیرد.
وی در تذکری به وزارت راه و شهرسازی در مورد پرواز شرکت هواپیمایی صهیونیستی از وزارت راه توضیح خواست.
همچنین علی مطهری درباره معاون سیاسی وزارت کشور گفت: چند ماه است که وزارت کشور بدون معاونت سیاسی اداره می‌شود که این عدم کفایت وزیر را نشان می‌دهد که واجب است یک شخص فراجناحی برای این پست معرفی شود.
همچنین وی افزود: در سال گذشته وزیر کشور از مجلس به علت وضعیت عفاف و حجاب کارت زرد گرفت که ما تذکریبه جهت پوشش ساپورت به وی دادیم که این موضوع را به شوخی گرفت، ولی امروز می‌بینیم که وضعیت پوشش در کشور بدتر شده است. وزیر کشور بداند ما این موضوع را همچنان دنبال خواهیم کرد.
مطهری درباره جشنواره فیلم عمار گفت: این موضوع قابل تقدیر است که کسانی به جای آنکه از وضعیت فرهنگی و صداوسیما آه و ناله کنند، فیلم مطلوب خود را می‌سازند و لازم است وزارت ارشاد از آنها حمایت کند.
مطهری در ادامه نطق خود به حصر کروبی و موسوی و زهرا رهنورد اشاره کرد و گفت: این موضوع بر اساس قانون‌اساسی غیرقانونی است.
در این میان برخی از نمایندگان مجلس علیه این موضوع شعارهای "مرگ بر فتنه‌گر" و "مرگ برمنافق" سر دادند و نطق مطهری را قطع کردند.
دعا می‌کنم روزی شجاعت علی مطهری را پیدا کنم
        یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به حواشی پیش آمده در  مجلس تاکید کرد: برای خودم دعا می‌کنم روزی شجاعت علی مطهری را پیدا کنم ولی اگر من هم جای مطهری بودم حقیقتی را درک می‌کردم، حتما با مردم کشورم در میان می‌گذاشتم تا دیگر افرادی که هویت و شناسنامه آنها روشن نیست نتوانند بی‌جهت به سرمایه‌های کشور بتازند.
حمیدرضا جلائی‌پور در گفت‌وگو با ایلنا، با اشاره به حواشی مجلس در جریان نطق جنجالی علی مطهری٬ خاطرنشان کرد: مشکل تندرو‌ها این است که تنها خود و مواضعشان را حق می‌دانند و اگر هر فردی از پسر شهید مطهری تا یار نزدیک امام٬ غیر از نظر تندرو‌ها حرفی بزند، او را منحرف می‌دانند.
وی افزود: مهم‌ترین سلاح جناح تندرو در مواجهه با نظراتی که با مواضع آن‌ها سازگار نباشد، «برخورد» است که ممکن است با بیان الفاظی شروع و با پرونده‌سازی و اقداماتی از این دست ادامه پیدا کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |