شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 11347 15:04 1394/01/16
ستون اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ فروردین

ستون اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستون اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ فروردین

ستون اخبار کوتاه امور زیربنایی ۱۷ فروردین

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

ورود خطوط کشتیرانی آمریکایی به ایران محتمل است

گروه امورزیربنایی: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی از مذاکره خطوط کشتیرانی بزرگ برای ورود به ایران خبر داد و گفت: پیش‌بینی می کنیم خطوط کشتیرانی آمریکایی هم پس از رفع تحریم‌ها به بنادر ایران بیایند.محمد سعیدنژاد در اولین نشست خبری درباره دوران پساتحریم درآینده اظهار داشت: در طول تحریم‌ها هیچ یک از بنادر کشور تحریم نبودند اما یک اپراتور و بیمه کشتی ها شامل تحریم شده بود. بنابراین، همواره شرکت‌های کشتیرانی در حالت انتظار بودند تا بتوانند وارد بنادر ایران شوند.وی افزود: با توجه به رفع تحریم‌ها در آینده و شروع مذاکرات، هر هفته از خطوط کشتیرانی تقاضا برای ورود به بنادر ایران داریم و در حال حاضر تمام خطوط کشتیرانی که در گذشته به ایران می آمدند، درخواست ورود دوباره دادند.مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه در گذشته از کشور آمریکا خط کشتیرانی وارد ایران نمی شده است، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم که با توجه به مذاکرات انجام شده و رفع تحریم‌ها در آینده، خطوط کشتیرانی آمریکایی هم وارد بنادر ایران شود.

دستور ویژه زنگنه تمرکز بر بخش دریایی همه فازهای پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با تشریح دستورات جدید وزیر نفت برای توسعه پارس جنوبی در سال ۹۴، گفت: امسال ظرفیت نهایی تولید گاز از فاز ۱۵تا ۱۸و بخشی از فاز ۱۹پارس جنوبی آغاز می‌شود. علی اکبر شعبانپور در تشریح مهمترین برنامه‌های توسعه پارس جنوبی در سال ۹۴، گفت: برای سال جدید هم اولویت هایی به منظور توسعه فازهای مختلف پارس جنوبی در شرکت ملی نفت ایران تدوین و عملیاتی شده است.این مقام مسئول با بیان اینکه بنا به دستور ویژه بیژن زنگنه وزیر نفت تمرکز بر بخش دریایی همه ی فازهای پارس جنوبی است، بیان کرد: تکمیل طرح توسعه فازهای ۱۵و ۱۶پارس جنوبی از برنامه های مهم در نیمه نخست سال ۹۴خواهد بود.

توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات دکتر حسابی

عملیات کابل برگردان با هدف توسعه شبکه کابل در مرکز مخابرات دکتر حسابی از تاریخ ۱۷ فروردین ماه آغاز می شود. با اجرای عملیات مذکور ارتباط تلفنی مشترکین در مرکز مخابرات دکتر حسابی با پیش شماره های ۳۹۶۱، ۶۵۱۰، ۶۵۱۱، ۶۵۱۴ الی ۶۵۱۷، ۶۵۱۹ و ۶۵۵۹ در محدوده جاده ملارد، خیابان های اطلس، بهاره شرقی و غربی به مدت ۴۸ ساعت با اختلال همراه است

روسیه خواستار صادرات خودرو، هواپیما و کشتی به ایران شد

وزیر صنعت روسیه گفت: «ما تمایل داریم که به این کشور (ایران) صادرات داشته باشیم. این صادرات می تواند در زمینه خودرو، هواپیما، کشتی سازی و دیگر صنایع باشدروسیه می گوید، تمایل دارد پس از برداشته شدن تحریم ها، به ایران خودرو، هواپیما و کشتی بفروشد.به گزارش اینترفکس، دنیس مانتوروف، وزیر صنعت و تجارت روسیه روز شنبه در شهر خاباروفسک این کشور گفت: «ما تمایل داریم که به این کشور (ایران) صادرات داشته باشیم. این صادرات می تواند در زمینه خودرو، هواپیما، کشتی سازی و دیگر صنایع باشدوی خاطر نشان کرد: «ما آماده همکاری با یکدیگر و انجام پروژه های مشترک هستیم

تفاهمات لوزان به رونق بازار مسکن دامن می‌زند

عضو کابینه دولت اصلاحات با اشاره به تاثیر به تفاهم رسیدن ایران و گروه ۱+۵ در بازار مسکن،‌ گفت:‌‌ بازار مسکن در سال جاری پس از دو الی سه سال رکود به سمت رونق پیش می‌رود و تفاهماتی در لوزان بین ایران و گروه ۱+۵ انجام شدکه به رونق دامن می‌زند.احمد خرم در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد:‌ تفاهمات و برداشته شدن مرحله به مرحله تحریم‌ها باعث می‌شود ‌این بازار سریع‌تر از بازه زمانی تعریف شده و معمول به رونق برسد.وی افزود:‌این انتظار وجود دارد که در سال جدید رونق این بازار آغاز شود و خرید و فروش در بازار مسکن به حالت قبل از رکود برگردد. خرم در پاسخ به این سوال که آیا احتمال کاهش قیمت در معاملات مسکن در ۳ ماه آینده وجود دارد،‌ تاکید کرد:‌ ممکن است و احتمال دارد کاهش قیمت در بازارهایی مانند ارز و طلا و مسکن وجود داشته باشد که به اعتقاد من موقتی است.

وزیر ارتباطات:اختلال وایبر به ما مربوط نمی‌شود

در شرایطی که سرویس پیام‌رسان وایبر کند شده و برخی کاربران را منزجر کرده است اما وزیر ارتباطات می‌گوید که اختلال احتمالی وایبر به ما مربوط نمی‌شود. کندی و برخی اختلالات پی در پی سرویس پیام‌رسان وایبر منجر به نارضایتی برخی کاربران ایرانی شده و از این رو برخی گمان می‌کنند که مختل شدن این سامانه کاری برنامه‌ریزی شده بوده است.با این حال محمود واعظی در پاسخ به این سوال که گویا وایبر به آرامی تعطیل رسمی شده است؟، گفت: درباره شبکه اجتماعی وایبر کامنت‌هایی را در شبکه اجتماعی خود دیدم و لازم است بگویم که این شبکه نه فیلتر شده و نه تغییری در شرایط سرعت و کیفیت آن رخ داده است.وزیر ارتباطات خاطر نشان کرد: در واقع اختلال احتمالی وایبر به ما مربوط نمی‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |