پنج شنبه 06 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 56557 15:52 1395/12/22
ستاری: جوانان پایه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

ستاری: جوانان پایه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ستاری: جوانان پایه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

ستاری: جوانان پایه‌های اقتصاد مقاومتی هستند

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) نوشت: آئین پایانی ششمین جشنواره بازی‌های رایانه‌ای، ۲۱ اسفندماه در برج میلاد با حضور صالحی امیری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری و بازی‌سازان برگزار شد.

سورنا ستاری، معاون علم و فناوری ریاست‌جمهوری، با اشاره به این موضوع که پایه اقتصاد مقاومتی نیروهای انسانی جوان و خلاق است، گفت: اقتصاد مقاومتی همین جوانان بازی‌سازی هستند که پس از چندین بار شکست اعتماد به نفس‌شان را از دست نمی‌دهند و پس از شکست روی پای‌شان می‌ایستند و با امید کارشان را ادامه می‌دهند.

وی افزود: تاریخ تجارت، کارآفرینی، علم و آگاهی کشور را در یکصد سال اخیر به دلیل مزایای پول نفت از دست داده‌ایم. همچنین وقتی به صنایع‌دستی نگاه می‌کنیم می‌بینیم هزاران سال اقوام مختلف در این کشور به خاطر ابراز عشق و علاقه خود صنایع دستی را به ثبت رسانده‌اند اما ما به واسطه پول نفت این میراث را فراموش کرده‌ایم و اقتصاد خود را به سمت اقتصاد بچه پولداری برده‌ایم و فکر کرده‌ایم اینگونه باعث پیشرفت کشور می‌شویم اما واقعیت این است که هیچگاه در دنیا اینگونه نبوده و این تفکر و فرهنگ قطعا شکست خورده است.

معاون علمی و فناوری ریاست‌جمهوری تصریح کرد: تهران و ایران با جمعیت جوانشان ظرفیت بسیار بالایی برای تحول در حوزه اقتصاد و خدمات فرهنگی دارند و واقعیت این است که ما باید برگردیم به سنت‌ها و گذشته‌مان و باید ببینیم گذشتگان‌مان چگونه در حوزه اقتصاد در دنیا فرهنگ و آقایی می‌کردند و روی همین اصول باید اقتصاد تازه خود را بنا کنیم. نفت و گاز سرمایه ما نیست. باید روی بچه‌ها و جوانان سرمایه‌گذاری کنیم.

وی بیان کرد: ما مدیران نفتی در پشت میزهای‌مان ذلیل و خوار شده‌ایم و اگر این پست‌های ما را بگیرند، در وسط تهران از گرسنگی می‌میریم و به اقتصاد نفتی و پشت میزمان چسبیده‌ایم چراکه استخدام دولت از بین بردن اعتماد به نفس و نوآوری است.

ستاری اظهار کرد: تهران یک موقعیت استثنایی دارد که دارای بهترین دانشگاه و نیروهای عظیم است؛ بنابراین باید شهر را تبدیل به مرکز جذب استعدادهای خلاق در سراسر دنیا کنیم که البته در بنیاد ملی نخبگان این اقدام انجام می‌شود.

وی افزود: در معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری ستاد فناوری‌های نرم و هویت ساز تشکیل شده که در این ستاد سعی داریم تا حوزه گیم را به سمت تجاری‌سازی سوق دهیم.

معاون علم و فناوری ریاست جمهوری تصریح کرد: امروز افتخار می‌کنم به شما جوانانی که اراده کرده‌اید روی پای خود بیایستید و زیر بار خفت و خواری استخدام نرفته‌اید. ما مدیران نفتی زمانی آنقدر ذلیل و خار می‌شویم که فکر می‌کنیم اگر پست‌مان را از ما بگیرند وسط تهران از گشنگی می‌میریم و این آن چیزی است که شما هراسی از آن ندارید.

وی بیان کرد: با تجاری‌سازی این فرهنگ کارهای بزرگی می‌توان انجام داد. گیم و انیمیشن از حوزه‌هایی است که به این تجاری‌سازی کمک می‌کند و ما آمادگی کامل را برای حمایت از این حوزه‌ها داریم. ما باید با فرهنگ تجاری سازی، صنعت بازی‌سازی را رشد دهیم. رویداد بعدی مربوط به بازی نیز تیر ماه برگزار می‌شود که قطعا به رشد صنعت بازی‌سازی کمک خواهد کرد. ما باید این موضوع را در نظر بگیریم که سرمایه‌های ما نفت و گاز نیستند، بلکه جوانان هستند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |