شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 51781 11:59 1395/10/30
ساختمان پلاسکو ریزش کرد

ساختمان پلاسکو ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ساختمان پلاسکو ریزش کرد

ساختمان پلاسکو ریزش کرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

آنا نوشت: سخنگوی سازمان آتش نشانی تهران با بیان اینکه ساعت ۷:۵۹ امروز حادثه آتش سوزی در ساختمان پلاسکو در خیابان استانبول به سامانه ۱۲۵ اعلام شد، اظهار کرد: در پی اعلام حادثه ۱۰ ایستگاه آتش‌نشانی به همراه ۱۵دستگاه تانکر آب و سه نردبان هیدرولیک به محل اعزام شدند و در فاصله دو دقیقه به محل حادثه رسیدند.

وی با بیان اینکه در مشاهدات اولیه به نظر می‌رسید آتش‌سوزی از طبقه نهم پاساژ پلاسکو آغاز شده است، گفت : از طبقه نهم پاساژ پلاسکو شعله‌های آتش زبانه می کشید که نیروها هم‌اکنون در حال اطفا حریق هستند.

۹:۲۱- به گفته ملکی، آتش نشانان با سه نردبان بالابر از بالای ساختمان در حال آب پاشیدن هستند تا بتوانند شعله‌های زبانه کش را مهار کنند. وی با بیان اینکه تا این لحظه مورد تلفات جانی اعلام نشده و آتش سوزی تحت کنترل است، تصریح کرد: عملیات اطفا و نجات همچنان ادامه دارد.

۱۰:۰۰- به دنبال این حادثه عوامل پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محل حضور داشته و به گفته سرهنگ محمد رازقی، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل ترافیک پلیس راهور تهران در مسیر غرب به شرق خیابان جمهوری و جنوب به شمال خیابان فردوسی محدودیت تردد ایجاد شده است. همچنین از میدان امام خمینی به سمت شمال وخیابان جمهوری از پل حافظ به سمت شرق محدودیت‌های ترافیکی اعمال شده است.

۱۰:۱۵- مدیر روابط عمومی اورژانس تهران از استقرار هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس در ساختمان پلاسکو خبر داد. حسن عباسی، مدیر روابط عمومی اورژانس تهران با اشاره به حادثه آتش‌سوزی در ساختمان پلاسکو به خبرنگار اجتماعی آنا گفت: هشت دستگاه آمبولانس و یک دستگاه اتوبوس آمبولانس به محل حادثه اعزام شده است.

وی با بیان اینکه این حادثه تاکنون یک مصدوم برجای گذاشته است، افزود: مصدوم یکی از نیروهای آتش نشانی بود که به دلیل دود گرفتگی دچار تنگی نفس شده و توسط نیروهای امدادی اورژانس به بیمارستان منتقل شد.

مدیر روابط عمومی اورژانس تهران در ادامه تصریح کرد: پنج نفر نیز گرفتار آتش بودند که توسط نیروهای آتش نشانی نجان یافتند و خوشبختانه دچار مصدومیت نشده بودند.

۱۱:۴۰- دکتر پیرحسین کولیوند، سرپرست اورژانس کشور اعلام خبر ریزش ساختمان پلاسکو به دنبال تداوم آتش‌سوزی، گفت: تاکنون این حادثه بیش از ۳۰ مصدوم به همراه داشته و متاسفانه تعداد افرادی که زیر آوار مانده‌اند مشخص نیست.

سرپرست اورژانس کشور از آماده باش بیمارستان‌ها به دنبال آتش سوزی در ساختمان پلاسکو خبر داد و گفت: تاکنون ۱۱ نفر از پرسنل آتش‌نشانی به دلیل دود گرفتگی و مشکلات تنفسی به صورت سرپایی درمان شدند.

وی افزود: تعداد آمبولانس‌ها از هشت دستگاه به ۱۲ دستگاه افزایش یافت.

- شهردار تهران و فرمانده نیروی انتظامی تهران بزرگ به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر تهران در محل حادثه حضور یافتند و در حال بررسی موضوع و پیگیری رسیدگی به مصدومان هستند.

۱۲:۰۰- سخنگوی اورژانس تهران و آتش‌نشانی از مردم درخواست کرد به محل حادثه نزدیک نشوند تا سرعت امدادرسانی به مصدومان افزایش یابد.

۱۲:۱۰- مصدومیت ۳۸ آتش‌نشان/ امداد هوایی آغاز می‌شود

دکتر پیرحسین کولیوند از مصدومیت ۳۸ آتش‌نشان خبر داد و گفت: هفت نفر از این افراد به بیمارستان منتقل شدند و مابقی به صورت سرپایی در محل درمان شدند.

وی افزود: جهت افزایش سرعت امداد رسانی اورژانس درخواست بالگرد داده است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |