جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11173 16:05 1393/12/24
زنگ‌ خطر اجرای طرح گردشگری آشوراده به صدا درآمده‌‌است

زنگ‌ خطر اجرای طرح گردشگری آشوراده به صدا درآمده‌‌است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زنگ‌ خطر اجرای طرح گردشگری آشوراده به صدا درآمده‌‌است

زنگ‌ خطر اجرای طرح گردشگری آشوراده به صدا درآمده‌‌است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

هفته گذشته خبری به نقل از فرماندار بندرترکمن مبنی بر اینکه در نوروز امسال،

برای اولین بار طرح اسکان مسافران نوروزی در جزیره آشوراده اجرا می‌شود، منتشر شد. بر اساس این خبر مرجان نازقلچی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان اظهار کرده بود که مکان‌های اقامتی گردشگران در این جزیره با ظرفیت ۱۸۰ تخت آماده‌سازی شده و مساحت چهار هکتاری اردوگاه ملی دانش آموزی بندر ترکمن در جزیره آشوراده نیز برای اسکان مسافران نوروزی در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایلنا، اظهارات فرماندار بندرترکمن، با توجه به عقد تفاهم‌نامه میان سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر تبدیل شدن جزیره آشوراده به قطب گردشگری که اعتراض و ابراز نگرانی بسیاری از فعالان حوزه محیط زیست را در برداشت، قابل تامل است. اکنون نیز این اظهارات مجددا سبب ایجاد موجی از نگرانی‌ها شده است، چرا که این گمانه را در اذهان ایجاد کرده که اجرای طرح تبدیل آشوراده به قطب گردشگری آغاز شده است.
این در حالی که سازمان محیط زیست به صراحت اعلام کرده است که طرح گردشگری آشوراده تا زمان انجام ارزیابی‌ها و مطالعات زیست محیطی مورد تایید کار‌شناسان سازمان حفاظت محیط زیست اجرا نخواهد شد.
هیچ اقدام جدیدی در زمینه گردشگری آشوراده انجام نشده است
در ارتباط با این مساله «اسماعیل مهاجر» مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گلستان در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا ضمن تکذیب اجرای هر گونه طرح جدید گردشگری در منطقه آشوراده اظهار کرد: هرساله اردوگاه آموزش و پرورش در این منطقه تعدادی گردشگر دارد که امسال نیز مانند سال‌های پیشین این اردوگاه مسافران خود را خواهد داشت که این مساله اقدام جدیدی نیست.
وی با اشاره به اینکه رستوران‌ها و مراکز تفریحی جدیدی در این منطقه ایجاد نشده است، اظهار کرد: هیچ اقدام جدیدی برای جذب گردشگر در این منطقه نیفتاده است و قرار نیست که امسال مسافران بیشتری نسبت به سال‌های پیش به این منطقه بیایند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |