جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 7717 15:42 1393/09/14
زنگنه: فاز 12پارس جنوبی بزگترین پروژه تاریخ صنعت گاز است

زنگنه: فاز 12پارس جنوبی بزگترین پروژه تاریخ صنعت گاز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زنگنه: فاز 12پارس جنوبی بزگترین پروژه تاریخ صنعت گاز است

زنگنه: فاز 12پارس جنوبی بزگترین پروژه تاریخ صنعت گاز است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مشعل دومین سکوی بزرگترین فاز پارس جنوبی روشن شد

گروه امورزیربنایی: مشعل دومین سکوی فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی روشن شد. پس از روشن شدن مشعل سکوی B 12 پارس جنوبی، ارسال یک میلیارد فوت مکعب گاز ترش از سکو به پالایشگاه خشکی آغاز می شود.

تا اوایل زمستان امسال روزانه حدود 60 تا 65 میلیون مترمکعب گاز توسط فاز 12 پارس جنوبی تولید می شود.

وزیرنفت در این باره گفت: از 100میلیون متر مکعبی که وعده کرده بودیم به ظرفیت گاز کشور افزوده شود تاکنون 70میلیون متر مکعب محقق شده است ومابقی نیز درآینده نزدیک محقق می‌شود.

بیژن نامدار زنگنه از روند اجرایی فازهای 12، 15،16، 17 و 18 پارس جنوبی بازید کرد و با حضور در سکویB فاز 12 پارس جنوبی با قدردانی از تلاش‌گران صنعت نفت کشور گفت: روند اجرایی فاز 12 پارس جنوبی مطلوب در حال اجرا است که از شما پیمانکاران و مجریان فاز 12 پارس جنوبی قدردانی می‌کنم.

زنگنه در جمع پیمانکاران و مجریان فاز‌های 12، 15، 16، 17 و 18 پارس جنوبی با قدردانی از تلاش‌های آنان گفت: اقدامات صورت گرفته در فازهای پارس جنوبی در تاریخ کشور بی سابقه است بگونه‌ای که پروژه فاز 12 پارس جنوبی به عنوان بزرگترین، فشرده ترین و بی سابقه‌ترین پروژه در تاریخ صنعت گاز محسوب می‌شود.

وزیرنفت در جمع خبرنگاران در عسلویه نیز با بیان اینکه ظرفیت تولید گاز افزایش یافته است گفت: ظرفیت تولید گاز در کشور 100 میلیون متر مکعب افزایش می‌یابد که تاکنون 70 میلیون متر مکعب آن محقق شده است.

او با بیان اینکه روند اجرایی پروژه‌های پارس جنوبی طبق برنامه زمان‌بندی شده به پیش می‌رود گفت: تلاش متخصصان و پیمانکاران صنعت نفت در اجرای فازهای پارس جنوبی ستودنی است.

زنگنه گفت: با روندی که در پیش است پروژه‌ها و فازهای پارس جنوبی در آینده نزدیک یکی پس از دیگری وارد مدار تولید می‌شود که تحول شگرفی در این حوزه ایجاد می‌شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |