جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 1930 07:35 1393/02/31
زندگی را برای سه حریف‌مان جهنم می‌کنیم

زندگی را برای سه حریف‌مان جهنم می‌کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
زندگی را برای سه حریف‌مان جهنم می‌کنیم

زندگی را برای سه حریف‌مان جهنم می‌کنیم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

سرمربی تیم ملی در فاصله کمتر از یک ماه به جام جهانی در خصوص شرایط آماده سازی تیم ملی، بازیهای جام جهانی و مسایل مربوط به فوتبال ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش سایت فدراسیون فوتبال، کی‌روش درباره شرایط اردوهای آماده سازی تیم ملی گفت: یک هفته از اردوی ما در اتریش به پایان رسیده است. اگر بخواهیم از ابتدا آغاز کنیم و با محاسبه اردوی آفریقای جنوبی و چهار روز اردو در تهران و یک هفته ابتدایی برنامه اردوی ما در اتریش، بخش اول برنامه آماده‌سازی ما به پایان رسیده است. از لحاظ لجستیکی و برنامه ریزی همه چیز طبق برنامه ما پیش رفته و همه اتفاقات مطابق با توقعات ما رخ داده است.

وی در ادامه افزود: تنها چیزی که آزارمان داد و به ما لطمه زد و برنامه‌های ما را دچار وقفه کرد، چیزی است که من نمی توانم در مورد آن صحبت نکنم. این واقعیتی است که بازیکنان به ما ملحق نشدند و در اردوی ابتدایی ما در آفریقای جنوبی حضور نداشتند و متاسفانه این واقعیت که بازیکنان تیم ملی که از باشگاه‌های سپاهان و استقلال به اردو دعوت شدند و همچنین بازیکنان تاثیرگذار ما مانند جواد نکونام و پژمان منتظری را در اختیار نداشتیم و نتوانستیم از وجود آنها برای تمرین در کنار سایر بازیکنان استفاده کنیم و این امر به برنامه‌های ما برای آماده‌سازی لطمه وارد کرد. این مطلب مهم و کسانی که مسئولیت این اتفاق برعهده آنهاست را نمی‌توانیم فراموش کنیم. ما باید در حال حاضر به زمان حال و آینده توجه داشته باشیم، چرا که دیگر نمی توانیم گذشته را تغییر دهیم و باید تلاش کنیم تا بهترین عملکردمان را انجام دهیم.

سرمربی تیم ملی در ادامه بیان کرد: همه بازیکنان و کادر تیم ملی در حال تلاش هستیم تا هر آنچه در توانمان است را برای موفقیت تیم ملی ایران انجام دهیم و بتوانیم از هر حیث مثمرثمر باشیم اما در ابتدا بیاییم و در مورد بازیکنان صحبت کنیم. من به عنوان سرمربی تیم ملی فوتبال ایران از عملکرد بازیکنانم بسیار راضی هستم و این را برای هواداران فوتبال ایران ضمانت می کنم که آنها باید به بازیکنان تیم ملی و شور و اشتیاق و تعهدشان در این اردوها، افتخار کنند. فضا و حال و هوای بسیار محترمانه و در عین حال با شرایط رقابتی بسیار بالا درون اردو وجود دارد. روحیه تیمی بسیار بزرگ و بالا است و من باید اذعان کنم که عشق و پایبندی که این بازیکنان نسبت به کشورشان دارند، واقعا منحصربفرد است.

کی‌روش در ادامه در خصوص لیست 23 نفره و نهایی تیم ملی افزود: یکی از دغدغه های اصلی من برای انتخاب 28 بازیکن این بود که بتوانم بازیکنان شجاعی را برای تیم ملی انتخاب کنم. کسانی که به تیم ملی فکر می کنند نه به خودشان و همینطور منافع شخصی‌شان را مقدم بر منافع تیم نمی دانند و این شروعی قدرتمندانه برای حرکت ما به سمت موفقیت در جام جهانی است و از همین جا باید این مسئله را به همه هواداران فوتبال ایران اعلام کنم که من کابوس انتخاب 23 بازیکن از میان این 28 بازیکن را می بینم و برای من این کابوس آغاز شده و بعضی از شبها این فکر به سراغ من می آید که چگونه می‌توانم 23 بازیکن را از میان 28 بازیکن انتخاب کنم.

سرمربی تیم ملی در ادامه افزود: از این فرصت استفاده کرده و اعلام می کنم که برخی مواقع شاهد نقطه نظرات پوچ و بی پایه و اساسی هستیم که تعهد و انگیزه بازیکنان را زیر سوال می برد. می خواهم همین جا به همه هواداران اعلام کنم که این صحبتها بی اساس است و افرادی که تعهد و انگیزه بازیکنان را زیر سوال می برند افرادی هستند که دغدغه موفقیت تیم ملی ایران را ندارند و آنها هیچگاه از موفقیت تیم ملی ایران خوشحال نمی شوند. به عبارت دیگر باید بگویم که ما نیز تراوش‌های این ذهن‌های مسموم را احساس می کنیم و ایمان داریم که اکثریت هواداران این ذهن ها را می شناسند و این صحبتها برای آنها آشنا است و توجهی به آن ندارند.

کی‌روش در ادامه گفت: مطلب دومی که می‌خواهم به آن اشاره کنم کادر تیم ملی است. اعضای کادر تیم ملی در این مدت بسیار سخت تلاش کرده اند و شبانه روز در حال تلاش و فعالیت هستند و من می‌دانم و مطمئن هستم که توقع‌ها و درخواست های زیادی از آنها دارم. آنها از صبح تا دیروقت درحال تلاش هستند و تمام احترام و قدردانی و تحسین را برای کادرم از گروه پزشکی تا تدارکات و اعضای کادر فنی، اجرایی و سرپرستی قایل هستم، چرا که کار حضور در جام جهانی آسان نیست و همگی در حال فعالیت شبانه روزی هستند. در انتها باید بگویم که باید از لحاظ فضای رقابتی کاملا آماده باشیم، چرا که ما با تیم‌هایی در جام جهانی روبرو خواهیم شد که سطح فوتبالشان از سطح فوتبال ما بسیار بالاتر است. ولی من می‌خواهم بگویم به راحتی زندگی‌هایمان را نخواهیم فروخت و اگر برای ما سخت است که در مقابل نیجریه، آرژانتین و بوسنی بازی کنیم که قطعا هم همینگونه خواهد بود، ولی من قول می دهم که زندگی و بازی را برای آنها هم سخت و جهنم کنیم. در انتها می خواهم تکرار کنم که تمام تلاش و سرحد کوششمان را خواهیم کرد و همانطور که قبلا هم گفته‌ام باز هم تکرار می کنم که این مراحل جام جهانی برای ما مانند ماموریت غیرممکن یک، دو و سه بوده و اگر واقعا در جهان فوتبال این توقع را داشته باشیم که ایران به دور دوم مسابقات جام جهانی صعود کند، واقع گرایانه نیست ولی ما می جنگیم و این را از سر خود بیرون نخواهیم کرد که برای این هدف و ماموریتمان بجنگیم و از هیچ تلاشی فروگذار نکنیم.

سرمربی تیم ملی اینگونه ادامه داد: پس بیایم و این اجازه را به خودمان بدهیم و این آرزو را در ذهنمان مرور کنیم. پیغام من به مردم فوتبال دوست ایران این است که برای پیوستن به این گروه با این هدف والا نیاز به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیست تا عضوی از این گروه باشید و بصورت رایگان می توانید بیایید و میهمان ما در این ضیافت بزرگ باشید و ما را در رسیدن به هدفمان یاری کنید. ما از تک تک شما دعوت می کنیم تا بیایید و جزئی از این آرزو و دورنمای بزرگ باشید و از حضو در کنار ما لذت ببرید.

کی‌روش در ادامه در پاسخ به سوالی در خصوص نحوه اطلاع رسانی به بازیکنانی که از تیم ملی جدا می شوند گفت: من در طول زندگی و برای همه تصمیماتی که می‌گیرم این فلسفه را داشته‌ام که می بایست رودررو صحبت کنم. البته در این خصوص نیز باید به این 5 بازیکن اعلام کنیم که دقیقا علت تصمیم ما چه بوده است. باز هم تکرار می کنم تصمیمی که من می گیرم شخصی نیست بلکه یک تصمیم فنی است ولی باید این مطلب را اعلام کنم که بازیکنان تیم ملی آنقدر با من صادق، خوب و متعهد بودند که در حال حاضر این تصمیم برای من بسیار سخت و دشوار است. اگر می توانستم قوانین را تغییر دهم، مطمئنا تعداد بازیکنان را به 28 بازیکن افزایش می دادم.

کی‌روش در ادامه در خصوص مسابقات جام جهانی و اینکه آیا بازیکنان به صورت کامل و در خطوط مختلف میدانند با چه کسانی رقابت خواهند کرد گفت: بله بدون هیچ شکی این کار را انجام داده و خواهیم داد. تنها مساله ای که ما نمی توانیم جایگزینی برای آن پیدا کنیم، سی سال تجربه بین المللی تیم‌های رقیب ما در جام جهانی مانند تیم ملی نیجریه و آرژانتین است که بازیکنان آنها در سطوح بالای لیگ های اروپایی بازی می کنند و ما تنها سه هفته برای رسیدن به این جایگاه تلاش کرده ایم. مطلب دیگری که ما هیچگاه نمی توانیم برای آن جایگزینی پیدا کنیم سطح فنی بالای مسابقات لیگ‌های اروپایی در مقابل لیگ ایران است.

وی در ادامه گفت: فقط یک چیز است که یک مربی نمی‌تواند در آن واحد به بازیکنانش منتقل کند و آن هم تجربه است. یک پدر همیشه می‌تواند همه چیز را به پسر خود آموزش دهد، بجز یک چیز و آن هم تجربه است. ولی ما باید این موضوع را به بازیکنان خود انتقال دهیم و آن این است که مسابقه با تیم‌های نیجریه و آرژانتین و بوسنی در زمین 100 متری فوتبال نیست، بلکه بازی ما قابل این تیم‌ها درون یک زمین 12 سانتی متری است و آن هم ذهن و فکر بازیکنان تیم بوده و از گوش چپ آغاز می شود و به گوش راست ختم می شود و اگر بتوانیم در این زمین کوچک پیروز باشیم، در آن زمین بزرگتر که زمین فوتبال است هم پیروز خواهیم شد.

کی‌روش در ادامه افزود: اولین معیاری که برای انتخاب بازیکن داشتم این بود که در کنار معیارهای فنی و فیزیکی، بازیکنانی را انتخاب کنم که از لحاظ ذهنی هم این آمادگی را داشته باشند تا به اینجا بیایند و از خود گذشتگی داشته باشند و به خودشان فکر نکنند و به منافع تیم ملی کشورشان فکر کنند.

وی در ادامه در خصوص انتظارش از رسانه‌ها برای حضور در جام جهانی افزود: این موضوع را پیش‌تر هم در حضور رسانه اعلام کرده‌ام و درخواست خالصانه من از مقامات و دست اندرکاران این است که ما به طور حتم می‌بایست اصحاب رسانه را در کنار تیم ملی در مسابقات جام جهانی داشته باشیم و این بدین معناست که حضور آنها برای ما بسیار حائز اهمیت است. به خاطر اینکه این رسانه ها هستند که حقایق تیم ملی را به تک تک هواداران فوتبال ایران و همه جهان و رسانه‌های خارجی منتقل می‌کنند. این رسانه ها هستند که در خصوص فرهنگ غنی و تاریخ بزرگ و ماندگار ایران اطلاع رسانی می کنند و نمای خوبی را از کشور ایران به جهانیان نشان می دهند. نزدیک کردن رسانه‌ها به تیم ملی، نزدیک کردن هواداران به تیم ملی است.

کی روش در ادامه افزود: هواداران این حق را دارند تا بدانند که در تیم ملی تا چه اندازه همه در حال تلاش و کوشش هستند و بازیکنان تا چه اندازه تلاش می‌کنند و چه کاری را به همراه کادر فنی تیم ملی انجام می دهند. این سفر ما به جام جهانی مانند قدم زدن در پارک و سفری بی دردسر و ساده نیست و ما بخشی از این برنامه سرگرم کننده جام جهانی نیستیم بلکه ما خود آن هستیم و این دو با هم بسیار تفاوت دارند و این ما هستیم که درون گود هستیم و فشارها بر دوش ماست. هواداران باید بدانند که برنامه خلاصه شده تیم ملی عبارت است از اینکه همه صبح زود از خواب بیدار می شوند و پس از صرف صبحانه به سمت محل برگزاری تمرینات می رویم و بعد به هتل بازگذشته و ریکاوری و استراحتی کوتاه خواهیم داشت و دوباره همه آماده تمرین می‌شوند و پس از انجام آن، فیلم های تمرینات و مسابقات مختلف بازبینی می شوند و همه موانع و مشکلات و نقاط قوت را با بازیکنان در میان می گذاریم و پس از آن بازیکنان استراحت می کنند و دوباره همین روند هر روز ادامه خواهد داشت و همه اینها با درنظر گرفتن دوری ما از خانواده و عزیزانمان است. ولی مهمترین مطلبی که حضور رسانه‌ها را پر رنگ تر و مهمتر می کند این است که آنها می آیند و با سوال ها و مطرح کردن "چرا ها " راه کارها و اهداف را مشخص می کنند و این رسانه ها هستند که مشخص می کنند چرا یکسری از اتفاقات افتاده است و ما در آینده باید چه کاری را انجام دهیم و چه کارهایی باید انجام میدادیم و همچنان باقی مانده است و این از جمله وظایف مهم رسانه ها است.

کی روش در ادامه بیان کرد: دلیل اینکه چرا در ایران افرادی به من علاقه ندارند این است که من طی چند سال اخیر بارها تکرار کرده ام که ما برای پیشرفت فوتبال ایران باید یک روند تغییر را در فوتبال مان ایجاد کنیم. چرا که طرز تفکر مربیان، مدیران عامل و هیات مدیره باشگاه‌ها باید تغییر کند و این تغییر بوجود نخواهد آمد مگر اینکه روند تفکر در سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تغییر کند و ما بتوانیم یک طرز تفکر جدید را جاری کنیم.

وی در ادامه افزود: تا آنجاییکه من شنیده‌ام اکثریت بازیکنانی که در کنار تیم ملی در اردوی آفریقای جنوبی و اتریش حضور داشتند به این موضوع اشاره کرده اند که این دو اردو از بهترین اردوهای دوران عمرشان بوده است. به نظر شما ایا این صحبتها من را خوشحال می کند؟پاسخ من منفی است. این اردوها باید برای آنها اردویی عادی باشد و اگر این اردوها برای آنها جدید است، نشان دهنده ایراد در کار و اردوهای پیشین آنها است. اردوی ما نباید چیز خاصی باشد و فقط باید یک برنامه آماده سازی عادی پیش از جام جهانی باشد.

کی‌روش در ادامه بیان کرد: پس چرا برخی افراد در تلاش هستند تا من از ایران بروم، به خاطر اینکه دوست ندارند این مسایل را مطرح کنم. چون رفتن به جام جهانی می‌بایست یک میراث را برای هر کشوری بر جای بگذارد و آن میراث می تواند برای فوتبال ایران تغییر در طرز تفکر باشد و اگر این طرز تفکر بوجود نیاید می بایست تغییر را در افراد ایجاد کنیم.

وی اینگونه ادامه داد: واقعا برای من آزار دهنده است که می شنوم ایران در گذشته تسلط کاملی بر فوتبال آسیا داشته است. بگذارید از زمانی که من به ایران آمده ام و اتفاقاتی که برای باشگاه‌های ایرانی افتاده است و نتایج کسب شده توسط آنها در لیگ قهرمانان آسیا را بررسی کنیم. حتی بدتر از نتایج بدست آمده در این مسابقات، کیفیت بازیهایی بوده که توسط آنها ارائه شده است ولی در انتها و در همه جای جهان این نتایج هستند که همه چیز را بیان می‌کنند و نمایانگر اتفاقات درونی هستند و اینطور به نظر می‌رسد که برای ما نتایج بیان کننده مسایل درونی نیستند و هیچ چیز نمی خواهد تغییر کند. همان مسایل تکراری و اشتباهات مکرر گذشته تکرار می‌شود و این در حالی است که کشورهای اطراف ما سال به سال در حال رشد هستند و ما همچنان در جای خود هستیم. البته من می‌توانم شفاف‌تر هم صحبت کنم چرا که در نزدیکی انتهای قرارداد من با ایران است و حتی اگر همکاری من با ایران سی روز کوتاه‌تر شود مشکلی بوجود نخواهد آمد، ولی دقیقا به خاطر همین مسایل است که یکسری از افراد نمی‌خواهند من در ایران باشم. اگر من بارها اعلام کرده‌ام که ما نیاز به استادیوم های بهتر، زمین های تمرینی و امکانات بهتر و سطح مربیگری بهتر داریم، اینطور به نظر می آید که من در حال آزار گروهی از افراد هستم، اما باور کنید یکنفر باید این صحبتها را مطرح کند و این میراث من برای فوتبال ایران است و من این کار را به دو دلیل ساده انجام می دهم.

کی روش در ادامه گفت: دلیل اول اینکه خون فوتبال در رگهای هواداران فوتبال ایران جاری است و آنها مستحق بیشتر از اینها هستند و دوم بازیکنان فوتبال ایران هستند که من افتخار کار کردن کنارشان را داشته ام و آنها دوست دارند پیشرفت کنند و دوست دارند بازیکنان بهتری شوند و آنها می خواهند سخت کار کنند و رشد و پیشرفت داشته باشند و این برای من بسیار غیرمنصافه و دردناک است که گاهی اوقات مطبوعات از بازیکنان انتقاد می کنند، چرا که این واقعا تقصیر بازیکنان نیست و این سیستم است که به آنها اجازه بهتر بودن را نمی دهد. استعدادهای زیادی از بین می‌رود و آنها باید پاسخ وجدان خود را به خاطر هدر رفتن این استعدادها بدهند. اما اینها همه دغدغه های من است و به این خاطر که در انتهای همکاری ام با فوتبال ایران است، می خواهم نقطه نظرات دقیق من را هواداران فوتبال ایران داشته باشند ولی تا زمانی که این گروه از افراد تاثیرگذار در حال فعالیت هستند فوتبال ایران هیچگاه تغییر نمی کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |