سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 50349 14:00 1395/10/12
ریزش دلار باعث کاهش بازار آتی شد

ریزش دلار باعث کاهش بازار آتی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ریزش دلار باعث کاهش بازار آتی شد

ریزش دلار باعث کاهش بازار آتی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

یحیی حیدریان

معامله گر قراردادهای آتی سکه کارگزاری مبین سرمایه

گزارش روزانه بازار آتی سکه شنبه ۱۱ دیماه ۱۳۹۵

افت قیمت های دلار وسکه نقدی در بازار تهران ،قیمت های بازار اتی سکه در مسیر نزولی قرارداد پس از رخت بر بستن تقاضای واقعی و قدرتمند  ژانویه در بازار ارز شاهد قدرت نمایی بازار سازان رسمی با عرضه های گسترده هستیم موضوعی که قیمت دلار را در مسیر اصلاحی قرارداده است.

در هفته های گذشته سکوت وانفعال بانک مرکزی ،  بازار ارز را را میدانی برای جولان سفته بازان برای سودجویی کرده بود امری که قیمت های بازار اتی سکه نیز دچار تلاطم کرد و حجم معاملات  نیز به بالاترین سطح خود در چهار گذشته رسید.

در ابتدای هفته  گذشته انتظارات افزایشی ناشی از باقی ماندن قیمت دلار در بالای کانال قیمتی ۴۱۰۰ تومان و دمیده شدن  حباب مثبت بالای ۱۰۰ هزار تومان از سوی سفته بازان ،  با تحت فشار قراردادن فروشندگان  موجب قرار گرفتن خریداران در موضع برتر شد اما در پایان هفته با افت قیمت دلار به زیر کانال ۴۰۰۰ تومان ورق را به نفع فروشندگان چرخاند  تا این بازار فروشندگان باشند که با غلبه بر خریداران قیمت های بازار آتی را در مسیر نزولی قرار بدهند.

سقوط آزاد  ۹۰ تومانی قیمت دلار در معاملات امروز قیمت دلار را به ۳۹۱۵ تومان رساند وقیمت سکه نقدی نیز کاهش ۳۲ هزار تومانی را تجربه کرد و به قیمت ۱/۱۳۸/۰۰۰ تومان رسید.

به نظر می رسد بانک مرکزی در مقطع کنونی با مدیریت دامنه نوسان در جهت ثبات قیمت ها گام برداشته و با تنظیم بازارهای سکه ودلار،فضا برای ورود تقاضای سفته بازی ناامن کند.

انتظار می رود با شناسایی کف قیمتی دلار پس از سقوط هیجانی روزهای گذشته و انتظارات صعودی اونس طلا در ماه ژانویه درکنار ریسک سیاسی ناشی از واکنش مبهم اقای ترامپ نسبت به توافق برجام مانه تداوم ریزش قیمت های بازار اتی سکه بشود.

این درحالی است که افزایش وجه تضمین اولیه قراردادهای اتی سکه و فشار فروش ناشی از خریدارانی که در معرض مارجین کالی قرا گرفته اند  درکنار ملاحظات اقتصاد سیاسی دولت برای بازگرداندن ثبات قیمت دلار تا انتخابات سال آینده و راه اندازی قرارداد جدید ابان ۱۳۹۶ در روزهای اینده فشارهای نزولی بر قیمت های بازار آتی سکه را تشدید می کند.

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |