جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 11456 14:10 1394/01/19
رونق بازارکاذب لوازم یدکی خودرو با یکه تازی اجناس تقلبی

رونق بازارکاذب لوازم یدکی خودرو با یکه تازی اجناس تقلبی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رونق بازارکاذب لوازم یدکی خودرو با یکه تازی اجناس تقلبی

رونق بازارکاذب لوازم یدکی خودرو با یکه تازی اجناس تقلبی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه تولید: یک توزیع کننده لوازم یدکی خودرو گفت: با وجود رونق بازارهای کاذبی که از اجناس بی کیفیت و تقلبی در میان بازار قطعات لوازم یدکی خودرو به وجود آمده است، اما همچنان بازار اصلی این صنعت برهه خوبی را سپری می کند.

خداداد صفایی، با اشاره به مشکلات موجود در میان تولید کنندگان این صنعت، تصریح کرد: امیدواریم پس از توافقات هسته ای و تزریق پول به بازار این صنعت، تولید قطعات یدکی خودرو و همچنین حمایت از تولید کنندگان نیز در کشور بالا برود.

وی با اشاره به واردات کالاهای چینی و اینکه بازار قطعات یدکی همچنان با مشکل بزرگی به نام قطعات تقلبی روبه‌رو است، اذعان داشت: قطعات خودرویی که از چین وارد می شود باعث شده تا تولید کنندگان و قطعه سازان داخلی از دور خارج شوند و همین امر راه را برای واردات بیشتر کالاهای تقلبی و بی کیفیتی که با جان مردم ارتباط مستقیم دارد، باز کرده است.

صفایی اضافه کرد: این در حالی است که برخی وارد کنندگان برای کسب سود بیشتر به ‌دنبال قطعات مشابه یا تقلبی هستند که با قیمت بسیار پایین از چین وارد می شود چرا که سود در واردات این قطعات بیشتر است.

حمید آعلی، فعال دیگر این حوزه نیز گفت: توافقات هسته ای و برطرف شدن تحریم ها به طور قطع می تواند در بازار لوازم یدکی خودرو تاثیر مثبت بگذارد زیرا که واردات از کشورهای دارای اجناس باکیفیت دوباره از سر گرفته می شود.

اعلی اظهار کرد: یکی از مشکلاتی که تولید کنندگان و توزیع کنندگان لوازم یدکی خودرو با آن درگیر هستند اجناس بی کیفیتی است که به دلیل ارزان بودن از چین وارد کشور می شود همین امر باعث شده است که اعتماد مصرف کننده نسبت به ما از بین برود.

کیفیت تولیدات داخلی با لغو تحریم ها

عسگری دیگر فعال این حوزه نیز معتقد است: در تمام دنیا مرسوم است که مواد اولیه صنعتی را کشورهای پیشرفته برای کشورهای در حال توسعه تامین کنند و امید داریم با توافقات هسته ای و برداشته‌شدن تحریم‌ها این مهم برای ایران نیز روی دهد و ورود محصولات اروپایی و آمریکایی را در کارنامه خود ثبت کند.

عسگری اظهار کرد: با اینکه می توان از برگزاری نمایشگاه در دو دوره گذشته تجربیات بیشماری کسب و آن را در دوره های پیش رو استفاده کرد، اما با توافقاتی که انجام شد روند رو به رشد این صنعت و البته نمایشگاه را در سال 95 به وضوح خواهیم دید.

حسن دهقان، یکی دیگر از فعالان بازار لوازم یدکی هم اظهار داشت: با توافقات هسته ای بازار لوازم یدکی روند رو به رشدی را طی خواهد کرد و به جایگاه والایی خواهد رسید.دهقان اظهار کرد: با توافقات صورت گرفته به طور قطع زمینه برای توسعه بازار لوازم یدکی خودرو ایران فراهم می شود و نتیجه آن، تولید داخلی قطعات یدکی خودرو با کیفیت و با تکنولوژی جدید برای ایران است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |