جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 4777 13:12 1393/05/29
روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت

روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت

روند نزولی قیمت طلا ادامه خواهد داشت

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : موسسه مالی و سرمایه گذاری سوشیل فایننس در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد: انتشار آمارهای مربوط به بهبود وضعیت بخش مسکن آمریکا موجب کاهش بیشتر قیمت طلا خواهد شد

به گزارش سایت طلا،مای آیریس، موسسه سرمایه گذاری سوشیل فایننس تاکید کرد: بهبود فراتر از انتظار وضعیت بخش مسکن آمریکا موجب وارد شدن فشار زیادی به قیمت جهانی طلا شده و این روند در کوتاه مدت ادامه خواهد یافت.
بر اساس این گزارش موسسه سوشیل فایننس افزود: عملکرد بخش مسکن آمریکا به بهترین وضع خود در ۸ ماه اخیر رسیده و به نظر می رسد این روند در شش ماه دوم امسال ادامه داشته باشد.
سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار متن مذاکرات نشست فدرال رزرو هستند و جانت یلن نیز روز جمعه قصد دارد در نشست اقتصادی سالیانه جکسون هول سخنرانی کند.
سرمایه گذاران بین المللی و کارشناسان اقتصادی بر این باورند که سخنان جانت یلن تا حد زیادی چشم انداز نرخ بهره در آمریکا را طی ماه های آینده روشن خواهد کرد.
محدوده نوسان طلا در کوتاه مدت
تازه ترین تحلیل تکنیکال نشان می دهد قیمت جهانی طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۸۱ تا ۱۳۲۴ دلار در نوسان خواهد بود.
اف ایکس امپایر، سطح حمایتی قیمت طلا در کوتاه مدت ۱۲۹۴ دلار خواهد بود و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا با افت بیشتری روبرو می شود.
بر اساس این گزارش اگر سطح حمایتی ۱۲۹۴ دلاری شکسته شود قیمت طلا به زودی به کمتر از ۱۲۸۲ دلار خواهد رسید. افت احتمالی قیمت طلا به ۱۲۸۲ دلار نیز موجب افزایش تقاضای فیزیکی در بازارهای بین المللی خواهد شد.
سطح مقاومتی قیمت طلا نیز در شرایط کنونی ۱۳۰۲ دلار است و در صورت شکسته شدن این سطح قیمت طلا به زودی به ۱۳۰۷ دلار خواهد رسید.
به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی قیمت طلا در کوتاه مدت بین ۱۲۸۱ تا ۱۳۲۴ دلار در نوسان خواهد بود و از این محدوده قیمتی فراتر نخواهد رفت.
طلا وارد کانال ۱۲۰۰ دلاری شد
انتشار آمار قوی در بخش مسکن آمریکا موجب تقویت بازارهای بورس و کاهش جذابیت طلا برای سرمایه گذاران شد، به همین دلیل طلا با ۲٫۴۹ دلار کاهش ۱۲۹۳٫۲۴ دلار فروخته شد.
با انتشار آمار قوی در بخش مسکن آمریکا که موجب تقویت بازارهای بورس شد و جذابیت طلا را برای سرمایه گذاران کاهش داد، طلا در معاملات امروز کمتر از ۱۳۰۰ دلار معامله شد.
درحالی‌که سرمایه‌گذاران در حال رصد تشدید تنش‌های ژئوپلتیکی بودند، منتظر انتشار نتایج نشست فدرال رزرو برای یافتن سرنخ‌هایی از چشم انداز سیاست پولی این بانک نیز بودند.
پس از اینکه طلا در ۳ جلسه آخر، ۱٫۳ درصد ارزش خود را از دست داد، در معاملات امروز نیز اندکی تغییر کرد ۱۲۹۳٫۲۴ دلار در هر اونس فروخته شد.
ادوارد میر تحلیلگر طلا در این‌باره گفت: با توجه به اینکه آمارهای قوی‌تر می‌تواند نگرانی ها در مورد رکود این بخش را از بین ببرد، گزارش‌های قوی در بخش مسکن در خارج از آمریکا مهم است.
وی افزود: این آمار ممکن است فضایی برای  افزایش نرخ بهره و تقویت ارزش دلار ایجاد کند که هر دو عامل برای طلا در کوتاه‌مدت می‌تواند اثر کاهشی داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |