جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 1786 14:45 1393/02/21
روند قیمت طلا در هفته جاری نامطمئن خواهد بود

روند قیمت طلا در هفته جاری نامطمئن خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روند قیمت طلا در هفته جاری نامطمئن خواهد بود

روند قیمت طلا در هفته جاری نامطمئن خواهد بود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول :  بورس مالزی در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرد، روند قیمت طلا در بازارهای جهانی طی هفته آینده به شدت نامطمئن خواهد بود .
به گزارش پایگاه اینترنتی برناما، یکی از کارشناسان ارشد موسسه فیلیپ فیوچرز که در بورس مالزی نیز فعالیت دارد تاکید کرد: در آستانه برگزاری همه پرسی سراسری در شرق اوکراین و نگرانی ها نسبت به تشدید بحران این کشور قیمت طلا در روزهای آینده به شدت نامطمئن خواهد بود.
بر اساس این گزارش وی تصریح کرد: اگر اوکراین با جنگ داخلی روبرو شود قیمت طلا به سرعت منفجر خواهد شد. البته تنش های سیاسی بین المللی تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا داشته ولی از سوی دیگر بهبود وضعیت بازار کار و اقتصاد آمریکا نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است.
به گزارش طلا ، به اعتقاد کارشناسان اقتصادی وضعیت اقتصادی آمریکا، ارزش دلار و تحولات مربوط به اوکراین مهمترین عوامل موثر بر قیمت جهانی طلا در روزهای آینده خواهند بود.
!تحلیل فاندمنتال از سیر آتی قیمت طلا  
تازه ترین تحلیل فاندمنتال اف ایکس امپایر نشان می دهد که انتشار گزارش های اقتصادی آمریکا و تحولات سیاسی اوکراین مهمترین عوامل موثر بر عرضه و تقاضای جهانی طلا و قیمت این فلز زرد خواهد بود.
قیمت طلا در حالی هفته گذشته را با قیمت ۱۲۸۸ دلاری به پایان رسانده است که در این مدت با افت ۱٫۲ درصدی روبرو شد.
بر اساس این گزارش قیمت طلا دوشنبه گذشته با ۱۳۰۰ دلار کار خود را آغاز کرد و تا مرز ۱۳۱۵ دلار در هر اونس رسید پیش رفت ولی نتوانست از این سطح مقاومتی عبور کند. اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه که با هدف کاهش تنش در شرق اوکراین بیان شد و همچنین امیدواری سرمایه گذاران نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی آمریکا تاثیر زیادی بر کاهش ۲۰ دلاری قیمت هر اونس طلا داشت.
اظهارات جانت یلن رئیس فدرال رزرو آمریکا در خصوص وضعیت اقتصادی و بازار کار این کشور نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. تصمیم بانک مرکزی اروپا برای تثبیت نرخ بهره و ابراز نگرانی ماریو دراگی نسبت به افزایش ارزش یورو نیز تاثیر زیادی بر افت قیمت طلا داشته است.
به باور کارشناسان اقتصادی طی روزهای آینده انتشار گزارش های اقتصادی آمریکا از جمله شاخص خرده فروشی، نرخ تورم و تولیدات صنعتی تاثیر زیادی بر روند تحولات قیمت طلا خواهد داشت. برگزاری همه پرسی در شرق اوکراین نیز می تواند بازار طلا را با تحولات جدیدی روبرو کند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |