پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 1144 13:48 1393/01/25
روندآتی قیمت طلا مشخص می شود

روندآتی قیمت طلا مشخص می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روندآتی قیمت طلا مشخص می شود

روندآتی قیمت طلا مشخص می شود

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : تحلیلگران بازار طلا بر این باورند که انتشار گزارش مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته تا حد زیادی روند تحولات قیمت طلا در کوتاه مدت را مشخص خواهد کرد .
به گزارش پایگاه اینترنتی نیوز ایندکس، کارشناسان اقتصادی بر این باورند که قیمت طلا در کوتاه مدت ممکن است تحت تاثیر عواملی مثل تشدید بحران سیاسی اوکراین، کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی با افزایش بیشتری روبرو شود.
بر اساس این گزارش مجموع این عوامل طی هفته گذشته موجب شد تا قیمت جهانی طلا با رشد ۱٫۲ درصدی روبرو شده و به مرز ۱۳۲۰ دلار برسد. البته به نظر می رسد روند نزولی ارزش دلار کوتاه مدت و مقطعی باشد و عاملی که شاید بتواند موجب افزایش قیمت طلا در میان مدت و بلند مدت شود تقاضای هند و چین خواهد بود.
انتشار آمارهای مربوط به وضعیت نرخ تورم آمریکا طی ماه گذشته نیز تا حد زیادی بر نوسانات قیمت طلا در کوتاه مدت موثر است. گرچه قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون ۱۱ درصد رشد داشته ولی هنوز بسیاری از بانک های سرمایه گذاری جهان بر این باورند که روند تحولات قیمت طلا نزولی خواهد بود چرا که هنوز بخش زیادی از سرمایه گذاران آمریکایی تمایلی برای سرمایه گذاری در بازار طلا ندارند.
 به گزارش طلا ، قیمت طلا هنوز حدود ۳۰ درصد با اوج خود یعنی ۱۹۲۰ دلار در سپتامبر ۲۰۱۱ میلادی فاصله دارد.
بحران اوکراین و افت ارزش سهام بهترین فرصت برای خرید طلاست
تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که تشدید بحران سیاسی اوکراین و تنش در روابط روسیه و غرب از یک سو و افت چشمگیر شاخص سهام در بازارهای بین المللی از سوی دیگر فرصت مناسبی را برای خرید طلا فراهم کرده است.
به گزارش پایگاه اینترنتی آی جی، تحولات اخیر اوکراین گمانه زنی ها در خصوص احتمال درگیری نظامی بین روسیه و اوکراین را به شدت افزایش داده است. این مساله موجب شده تا سرمایه گذاران بیشتری برای خرید طلا به بازارهای بین المللی هجوم بیاورند.
بر اساس این گزارش کشورهای غربی به شدت نگران تکرار سناریوی کریمه در شرق اوکراین هستند و نسبت به هرگونه اقدام نظامی بیشتر روسیه در اوکراین هشدار داده اند. برخی کارشناسان اقتصادی بر این باورند که در صورت تشدید تنش در اوکراین قیمت طلا به زودی به بیش از ۱۳۴۸ دلار خواهد رسید.
به گزارش طلا ؛ کاهش نرخ بهره اوراق قرضه ده ساله آمریکا به کمتر از ۲٫۶ درصد نیز تقاضا برای خرید طلا را افزایش داده است. افت شاخص سهام در بازارهای آسیایی نیز تاحد زیادی بر افزایش قیمت طلا موثر بوده است./م



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |