شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 3048 14:45 1393/04/15
روحاني:  در سال دوم خدمت، کمبودهاي سال اول را جبران کنيم

روحاني: در سال دوم خدمت، کمبودهاي سال اول را جبران کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحاني:  در سال دوم خدمت، کمبودهاي سال اول را جبران کنيم

روحاني: در سال دوم خدمت، کمبودهاي سال اول را جبران کنيم

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 رئيس‌جمهور گفت: دولت بايد سينه خود را سپر کند و با همدلي و همگرايي و اميدِ بر مبناي تدبير و آينده‌نگري، راه را براي حضور و مشارکت فعال


مردم در اداره کشور هموار سازد و مجموعه دولت وظيفه و تعهد اصلي خود را خدمت بي‌منت به مردم بزرگ ايران مي‌داند.
به گزارش ايسنا، حجت‌الاسلام والمسلمين حسن روحاني عصر شنبه در ديدار و ضيافت افطار اعضاي دولت و معاونان وزرا و رؤساي سازمان‌هاي تابعه، گفت: مردم بار امانت سنگيني را بر دوش ما گذاشته‌اند. هم بايد به وظيفه سختي که پيش رو داريم واقف باشيم و هم بايد افتخار کنيم به اينکه مردم عزيز و بزرگ، ما را لايق دانستند که بار مسئوليت اداره کشور را بر دوش بگيريم.
وي خاطرنشان کرد: اگر از دولت و حل معضلات مردم سخن گفته مي‌شود بحث يک فرد به عنوان رئيس‌جمهور يا يک کابينه نيست؛ همه آنهايي که در مجموعه دولت تعهدي را بر دوش دارند و وظيفه خدمتگزاري مردم را بر عهده گرفته‌اند، وظيفه واحدي را بر دوش دارند و آن خدمت بي‌منت براي مردم شريف و در شرايط بسيار سخت منطقه، جهان و شرايط سخت داخلي است.
روحاني با تاکيد بر اينکه "همه‌چيز ما بر مبناي اميد بوده و اميد ما بر مبناي تدبير است"، اظهار کرد: اگر انسان در همه اموري که مسئوليتش را بر دوش دارد، آينده‌نگر باشد و پايان و نتيجه و آثار آن کاري را که شروع کرده به دقت مدنظر قرار دهد، اين به معناي تدبير است و چنانچه کار را با تدبير انجام دهيم در وجود خودمان و در جامعه اميد را ايجاد مي‌کنيم.
در ماه مبارک رمضان با خداي خود عهد کنيم که اگر کاري را با سه نفر مي‌شود انجام داد، با چهار نفر انجام ندهيم. يک دولت با اعضاي بسيار زياد براي کار محدود، معنايش اين است که وقت مردم را تلف مي‌کند و کار يک روز را چند روزه انجام مي‌دهد.
رئيس‌جمهور ادامه داد: امروز همگي رسالت سنگيني را بر عهده گرفته‌ايم، بنابراين بايد يکصدا و همدل باشيم و دست به دست هم دهيم و مطمئن باشيم که مي‌توانيم و خداوند اين نعمت را بر ما ارزاني خواهد داشت تا بتوانيم بار امانتي را که بر دوش گرفته‌ايم به خوبي و به سلامت به مقصد و مقصود برسانيم.
وي با تاکيد بر تسهيل شرايط براي حضور و مشارکت مردم در اداره امور، خطاب به حاضران تصريح کرد: به مردم قول داديم که کار مردم را به خود مردم مي‌سپاريم و قول داديم که هر کاري که امکان‌پذير باشد و مردم توان انجام آن را داشته باشند به آنها واگذار کنيم؛ از اين رو شما به عنوان مسئولان رده بالاي دولت بايد به گونه‌اي حرکت کنيد و مشاوره دهيد که در نتيجه آن هر کاري که مردم مي‌توانند، انجام دهند، به آنان واگذار شود.
رئيس‌جمهور، مسئولان دستگاه‌هاي اجرايي را به تقويت سازمان‌هاي مردم‌نهاد دعوت کرد و گفت: همه بايد تلاش کنند تا سازمان‌هاي مردم‌نهاد، بخش خصوصي و تعاوني‌ها بتوانند به مردم خدمت کنند و براي اين کار وظيفه دارند پيچ و خم‌هاي اداري را از پيش پاي مردم بردارند.
روحاني بر ضرورت چابک‌سازي دولت تاکيد کرد و مسئولان را به حرکت در اين مسير فرا خواند و گفت: بياييد همه در ماه مبارک رمضان با خداي خود عهد کنيم که اگر کاري را با سه نفر مي‌شود انجام داد، با چهار نفر انجام ندهيم؛ همان‌طور که يک فردي که زياد فربه باشد نمي‌تواند چابک حرکت کند، دولت هم همين‌طور است. يک دولت با اعضاي بسيار زياد براي کار محدود معنايش اين است که وقت مردم را تلف مي‌کند و کار يک روز را چند روزه انجام مي‌دهد.
وي همچنين با اشاره به اهميت ايجاد و تقويت دولت الکترونيک و تأکيد بر فعال‌تر شدن وزارت ارتباطات در اين رابطه اظهار کرد: دولت اگر الکترونيک شود، مردم کمتر نياز پيدا مي‌کنند تا پاي ميز مسئولان حاضر شوند و چقدر سخت است پاسخ دادن در پيشگاه خداوند در روز قيامت که اگر فردي در کنار ميز مسئولي، ثانيه‌اي بيش از آنچه لازم بوده، وقت او تلف شده باشد و خداي ناکرده بر سر او منت گذاشته و عزت و کرامت او مخدوش شده باشد.
يک سال از آن وعده ما گذشته و از آن روزهايي که به مردم قول داديم يک‌چهارم زمان مان صرف شده است؛ بايد بررسي کنيم که آيا به يک‌چهارم وعده‌اي که به مردم داديم عمل شده است؟ اگر نشده بايد از مردم عذرخواهي کنيم.
روحاني خطاب به همه مديران مسئولان مجموعه دولت تاکيد کرد: بايد اين نکته را باور کنيم که خادم مردم هستيم و اين باورمان باشد که کشور و منابع و بيت‌المال، از آنِ مردم است و ما صرفاً بايد به مردم خدمت کنيم و اجير و خدمتگزار مردم هستيم و اين عين بيان پيامبر اسلام(ص) است که فرمود "انا اجيرکم" وقتي پيغمبر اسلام چنين مي‌فرمايند، ديگر تکليف ما روشن است.
رئيس‌جمهور در همين راستا تصريح کرد: بايد خادم مردم باشيم؛ البته نه در زبان بلکه بايد به گونه‌اي عمل کنيم که مردم عزتمند و قدرتمند باشند و کشورمان آباد باشد.
وي با بيان اينکه "ظرفيت‌هاي زيادي در کشور وجود دارد و چنانچه اين ظرفيت‌ها به فعليت درنمي‌آيد، همه ما مسئول و مقصر هستيم"، گفت: کشوري مثل ايران با تمدني کهن و سابقه تمدني هزاران ساله با دين بزرگي مثل اسلام، با الگوهايي چون پيامبر و اهل بيت(ع) و کتابي چون قرآن و انقلابي مثل انقلاب اسلامي، با شخصيت بزرگي چون امام راحل و با شخصيتي که امروز مي‌تواند همه ما را پيوند بزند به نام رهبري عزيز نظام، اگر در اين شرايط نتوانيم کشور را به پيش ببريم، مقصر هستيم.
رئيس‌جمهور در ادامه خاطرنشان کرد: دولت موتور پيش‌ران کشور و نظام است و بايد سينه خود را سپر کند و راه را براي حضور و مشارکت مردم در اداره امور باز سازد. هيچ ترديدي ندارم اگر همه دست به دست هم داده و از ظرفيت‌هاي خود استفاده کنيم و در کنار سفره مهماني خدا، دستمان را به سوي خدا دراز کنيم و از او بخواهيم، موفق خواهيم شد.
روحاني در ادامه با يادآوري وعده‌هاي دولت به مردم و اهتمام جدي تمام مسئولان به اجراي آنها، گفت: ما به مردم وعده داديم که اين کشور را از آن مسير بسيار سخت ديروز به مسيري آسان‌تر و راحت‌تر عودت خواهيم کرد. يک سال از آن وعده ما گذشته و از آن روزهايي که به مردم قول داديم يک‌چهارم زمان مان صرف شده است؛ بايد بررسي کنيم که آيا به يک‌چهارم وعده‌اي که به مردم داديم عمل شده است؟ اگر نشده بايد از مردم عذرخواهي کنيم.
وي اضافه کرد: ما به مردم وعده داديم و گفتيم که ارتباط اين کشور را با دنيا و با همسايگان بهتر و بيشتر مي‌کنيم، ما به مردم وعده داديم راهي را انتخاب مي‌کنيم که اميدواري شما را حفظ مي‌کنيم و به مردم وعده داديم به گونه‌اي رفتار مي‌کنيم که اعتماد شما به دولت باقي بماند و وعده داديم زندگي شما را بهبود مي‌بخشيم و خزانه خالي را به تدريج پُر مي‌کنيم، شرايط اخلاقي جامعه را بهتر مي‌کنيم و به شما دروغ نمي‌گوييم، که اگر روزي خطا کرديم به شما مي‌گوييم خطا کرديم و از شما عذرخواهي مي‌کنيم و شرايط زندگي فرزندانتان را براي آينده اميدبخش مي‌کنيم؛ آيا به وعده‌هايمان عمل کرده و توانسته‌ايم در بخش‌هاي مختلف شرايط بهتري را براي جامعه ايجاد کنيم؟ در اين باره بايد مردم بزرگ ما قضاوت کنند.
روحاني افزود: اگر امروز شرايط جامعه ما به گونه‌اي است که مردم احساس راحتي بيشتري مي‌کنند و احساس مي‌کنند که اگر امروز کالا را ذخيره نکنند فردا قيمت آن با امروز خيلي تفاوت ندارد و ديگر ارز به صورت يک سرمايه قابل قبول نيست؛ لذا اگر امروز مردم احساس کنند که آينده روشني هست و به سمت پيشرفت حرکت مي‌کنند و اين دولت بدون دقت و مشورت و بدون آنکه از متخصصان و صاحبنظران نظر بخواهد، تصميمي را اتخاذ نمي‌کند، معنايش اين است که به آنچه به مردم قول داده‌ايم عمل کرده‌ايم و اگر اين چنين نباشد بايد براي سال دوم کمربندها را محکم ببنديم تا جبران کمبودهاي سال اول را بکنيم.
رئيس‌جمهور خطاب به مسئولان تصريح کرد: امشب همه ما در پيشگاه خداوند با خداي خود عهد ببنديم که کمبودهايمان را در سال گذشته در سال پيش رو جبران کنيم.
روحاني در پايان، با اشاره به فضائل ماه مبارک رمضان و ضرورت بهره‌مندي از برکات اين ماه عزيز گفت: خوشحالم از اينکه دولت يازدهم در ماه رمضان شروع شد و خوشحالم که اولين جلسه جمعي که بنا بود که بعداً به عنوان وزيران کابينه باشند در شب 23 ماه رمضان پارسال دور هم جمع شديم بحث و صحبت کرديم و تصميم گرفتيم بار سنگين دولت را بر دوش بگيريم و اين همه لطف خدا بود



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |