جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 5015 15:21 1393/06/11
روحاني در ديدار سفير آکروديته ليتواني: خشونت و افراطي‌گري، خطري براي کل جهان است

روحاني در ديدار سفير آکروديته ليتواني: خشونت و افراطي‌گري، خطري براي کل جهان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
روحاني در ديدار سفير آکروديته ليتواني: خشونت و افراطي‌گري، خطري براي کل جهان است

روحاني در ديدار سفير آکروديته ليتواني: خشونت و افراطي‌گري، خطري براي کل جهان است

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

        کشورها بايد همکاري نزديک‌تري داشته باشند و اگر اختلاف‌نظري وجود دارد راه حلي جز مذاکره وجود ندارد، برخورد نظامي، مردم بي‌گناه را قرباني مي‌کند و زخم‌هاي عميق تاريخي در روابط ملت‌ها ايجاد مي‌کند بنابراين صلح نيازمند يک اراده و فرآيند جمعي است.


رئيس‌جمهور خشونت و افراطي‌گري را خطري براي کل جهان دانست و گفت: کشورها بايد همکاري نزديک‌تري داشته باشند و اگر اختلاف‌نظري وجود دارد راه حلي جز مذاکره وجود ندارد.
به گزارش ايلنا، حجت‌الاسلام حسن روحاني رئيس‌جمهور روز سه‌شنبه در ديدار با سفير آکروديته ليتواني، همکاري در حوزه رفع معضلات منطقه و جهان را از زمينه‌هاي مناسب همکاري سياسي بين دو کشور دانست و با اشاره به گسترش ناامني‌ها در منطقه، گفت: خشونت و افراطي‌گري، خطري براي کل جهان است.
روحاني تصريح‌کرد: برخورد نظامي، مردم بي‌گناه را قرباني و زخم‌هاي عميق تاريخي در روابط ملت‌ها ايجاد مي‌کند بنابراين صلح نيازمند يک اراده و فرآيند جمعي است.
وي روابط ايران و ليتواني را روابطي بلند مدت و توأم با دوستي و نزديکي دانست و با اشاره به عهدنامه "مودت" بين دو کشور در سال 1930 ميلادي، گفت: دو ملت ايران و ليتواني از ديرباز به يکديگر نزديک بوده‌اند.
رئيس‌جمهور با ابراز علاقمندي به توسعه بيشتر روابط دو کشور در زمينه هاي متعدد، دوران مأموريت سفير جديد ليتواني در جمهوري اسلامي ايران را فرصت مناسبي براي توسعه روابط دو کشور دانست و با يادآوري توجه پژوهشگران ليتواني به زبان فارسي، آمادگي ايران براي توسعه زبان فارسي در ليتواني را اعلام کرد.
وي با ابراز خرسندي از برگزاري انتخابات رياست جمهوري و آغاز به کار با نشاط دولت ليتواني، گفت: حضور تجار ليتواني در ايران، راه بسيار مناسبي براي توسعه روابط اقتصادي و تجاري دو کشور است و توسعه توريسم نيز مي‌تواند اتصال دو ملت ايران و ليتواني را تقويت کند.
روحاني، همکاري در حوزه رفع معضلات منطقه و جهان را زمينه‌هاي مناسب همکاري سياسي بين دو کشور دانست و افزود: متأسفانه شاهد گسترش نا امني‌ها در منطقه هستيم؛ از اوکراين تا مسائل خاورميانه و تروريسم در عراق و سوريه موجب نگراني مشترک است.
رئيس‌جمهور خشونت و افراطي‌گري را خطري براي کل جهان دانست و تأکيد کرد: کشورها بايد همکاري نزديک‌تري داشته باشند و اگر اختلاف‌نظري وجود دارد راه حلي جز مذاکره وجود ندارد، برخورد نظامي، مردم بي‌گناه را قرباني مي‌کند و زخم‌هاي عميق تاريخي در روابط ملت‌ها ايجاد مي‌کند بنابراين صلح نيازمند يک اراده و فرآيند جمعي است.
وي خاطرنشان کرد: نحوه موضع‌گيري کشورها در سطح جهان به عمل آنهاست و بايد به گونه‌اي باشد که صداي واحد به گوش هم برسانند، در عين حال، راه‌حل‌ها و مداخله نظامي و تروريسم مايه نفرت جهانيان است و ايران در اين‌گونه موارد کاملا آماده است با کشور دوست ليتواني، هماهنگي و همفکري و رايزني داشته باشد.
طبق اين گزارش، کستيتوس کوجماناس، سفير جديد اکروديته ليتواني نيز در اين ديدار، پس از تقديم استوارنامه‌اش به رييس جمهوري، ايران را پتانسيل عظيمي در حوزه فرهنگ، توريسم و آموزش دانست و گفت: قرار است عده‌اي از تجار و فعالان بخش خصوصي ليتواني بويژه در حوزه‌هاي مخابرات، کشاورزي و ماشين‌آلات به ايران سفر کنند.
سفير جديد اکروديته ليتواني، با بيان اينکه "امنيت، منفعت مشترک همه کشورهاي منطقه است"، تأکيد کرد: دو کشور ايران و ليتواني براي ثبات منطقه و مديريت منازعات منطقه‌اي، بايد راه حل مشترک داشته باشند چراکه منازعه‌ها منطقه را ناآرام مي‌کند و دو کشور با نفوذي که دارند بايد به رفع منازعات کمک کنند.
وي بر توسعه روابط دو کشور بخصوص گسترش روابط فرهنگي را مورد تأکيد قرار داد و يادآور شد: توسعه روابط فرهنگي در توسعه ساير بخش‌ها نيز تأثير دارد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |