سه شنبه 04 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 12759 13:53 1394/02/29
رقابت چینی ها با هم در بازار خودروی ایران

رقابت چینی ها با هم در بازار خودروی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رقابت چینی ها با هم در بازار خودروی ایران

رقابت چینی ها با هم در بازار خودروی ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خط تولید همکارچینی بی ام و در پارس خودرو راه‌اندازی شد

مهدی زاهدی

روز سه شنبه خط تولید دو خودروی برلیانس چین در پارس خودرو و سایپا راه‌اندازی شد.دو محصول اچ 220 و اچ 230 در سایپا و اچ 330 و اچ 320 در پارس خودرو تولید می‌شود.این خودروها در کلاس بی پلاس و سی بوده و در سال جاری مجموعا 20 تا 30 هزار دستگاه از آنها تولید خواهد شد.

به گفته مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا قیمت خودروی اچ 230 با دنده دستی 37 میلیون تومان بوده و خودروی اچ 330 با دنده اتومات به قیمت 54 میلیون تومان عرضه خواهد شد.

این خودروها 15 درصد ساخت داخل بوده و تا پایان سال میزان ساخت داخل آنها به 30 درصد افزایش خواهد یافت و نهایتا به 60 درصد خواهد رسید.

روایت رییس برلیانس از رقابت با بقیه چینی ها

رییس هیات مدیره خودروسازی برلیانس در این مراسم از رقابت با دیگر خودروسازان چینی در ایران سخن گفت. جیومی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا برلیانس می‌تواند دیگر خودروسازان چینی مانند لیفان و چری را در جریان رقابت در بازار ایران محدود کند، اظهار کرد: من در مورد کیفیت لیفان نمی‌توانم صحبت کنم، اما برلیانس خاص تر از دیگر خودروسازان چینی است.

وی با بیان این‌که ما بیش از 10 سال است که با شرکت بی ام دبلیو همکاری داریم خاطر نشان کرد: محصولات برلیانس به بیش از 80 کشور دنیا صادر شده و حدود 90 هزار دستگاه از خودروهای ما در جهان حرکت می‌کنند.

درخواست سایپا برای افزایش 15 درصدی محصولات

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا هم که دراین مراسم حضور داشت از درخواست افزایش حدود 15 درصدی محصولات این خودروسازی به شورای رقابت خبر داد و گفت: قیمت های تمام شده خود را اعلام کردیم و آنها نیز بررسی ها خواهند کرد و سپس نظرشان را ابلاغ می کنند.

سعید مدنی در جمع خبرنگاران، افزود: اطلاعات لازم را به شورای رقابت دادیم و آنها در حال بررسی و محاسبه هستند ولی چون سال گذشته هم افزایش قیمتی رخ نداد امسال افزایش قیمت زیر 15 درصد خواهد بود.

مدنی گفت: خودروهایی که ارزبر هستند با توجه به تثبیت نرخ ارز ممکن است، افزایش کمتری داشته باشند ولی برای خودروهای ساخت داخل با توجه به تورم و افزایش دستمزد و نرخ حامل های انرژی، زیر 15 درصد افزایش قیمت خواهد داشت.

وی، در خصوص میزان سرمایه گذاری برای راه اندازی خط تولید دو محصول برلیانس در سایپا نیز گفت: میزان 60 میلیون دلار سرمایه گذاری برای راه اندازی دو خط تولید H200 و H300 صورت گرفته است.

مدنی همچنین در خصوص تولید خودروی 100 درصد داخلی گفت: خودروی صد درصد ایرانی 232 در نیمه دوم امسال تولید و به بازار خواهد شد.وی با بیان اینکه این خودرو بر روی پلتفرم ایکس 200 خواهد بود، افزود: این خودرو و دو خودرو برلیانس، جزء محصولات سایپا در سال جاری خواهند بود و جزء آن 13محصولی است که سایپا برنامه ریزی کرده تا پایان سال 95 به بازار عرضه کند.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |