پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 61678 14:14 1396/03/17
رضایت سرمایه گذاران از اصلاح دستورالعمل های بازار سرمایه

رضایت سرمایه گذاران از اصلاح دستورالعمل های بازار سرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رضایت سرمایه گذاران از اصلاح دستورالعمل های بازار سرمایه

رضایت سرمایه گذاران از اصلاح دستورالعمل های بازار سرمایه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه (سنا) نوشت: روز گذشته سازمان بورس در فراخوانی عمومی از کلیه فعالان بازار سرمایه دعوت کرد نظرات و پیشنهادهای خود را تا روز چهارشنبه ۳۱ خرداد ماه ۱۳۹۶ در خصوص مواد اصلاحی دستورالعمل های نحوه انجام معاملات، پذیرش اوراق بهادار و نحوه افشای اطلاعات توسط ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اعلام کنند. این فراخوان اولین قدم رسمی سازمان بورس برای تجدید نظر و اطلاح قوانین و رفع محدودیت های بازار سرمایه بود.

سید رضا علوی، مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با تاکید بر اینکه فراخوان سازمان بورس برای اصلاح قوانین و دستورالعمل های نحوه انجام معاملات، پذیرش اوراق بهادار و نحوه افشای اطلاعات توسط ناشران پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران اقدام مثبتی است،اظهار داشت: از طریق این فراخوان از پتانسیل ها و اطلاعات افراد کارشناس در بازار سرمایه می توان استفاده کرد.

وی با تاکید بر اینکه بررسی این فراخوان توسط نخبگان بازار می تواند در اصلاح هرچه بهتر قوانین تاثیر گذار باشد، ادامه داد: در کنار استفاده از نظرات کارشناسی اهالی بازار سرمایه، بهتر است این تغییرات مبتنی بر مطالعات و استفاده از تجربه بورس های پیشرفته دنیا باشد.

مدیرعامل کارگزاری بانک توسعه صادرات در بررسی بیشتر این فراخوان گفت: در بخش تبدیل گزارش پیش بینی درآمد هر سهم به گزارش تجزیه و تحلیل مدیریت بر اساس استانداردهای بین المللی باید بررسی بیشتری انجام شود.

علوی در عین حال معتقد است هنوز برخی شرکت های مشاور سرمایه گذاری ما به مرحله بلوغ نرسیده اند و ممکن است با تحلیل های هدف دار به بازار صدمه بزنند.

به گفته وی این تغییرات باید با دقت و مدیریت انجام شود تا به بازار سرمایه آسیبی وارد نشود.

این کارشناس بازار سرمایه تغییرات ساختاری بازار سرمایه و تجدید نظر در قوانین مهم بازار را اقدامی بسیار مثبت دانست و ادامه داد: تغییر این قوانین و رفع محدودیت ها به طور قطع باعث خشنودی و افزایش رضایتمندی سرمایه گذاران بازار سهام خواهد شد اما در اجرای این تغییرات باید نهایت دقت انجام شود و قوانین به نوعی تدوین شوند که امکان اجرای سلیقه ای وجود نداشته باشد.

مدیر عامل کارگزاری بانک توسعه صادرات با بیان اینکه برنامه ریزی سازمان بورس برای اصلاح برخی دستورالعمل ها به خصوص در بخش بازگشایی و توقف نمادها باعث شفافیت بازار سرمایه می شود، ادامه داد: در شرایط فعلی بسیاری از سرمایه گذاران به توقف های طولانی مدت نمادها اعتراض دارند و از این رویه ناراضی هستند.

وی تجدید نظر در قوانین را باعث کاهش نارضایتی ها در بازار سرمایه دانست، افزود: سهامداران اطمینان پیدا می کنند که پس از بازنگری در قوانین ، اگر سهمی متوقف شد ، حد و حدود توقف آن مشخص است و طی زمان مشخصی نماد بازگشایی می شود.

علوی با اشاره به جزییات این فراخوان پیشنهاد کرد بهتر است این تغییرات یک باره اجرایی نشود بلکه در مدت زمان های مشخص شده و به صورت پله پله اجرایی شود تا تبعات هیجانی برای بازار سرمایه به همراه نداشته باشد.

 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |