پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 2414 13:43 1393/03/21
رضایت بانک‌ها از سود سپرده ابلاغی

رضایت بانک‌ها از سود سپرده ابلاغی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رضایت بانک‌ها از سود سپرده ابلاغی

رضایت بانک‌ها از سود سپرده ابلاغی

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارپول : معاون نظارتی بانک مرکزی گفت: مقدمات ساماندهی سود تسهیلات بانکی نهایی شده است و برای تصویب در آینده‌ای نزدیک به شورای پول و اعتبار می رود

.
حمید تهران‌فر با بیان این‌که نرخ سود تسهیلات هنوز نهایی نشده است،به ایسنا اظهار کرد: با این وجود با تهیه گزارش‌ها و بررسی‌هایی که در بانک مرکزی انجام شده تمام جوانب آن را سنجیده‌ایم و مقدمات آن نهایی شده است.
وی با تاکید بر اینکه اعلام نرخ سود تسهیلات اتفاق بزرگی در سیستم بانکی است بیان کرد:رقم و درصد‌های نرخ سود تسهیلات بانکی هنوز نهایی نشده است.
تهران‌فر در ادامه با اشاره به این‌که نرخ سود سپرده‌های ابلاغی در تمامی بانک‌های خصوصی و دولتی اجرا می‌شود، افزود: در این زمینه تاکنون تنها در موارد بسیار نادری تخلفات گزارش شده است.
وی با بیان این‌که در مورد سود سپرده‌ها شاید برای اولین‌بار است که شورای پول و اعتبار دستور نداده تا بانکها ملزم به رعایت آن بوده و احتمالا موضعی داشته باشند گفت: با وجود این که تنظیم نرخ سود سپرده‌ها مورد تایید بانک مرکزی بوده و به دنبال آن بود، اما نرخ‌های اعلام شده توافقی است و خود بانک‌ها با هم در مورد آن به تفاهم رسیدند از این‌رو اکنون کاملا به آن عمل می‌کنند.
به گفته معاون نظارتی بانک مرکزی برخی موارد پیش می‌آید که سرپرستی در جایی برای به دست آوردن منابع بیشتر از اجرای نرخ سود سپرده توافقی سرباز زده و تخلف می‌کند که حتی چنین مواردی نیز با نظارت بانک مرکزی برطرف می‌شود.
تهران‌فر همچنین در مورد این‌که برخی اظهارات نشان می‌دهد که این نرخ‌های جدید چندان به نفع بانک‌های خصوصی نیست بیان کرد: اتفاقا این بانک‌های دولتی هستند که می‌گویند به نفع ما نیست اما در مجموع به دلیل این‌که قبلا مسابقه نامناسبی در افزایش نرخ سود سپرده‌ها ایجاد شده بود اکنون با برطرف شدن این موضوع بازار آرام شده و تمامی بانک‌ها از اجرای نرخ‌های تفاهمی راضی‌اند.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |