پنج شنبه 30 فروردین، 1403

کدخبر: 12927 14:19 1394/03/05
رشد 53 درصدی تولید سیگار شرکت دخانیات در دو ماه

رشد 53 درصدی تولید سیگار شرکت دخانیات در دو ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رشد 53 درصدی تولید سیگار شرکت دخانیات در دو ماه

رشد 53 درصدی تولید سیگار شرکت دخانیات در دو ماه

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

به رغم ثبت کاهش شدید پارسال صورت گرفت

گروه تولید: درحالی که تولیدات شرکت دخانیات ایران در دو ماهه نخست سال جاری با رشد 53 درصدی روبرو بوده است، این شرکت اعلام کرده که قرار است برای سال جاری تولیدات خود را به حدود 15 میلیارد نخ برساند.

براساس آمار شرکت دخانیات ایران در دو ماهه نخست سال جاری یک میلیارد و 765 میلیون نخ سیگار در این شرکت تولید شده که با توجه به تولید یک میلیارد و 151 میلیون نخ سیگار در مدت مشابه سال قبل رشد تولیدات شرکت دخانیات در سال جاری حدود 53 درصد بوده است.

این شرکت که در ماه‌های پایانی سال گذشته شاهد تغییر مدیریت بوده است، این افزایش تولید را بیانگر برنامه‌ریزی و هدف‌گذاری موثر شرکت در سال جاری دانسته است.

در عین حال شرکت دخانیات از برنامه خود برای افزایش چشمگیر تولید سیگار در سال جاری خبر داده است که با توجه به کاهش تولید این شرکت در سال گذشته تا حدودی می‌تواند کمبود سیگار داخلی در کشور را جبران کند.

براساس آمار شرکت دخانیات ایران، سال گذشته این شرکت با کاهش شدید تولیدات مواجه شد و تولیدات سیگار در این شرکت به حدود 9 میلیارد نخ در این سال رسید که سرپرست این شرکت دلیل این کاهش را واردات بی رویه، افزایش قاچاق و درعین حال شرایط نابرابر رقابتی شرکت دخانیات با سیگارهای وارداتی دانسته است.

شهبازی این را هم گفته بود که شرکت دخانیات به دلیل ساختار قدیمی، نیروی انسانی بیش از نیاز، شرایط نابرابر و قیمت تمام شده بالا به هیچ وجه امکان رقابت با بخش داخلی و خارجی را ندارد.

با این حال با توجه به برنامه ریزی‌های صورت گرفته قرار است میزان تولید انواع سیگار در این شرکت در سال جاری به حدود 15 میلیارد نخ افزایش یابد که در این صورت تولیدات دخانیات نسبت به سال قبل رشد 66 درصدی را خواهد داشت.

این شرکت اعلام کرده که میزان استفاده از ظرفیت‌های قابل بهره‌برداری در خطوط تولید نیز از افزایش قابل ملاحظه‌ای برخوردار خواهد شد و از 21 درصد در سال قبل به 38 درصد در سال جاری افزایش خواهد یافت.

شهبازی این را هم گفته بود که در صورت استفاده از کل ظرفیت شرکت دخانیات، این شرکت می‌تواند حدود 60 تا 50 درصد از کل نیاز داخلی را تامین کند.

به این ترتیب به نظر می‌رسد که با افزایش تولید دخانیات در کشور، در صورت برنامه‌ریزی مناسب در بلند مدت بتوان دروازه‌های کشور را روی سیگارهای قاچاق بست.

 
 
 


  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |