جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 8346 15:24 1393/10/07
راه اندازی ارکسترهای سمفونیک و ملی کلید خورد

راه اندازی ارکسترهای سمفونیک و ملی کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
راه اندازی ارکسترهای سمفونیک و ملی کلید خورد

راه اندازی ارکسترهای سمفونیک و ملی کلید خورد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد گفت : بودجه های مربوطه برای راه اندازی ارکستر های سمفونیک و ملی تامین شده است و این ارکسترها از هفته بعد تمرینات خود را آغاز می کنند .

به گزارش ایرنا ، پیروز ارجمند روز یکشنبه در نشست خبری جشنواره موسیقی ملی استاد جلیل شهناز به رویکردهای جدید دفتر موسیقی در سال آینده اشاره کرد و گفت: قرار است تا از سال آینده کنسرت های موسیقی به صورت گردشی برگزار شود و دستمزدهای خوانندگان و شرکت ها نیز با توجه به سالن و شهرهای مختلف ار متغیر نماییم تا همه اقشار جامعه بتوانند در این کنسرت ها شرکت کنند.

ارجمند همچنین افزود: از سال گذشته تا به امروز شاهد رشد ۴ برابری در بخش اجرای سنتی و ۵ برابری در بخش موسیقی کلاسیک بوده ایم و بزودی در برج میلاد هم به مانند سال های گذشته اجرای پاپ خواهیم داشت.

این نشست با حضور حجت الاسلام قطبی مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان و رامین کاویان دبیر جشنواره در تالار وحدت برگزار شد.

وی همچنین درباره برگزاری جشنواره موسیقی ملی استاد شهناز گفت: دو دلیل برای اهمیت برگزاری این جشنواره وجود دارد اول تبرک نام این جشنواره به نام استاد جلیل شهناز و دوم برگزاری این جشنواره در موزه شهر اصفهان.

مدیر دفتر موسیقی ارشاد افزود: رشد متوازن موسیقی در سطح کشور از اهداف دفتر موسیقی بوده و این جشنواره می تواند بخشی از این اهداف را میسر سازد.

رامین کاویان دبیر جشنواره نیز طی سخنانی گفت: ۳۱۸ گروه در این جشنواره ثبت نام کرده اند که ۲۴۵ نوازنده در بخش تک نوازی، ۵۲ گروه در بخش گروه نوازی و ۱۶ اثر آهنگسازی در بخش موسیقی حماسی و ۵ مقاله در بخش پژوهشی را شامل می شود.

وی با اشاره به نحوه اطلاع رسانی این جشنواره به علاقه مندان گفت: توزیع ۲ هزار نسخه مکتوب فراخوان، بارگذاری نسخه الکترونیکی فراخوان در سایت های جشنواره و موسسه نوای مهر، ارسال پیامک به شرکت کنندگان دوره های گذشته جشنواره های موسیقی از شیوه های اطلاع رسانی این جشنواره بود.

کاویان با اشاره به هیات داوران بخش های مختف افزود: فریدون شهبازیان، علی اصغر شاه زیدی و ساسان فاطمی در بخش گروه نوازی، هوشنگ ظریف و رضایی نژاد در بخش تکنوازی، پیروز ارجمند و فاطمی در حوزه آهنگسازی و فریدون شهبازیان و ارجمند نیز در بخش مقاله نویسی به عنوان هیات داوران بخش های مختلف جشنواره حضور دارند.

وی در ادامه صحبت هایش به سه کارگاه آموزشی در بخش جنبی جشنواره اشاره کرد و گفت: سه کارگاه آموزشی با حضور اساتید به نام در بخش سبک های نی نوازی معاصر و مکتب آوازی اصفهان نیز برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام قطبی مدیرکل ارشاد استان اصفهان نیز با اشاره به سابقه موسیقی در اصفهان گفت: موسیقی دارای سابقه ای کهن در این شهر است و افتخار می کنیم این تبار و ریشه امتداد یافته و همچنان زنده است. امیدواریم این جشنواره نیز بتواند گامی در جهت احیا و تقویت موسیقی سنتی در کشور داشته باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |