پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 6202 15:52 1393/08/04
رئیس قوه قضاییه :  به اسم امر و نهی، منکر دیگری صورت نگیرد

رئیس قوه قضاییه : به اسم امر و نهی، منکر دیگری صورت نگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
رئیس قوه قضاییه :  به اسم امر و نهی، منکر دیگری صورت نگیرد

رئیس قوه قضاییه : به اسم امر و نهی، منکر دیگری صورت نگیرد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

     من به رئیس دادگستری استان اصفهان دستوراتی دادم و در همین رابطه بعدازظهر روز گذشته هم گزارشی گرفتم و دستگاه‌های امنیتی در تلاش هستند تا این جنایت‌کار دستگیر شود، ولی نباید به فضای ناسالم تبلیغاتی دامن بزنیم و افراد و رسانه‌ها باید به هوش باشند.

رئیس قوه قضاییه گفت: نباید به اسم امر و نهی، منکری دیگر صورت گیرد. امر به معروف و نهی از منکر یک فریضه دینی و منصوص در قانون اساسی است و با سیاسی کاری نمی‌تواند قانون خوبی شود.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش ملی قانون و امر به معروف و نهی از منکر که در مجتمع شهید بهشتی برگزار شد، گفت: ما بر حسب آیات و روایات یک فریضه نورانی در اختیار داریم؛ اما چرا از آن غفلت می‌کنیم و آن را بر زمین گذاشته‌ایم.

وی با اشاره به بحث اسیدپاشی‌های اصفهان اظهار داشت: یک عده در کشورهای غربی تلاش کردند، امر به معروف و نهی از منکر را به بحث اسیدپاشی ارتباط دهند که این یک امر عجیب است و متاسفانه برخی رسانه‌های داخلی هم همین کار را کرده‌اند. بحث امر به معروف و نهی از منکر با چنین جنایتی که نشان می‌دهد آن فرد هیچ ذره‌ای از اسلام و انسانیت و وجدان بویی نبرده است، چه ارتباطی دارد؟ مخصوصا اینکه در این برهه طرحی در مجلس در همین ارتباط در دست بررسی است.

رئیس دستگاه قضا ادامه داد: اقتضای ذات غربی‌ها این است که علیه ما سم‌پاشی کنند و یک جنایت را به فرایض دینی ربط بدهند؛ ولی اینکه مقولات اسلامی را زیر سوال ببریم، خود یک جنایت است.

 



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |