پنج شنبه 09 فروردین، 1403

کدخبر: 12352 14:14 1394/02/13
ذخایر استراتژیک آب کشور منفی شد

ذخایر استراتژیک آب کشور منفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
ذخایر استراتژیک آب کشور منفی شد

ذخایر استراتژیک آب کشور منفی شد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

 هیچ نظامی نمی‌تواند مردم را با فشار مجبور به مصرف بهینه آب کند

گروه امورزیربنایی: قائم مقام وزیر نیرو با بیان اینکه میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵به ۱۱۰میلیون مترمکعب کاهش یافته است گفت: رفتار مصرفی آب کشور باید تغییر کند.

ستار محمودی با بیان اینکه اگر نگاهی به اقلیم ایران بیندازیم می‌بینیم که حدود ۸۵درصد مساحت کشور دارای اقلیم خشک است، گفت: با رشد جمعیت و صنعت، میزان مصرف آب از کنترل خارج شده است.

قائم مقام وزیر نیرو خاطرنشان کرد: از حدود ۴دهه پیش، میانگین بارش‌ها در کشور از ۲۵۰میلیمتر به ۲۴۰میلیمتر، میانگین سالانه روان‌ آب‌ ها در کشور از ۸۶میلیون مترمکعب به ۴۶میلیون مترمکعب و میزان منابع آب تجدیدشونده از ۱۳۵میلیون مترمکعب به ۱۱۰میلیون مترمکعب کاهش پیدا کرده است.

محمودی ادامه داد: هیچ نظامی نمی‌تواند مردم را با فشار مجبور به مصرف بهینه آب کند و تنها راه این است که مردم خود دغدغه آب داشته باشند و لازمه این جوش و خروش همان فرهنگ‌ سازی است.

وی با بیان اینکه رفتار مصرفی آب ما باید تغییر کند و با شرایط تطبیق پیدا کند، اظهارداشت: یکی از کارهایی که باید در این زمینه انجام داد، فرهنگ‌ سازی و توجه به مسائل فرهنگی است. در چند دهه گذشته، درآمدهای ناشی از نفت موجب شده تا روند مصرف آب اینگونه بی رویه شود.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |