جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 55060 11:49 1395/12/04
دولت بنگاه‌های زیان‌ده را به صندوق‌های بازنشستگی ندهد

دولت بنگاه‌های زیان‌ده را به صندوق‌های بازنشستگی ندهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دولت بنگاه‌های زیان‌ده را به صندوق‌های بازنشستگی ندهد

دولت بنگاه‌های زیان‌ده را به صندوق‌های بازنشستگی ندهد

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری آنا نوشت: رحمت‌الله میرزایی درباره بازدهی بنگاه‌های واگذار شده از سوی دولت برای تسویه بدهی‌ها به صندوق‌های بازنشستگی عنوان کرد: تسویه بدهی‌های دولت به صندوق‌های بازنشستگی باید به شکل دیگر و با ترکیبی دیگر از دارایی انجام شود و این واگذار‌ها صرفا مختص به بنگاه‌ها نباشد.

وی با تاکید بر اینکه از طرفی صندوق‌های بازنشستگی هم باید در انتخاب بنگاه‌ها دارای اختیار باشند، تصریح کرد: واگذاری دارایی‌ها نباید به بنگاه‌ها محدود باشد و دولت می‌تواند برخی انفال و بخش‌های زیربنایی و شبکه‌های زیرساختی را به صندوق‌های بازنشستگی برای تسویه بدهی‌های خود منتقل کند تا درآمد پایداری برای این صندوق‌ها ایجاد کنند.

میرزایی ادامه داد: اکنون بخش عمده‌ای از پرتفو و سبد دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی بنگاه‌های فولاد هستند که با توجه به رکود موجود در این صنعت، اکنون وضعیت خوبی ندارند.

معاون اقتصادی و برنامه‌ریزی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ابراز کرد: از سوی دیگر بخشی از دارایی‌های این صندوق‌ها را صنایع معدنی تشکیل می‌دهند که معدن طی سال‌های اخیر در رکود بود. هرچند که وضعیت بخش سنگ‌آهن و زغال سنگ در سال جاری کمی سامان یافت.

وی گفت: صرف‌نظر از بنگاه‌های پتروشیمی در سبد دارایی‌های صندوق‌های بازنشستگی، بخش عمده‌ای از بنگاه‌ها زیان‌ده بوده و با مشکلات فرسودگی ماشین‌آلات، تامین کسری نقدینگی و تامین نیروی انسانی مواجه‌اند. به طور کلی بنگاه‌های صندوق‌های بازنشستگی از بازدهی ۶ تا ۱۰ درصدی برخوردارند.

وی خاطر نشان کرد: با شرایط فعلی بازار سرمایه برخی بنگاه‌های فعال در این بازار هم بی‌رونق هستند و در چنین شرایطی دولت باید به فکر تغییر رویه در واگذاری‌های خود به صندوق‌های بازنشستگی باشد.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |