جمعه 10 فروردین، 1403

کدخبر: 77174 13:35 1396/11/07
دهبانپور تصریح کرد: قیمت بالا در ارائه برخی خدمات گردشگری حلال

دهبانپور تصریح کرد: قیمت بالا در ارائه برخی خدمات گردشگری حلال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دهبانپور تصریح کرد: قیمت بالا در ارائه برخی خدمات گردشگری حلال

دهبانپور تصریح کرد: قیمت بالا در ارائه برخی خدمات گردشگری حلال

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

خبرگزاری بین المللی قرآن‌(ایکنا) نوشت: یوسف دهبانپور، مدیرکل حوزه جهان اسلام موسسه بین‌المللی گردشگری حلال، با بیان اینکه این مؤسسه براساس فتوای آیت‌الله هاشمی شاهرودی و استاندارد‌های بین‌المللی تاسیس و راه اندازی شده و در جهان به ارائه خدمات در زمینه حلیت‌های مورد نیاز گردشگران می‌پردازد، اظهار کرد: حلیت‌های ما در ۲۰ زیر شاخه از جمله زمینه‌های آرایشی، بهداشتی، خوراکی، حمل و نقل و ... است.

وی ارائه خدمات آموزشی، تأیید استانداردها، برند سازی، تأیید حلیت‌ها، معرفی هتلینگ و رستوران‌های حلال را از جمله اقدامات این مؤسسه برشمرد و گفت: فعالیت ما در عرصه بین‌الملل است و این موسسه در سازمان ملل به نام ایران مصوب شده است و در کشور‌های مختلف همچون مالزی، اندونزی، اسپانیا، فرانسه، آمریکا و ... شعبه دارد.

دهبانپور ادامه داد: مراکزی که به ارائه خدمات گردشگری می‌پردازند و حلیت محصولات و خدمات آن‌ها را برای ما تأیید شده است را به گردشگرانی که مشتاق دریافت خدمات حلال هستند معرفی می‌کنیم تا از امنیت غذایی و هتلینگ مطلوب برخوردار باشند.

وی با اشاره به فعالیت ۲۸ شعبه مؤسسه بین‌المللی گردشگری حلال در کشور‌های مختلف، عنوان کرد: خدمات حلال براساس پایه فقه شیعه است و هتل‌ها و رستوران‌ها از نظر استاندارد‌های حلال بررسی می‌شوند.

این کارشناس با بیان اینکه کارگروه‌های اقتصادی و مراکز صادرات و واردات نیز از خدمات مؤسسه گردشگری حلال بهره‌مند می‌شوند، اظهار کرد: ۱۱ درصد از گردشگران جهان مسلمانان هستند و بیش از دو میلیارد نفر از جمعیت جهان را مسلمانان تشکیل می‌دهند؛ بدین سبب این حجم جمعیت به یک برند اختصاصی در دنیا نیاز دارند که از آن با عنوان برند حلال یاد می‌شود.

دهبانپور به ارزیابی وضعیت گردشگری حلال در ایران پرداخت و گفت: چشم اندازی که مقرر شده بود ورود ۱۴ میلیون مسافر به ایران در سال است، ولی به این آمار دست نیافتیم؛ امیدواریم با معرفی خدمات حلالی که در کشورمان وجود دارد و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری بتوانیم به جذب بیشتر گردشگر بپردازیم.

وی با تأکید بر اینکه گردشگری حلال را نباید صرفاً به ارائه خدمات حلال محدود دانست، اظهار کرد: خدمات ارائه شده علاوه بر اینکه باید حلال باشند نیازمند کیفیت بالا هستند تا گردشگر را به خود جذب کنند، ولی گاهی اوقات کیفیت این خدمات حلال ارائه شده در کشور ما پایین است. همچنین مسافر باید احساس احترام کند و رفتار‌های احترام‌آمیز از میزبانان ببیند.

وی در پایان یادآور شد: یکی از مسائلی که سبب رنجش گردشگر می‌شود ارائه قیمت‌های غیرعادی و بالا است؛ قیمت‌ها نباید با قیمت‌های دنیا تفاوت داشته باشد تا مسافر احساس نکند مورد سوء استفاده قرار گرفته است؛ در گردشگری حلال باید در کنار ارائه خدمات به این مسائل که از اهمیت به سزایی نیز برخوردار است توجه کرده و در سیاست‌گذاری‌ها لحاظ کنیم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |