شنبه 01 اردیبهشت، 1403

کدخبر: 1274 14:30 1393/01/30
دلایل 7گانه ارجحیت بورس نسبت به سایر بازارها

دلایل 7گانه ارجحیت بورس نسبت به سایر بازارها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دلایل 7گانه ارجحیت بورس نسبت به سایر بازارها

دلایل 7گانه ارجحیت بورس نسبت به سایر بازارها

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

گروه بازارسرمایه : مدرس مدیریت مالی دانشگاه تهران با تشریح 10کارکرد مهم بازار اوراق بهادار در تحقق اهداف سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی گفت:‌ سهم بازار سرمایه در نظام مالی رایج دنیا همواره بیشتر است .
سعید شیرزادی به تشریح اهداف مهم بازار سرمایه در جریان توسعه نظام اقتصادی کشور و نقش آن در تحقق سیاست‌‌های کلی اقتصاد مقاومتی پرداخت و اظهار کرد: بستر عملیاتی و نقطه آغاز اجرای اقتصاد مقاومتی، بازار سرمایه است.
وی با اشاره به اینکه در سیاست‌های اقتصاد مقاومتی هدایت منابع مالی سرشار به سمت تولید و در نتیجه ایجاد اشتغال اشاره شده است، افزود: طبق روال رایج در دنیا توسعه اقتصادی و جهت‌دهی در بورس از طریق بازار سرمایه بهترین راه است.
شیرزادی گفت: بازار سرمایه به عبارت دیگر پل ارتباطی میان مراکز و بخش خصوصی با تأمین‌کنندگان منابع مالی است؛ عمدتاً بازار سرمایه رکنی خواهد شد، تا تولید و اشتغال را جهت بدهد.
مدرس مدیریت مالی دانشگاه تهران با تأکید براینکه اقتصاد مقاومتی منجر به شفاف‌سازی نظام مالی می‌شود، تصریح کرد: یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی رسیدن به سلامت اقتصادی بر شفافیت اطلاعات مالی است، بنابراین تقویت هرچه بیشتر بازار سرمایه موجب افزایش افزایش اطلاعات و تقویت شفافیت خواهد شد.
این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد:‌ یکی از دلایل ناراحتی مردم از افت شاخص‌های بورس مالکیت آنان در شرکت‌ها است که این اتفاق را نیز باید به فال نیک بگیریم و در راستای تقویت آن گام برداریم.
وی گفت: تا 15 سال گذشته هیچ‌کس از افت شاخص بورس ناراحت نمی‌شد، اما اکنون با توجه به گسترش مالکیت عمومی و درصد مالکیت بورس بیشتر نقش‌آفرینی مردم در اقتصاد این نوسان واکنش مردم مواجه می‌شود.
شیرزادی همچنین مبارزه با فساد اقتصادی را از دیگر اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و گفت: محلی که بتوان بر روی تمام قیمت‌ها نظارت کرد می‌تواند مصداق جلوگیری از فساد اقتصادی شود؛ دراین خصوص بورس کالا بستری برای معاملات محصولات پتروشیمی و فولادی است که با قیمت‌های عادلانه‌ای عرضه و خریداری می‌شود.
وی افزود: رقابت‌پذیری نکته دیگری است که در جریان اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی و نقش بازار سرمایه باید با آن توجه کرد و در این میان هرچه اعتبار و ارزش شرکت‌ها و حجم تأمین مالی از این بازار رو به افزایش باشد، نمی‌توان اقتصاد را به راحتی دچار نوسان کرد.
شیرزادی با بیان اینکه در یک نظام اقتصادی، سهم بازار سرمایه در مقایسه با سایر بازارها باید بیشتر شود، گفت: نقش آفرینی بیشتر در حوزه بازار سرمایه منتج به کاهش تورم، افزایش تولید، رقابت‌پذیری، شفافیت مالی، کاهش فساد اقتصادی، رونق اقتصادی و افزایش اشتغال خواهد شد.
شیرزادی درباره ارتباط صنعت و دانشگاه نیز تأکید کرد: در سیاست‌‌های اقتصاد مقاومتی به این اصل توجه ویژه‌ای شده و اکنون بسیاری از پایان‌نامه‌های مالی از طریق بورس اوراق بهادار منابع لازم را تأمین می‌کند.
به گزارش فارس ، مدرس مدیریت مالی دانشگاه تهران در پایان خاطرنشان کرد: لازمه کاهش تورم و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی سرازیر کردن منابع و سرمایه‌های فرار و مخرب به سمت بازار سرمایه است.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |