جمعه 31 فروردین، 1403

کدخبر: 20219 18:08 1394/09/09
دلایل افت بازار سرمایه در ایران

دلایل افت بازار سرمایه در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی
دلایل افت بازار سرمایه در ایران

دلایل افت بازار سرمایه در ایران

دسته‌بندی: بدون دسته‌بندی

از مشکلات نقدینگی موجود در اقتصاد ایران طی شش ماه دوم سال جاری، عدم تامین مالی از خارج و دریافت نکردن پول بدون پشتوانه از بانک مرکزی می باشد.

اقتصاد نفتی و باقی ماندن در موج دوم تکنولوژی از جمله دلایل افت بازار سرمایه ایران است.

به گزارش بورس نیوز به نقل از روابط عمومی بیمه دانا، سعید شیرزادی عضو هیات مدیره این شرکت و استاد دانشگاه تهران با بیان این مطلب در جمع مدیران ستادی و اجرایی بیمه دانا گفت: " اقتصاد نفتی، مهم ترین دلیل حرکت نکردن به سمت موج سوم و چهارم توسعه است."

وی با اشاره به ممنوعیت خلق پول از بانک مرکزی توسط دولت و استقراض از این بانک افزود: از مشکلات نقدینگی موجود در اقتصاد ایران طی شش ماه دوم سال جاری، عدم تامین مالی از خارج و دریافت نکردن پول بدون پشتوانه از بانک مرکزی می باشد.

عضو هیات مدیره بیمه دانا، حذف یارانه انرژی را دلیل دیگر افت بازار سرمایه کشور توصیف کرد و گفت: اقتصاد ایران در حال عبور از اقتصاد نفت محور به سمت گاز محور است. برگزاری اجلاس سراسری گاز با حضور سران کشورها در تهران، نشانگر تبدیل ایران به قطب گازی دنیا می باشد.

شیرزادی، کاهش نرخ سود بانکی و تعدیل نرخ ارز را کمک بزرگی به اقتصاد ایران دانست و گفت: برطرف شدن مشکلات رکود در حوزه های بورس، ملک، بیمه، بازار سرمایه و ....در گرو تحقق این مهم است که امیدواریم با بهره گیری از فرصت های اخیر در جهت رفع رکود و رونق بیشتر اقتصاد گام های موثری را برداریم.



  • دیدگاهی برای این نوشته ثبت نشده است.
  • افزودن دیدگاه


JahanEghtesadNewsPaper

جستجو


  |